IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасно ли е по-гъстото моторно масло за двигател на употребяван автомобил?

За буталата и цилиндрите намаляването на смазката може да доведе до катастрофални последици

Сервизната практика, с която много собственици на автомобили са се сблъсквали, показва, че често се използват двигателни масла с по-висок вискозитет от препоръчания от производителя. Това се препоръчва от някои специалисти за по-стари двигатели и се прави с цел да се намали разхода на масло. Опасно ли е обаче това?


масло


Както отбелязват специалистите, тази ситуация се наблюдава не само през летния сезон, когато температурата на въздуха се повишава, но и през студения сезон. Собствениците на автомобили обясняват промяната във вида на смазката и с факта, че обикновеното двигателно масло става много течно и следователно започва да обработва частите на силовия агрегат неефективно.

Каквото и да си мислите, трябва да имате предвид дизайнерските характеристики на двигателите. Спомнете си, че по време на работа вътрешните части на двигателя, особено в зоната на горивната камера, винаги се нагряват до няколкостотин градуса. В тази връзка отделните силови агрегати, особено азиатските, реагират доста рязко на промените във вискозитетните характеристики на използваното смазочно масло.

Като илюстративен пример може да се отбележат бензиновите двигатели на Hyundai и Kia. Техните помпи често започват да изпитват затруднения при изпомпване на по-вискозен лубрикант с, например, индекс 10W40. А родните шофьори често го използват вместо маслото с индекс 5W30, предписано в инструкциите. И при високи обороти (да речем над 3000 оборота в минута) това може да създаде сериозни проблеми.

А за буталата и цилиндрите намаляването на количеството масло може да доведе до катастрофални последици. Без достатъчно смазване буталните пръстени и стените на цилиндъра започват да се износват силно. В крайна сметка това неизбежно води до ранен основен ремонт на двигателя, който би могъл да бъде избегнат с правилните масла.

Накратко, ако на вашия автомобил е предписано масло с индекс 5W30, тогава трябва да се използва именно такова, независимо от пробега. Ако разходът на масло е голям, то по-добре да прибегнете до ремонт на двигателя и да отстраните причината, а не да сипвате по-гъсти масла. Посочената препоръка за избор на моторни смазочни материали е особено актуална у нас, тъй като настоящият ни автопарк е наситен с употребявани автомобили от различни производители. 


0 от 500
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Психо ( преди 1 година )
    Добре е да има масло в двигателя и да се сменя навреме. А ако виждате че наистина го сменят и сменят и филтъра най-сигурно.
  • #2
    21 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вечната тема маслата. Не разбирам какво има да се дискутира по този въпрос. Всеки автомобил си има книжка за експлоатация. В тази книжка е написано какво масло с какъв вискозитет и от какъв клас трябва да бъде и на какъв пробег/период се сменя. Какво толкова сложно има всеки да отвори книжката и да спазва написаното. Ако колата гори масло, то със сигурност, ако сложите масло с по-висок вискозитет няма да оправите нещата, а ще ги влошите необратимо. Това ви е гарантирано 100%
  • #1
    20 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На моята кола производителя е дал да се ползва масло с вискозитет 0W20. Ползвам само такова и нямам грижи вече 190 000 км. Важен е обаче не само вискозитета, но и какъв клас масло е по ACEA/API, както и дали е пълна или полусинтетика. Много производители заблуждават, като пишат по тубите "произведено по синтетична технология". Видите ли такъв надпис бягайте от това масло. Не е синтетика, а полусинтетика и ви го продават на цената на синтетика. Най-важното е да сте сигурни че маслото не е менте.