IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да разберем от използваното масло дали има проблем с двигателя

Повечето шофьори дори не поглеждат старата смазка, когато я сменят с нова

Източеното използвано масло може да разкаже много за състоянието на двигателя. Но, разбира се, визуално няма да определите нищо. Освен ако в него не видите метални стърготини, които ще ви подскажат, че двигателят на вашия автомобил е много износен. Но това рядко се случва.


масло


Ето защо, за да се диагностицира точно стоманеното "сърце" на автомобила, използваното масло трябва да се изпрати за лабораторен анализ. Тази процедура е особено важна за по-стари употребявани автомобили, тъй като техните агрегати изискват специално внимание.

Обикновено такова проучване струва 150 - 200 лева, но може да се направи и безплатно по време на тестове, провеждани от големи производители на масла, за да се разбере как техните собствени продукти и продуктите на конкурентите се държат в реални работни условия.

Между другото, лабораториите у нас са малко, но при желание ще намерите такава, така че тази услуга е достъпна за всеки собственик или бъдещ купувач. Тестът обикновено се провежда в продължение на пет дни. През този период експертите определят наличието на различни замърсители в отработеното масло, степента на окисление, индикаторите за износване и други параметри.

В резултат на това собственикът на колата получава голяма таблица, която трябва да може да разчете. Например, ако в използваното масло има силиций, това показва замърсяване. Но е важно да се гледа нивото.


масло


За норма се счита за 5 mg/kg. Ако този индикатор е, да речем, 10 или по-висок, това означава, че мръсотията навлиза в маслото през всмукателния тракт. Което пък показва, че шофьорът не е сменял редовно въздушния филтър или го е инсталирал неправилно.

Точката на течливост също е важна. Отличен индикатор, за да разберем дали в колата е сипвано подходящо за мотора и за климатичните условия масло.
Компоненти като мед, желязо, калай, олово или алуминий трябва да бъдат възможно най-малки, защото това са индикатори за износване на двигателя. Би било хубаво да видите нули в съответните колони. Но ако стойностите са високи, тогава двигателят има проблеми. Да речем, проблеми с групата цилиндър-бутало.

В маслото също не трябва да има вода. В противен случай двигателя няма да живее дълго. Обикновено само "удавниците" могат да имат голямо количество влага в смазката. Така че с такива автомобили трябва да сте изключително внимателни.

И накрая, има такъв параметър като "окисление". Нормалната му стойност е 13-15 единици. Но при коли на възраст 25 години лубрикантът се окислява значително по-бързо. Така че в бъдеще е по-добре да намалите интервала на смяна.


0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гого ( преди 1 година )
    Чета коментарите и.....всички са прави. Само да попитам , автора знае ли че всичко описано в статията и случващото се в двигателя е нещо НОРМАЛНО, да,маслото се окислява,замърсява,частите се движат в различни температурни режими и се търкат едни в други...ха ха, трият .Маслото служи да намали триенето запазвайки чаркаляците сравнително здрави за неопределен пробег, като износването им започва от първия старт още в завода.Единственото правилноф действие е да се сменя редовно и газ.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    erm ( преди 1 година )
    А да сте чували за естер и масла, и колко е "окислението" при тях?!?!?
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Кърчо Чопанчев ( преди 1 година )
    От статията се разбира, че маслото трябва да се сменя ежедневно или пък да се дават по 150-200лв. за лаборатория (от къде пък я взехте тази информация). Докато се превеждат руските статии и се пише без умисъл, няма да стане работата!
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Ха ха ( преди 1 година )
    Че то маслото почернява след 1000 км, това какво значи, че е за смяна?
  • #3
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Коко ( преди 1 година )
    Стига с тези глупави статии, оставам колата в сервиза и те й сменят маслото.., от къде ги превеждате тези глупости, акъла не ми го побира.
  • #2
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    По цвета естествено единствената видима характеристика на моторно масло е цвета
  • #1
    22 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредната писаница, която не казва кищо, а е просто пълнеж.