IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасно ли е по-гъстото моторно масло за двигател на употребяван автомобил?

За буталата и цилиндрите намаляването на смазката може да доведе до катастрофални последици

Сервизната практика, с която много собственици на автомобили са се сблъсквали, показва, че често се използват двигателни масла с по-висок вискозитет от препоръчания от производителя. Това се препоръчва от някои специалисти за по-стари двигатели и се прави с цел да се намали разхода на масло. Опасно ли е обаче това?


масло


Както отбелязват специалистите, тази ситуация се наблюдава не само през летния сезон, когато температурата на въздуха се повишава, но и през студения сезон. Собствениците на автомобили обясняват промяната във вида на смазката и с факта, че обикновеното двигателно масло става много течно и следователно започва да обработва частите на силовия агрегат неефективно.

Каквото и да си мислите, трябва да имате предвид дизайнерските характеристики на двигателите. Спомнете си, че по време на работа вътрешните части на двигателя, особено в зоната на горивната камера, винаги се нагряват до няколкостотин градуса. В тази връзка отделните силови агрегати, особено азиатските, реагират доста рязко на промените във вискозитетните характеристики на използваното смазочно масло.

Като илюстративен пример може да се отбележат бензиновите двигатели на Hyundai и Kia. Техните помпи често започват да изпитват затруднения при изпомпване на по-вискозен лубрикант с, например, индекс 10W40. А родните шофьори често го използват вместо маслото с индекс 5W30, предписано в инструкциите. И при високи обороти (да речем над 3000 оборота в минута) това може да създаде сериозни проблеми.

А за буталата и цилиндрите намаляването на количеството масло може да доведе до катастрофални последици. Без достатъчно смазване буталните пръстени и стените на цилиндъра започват да се износват силно. В крайна сметка това неизбежно води до ранен основен ремонт на двигателя, който би могъл да бъде избегнат с правилните масла.

Накратко, ако на вашия автомобил е предписано масло с индекс 5W30, тогава трябва да се използва именно такова, независимо от пробега. Ако разходът на масло е голям, то по-добре да прибегнете до ремонт на двигателя и да отстраните причината, а не да сипвате по-гъсти масла. Посочената препоръка за избор на моторни смазочни материали е особено актуална у нас, тъй като настоящият ни автопарк е наситен с употребявани автомобили от различни производители. 


0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хлъц ( преди 6 месеца )
    Да замениш пълна синтетика с полусинтетичната имитация на масло 10w-40, която се слага, само за да се води, че има нещо (нищо, че *** майстор, дрънка за старите коли, евтинко масълце)Авторът да има много здраве, но 5W-40 се държи доста по-добре от 5W-30, което вече усърдно се налага от производителите, заради простата сметка, че новият автомобил трябва да си изкара гаранцията и после вече да се троши юнашки, защото новият модел е вече на пазара, а трябват продажби за да има папане ...
  • #21
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    В инструкцията за експлоатация на моя автомобил пише,че трябва да се използва масло с вискозитет 5W-40 и толкова.Не пише ,че след определен пробег вискозитета трябва да се променя.
  • #20
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Карам е90 ( преди 1 година )
    Колата ми е с 5w30. Почна да гори масло с времето. Реших да я излъжа с 10w40 и разни добавки.Оказа се че всички ролки, опъващи механизми на вериги и какво ли не е зависимо от налягането на ПРАВИЛНОТО МАСЛО. В момента колата е в сервиз за основен ремонт.
  • #19
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Никой ( преди 1 година )
    До 18 ;Те са чували ,ама ти явно не си чел статията внимателно.В нея не се визират СЪСТЕЗАТЕЛНИ АВТОМОБИЛИ., а масовия остарял автопарк. А ако знаеш колко масло изгаря едно Порше в така наречените " туристически" серии, лошо ще ти стане. Около 25 литра.Само че не бият тъпана за разбирачи по форуми.
  • #18
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А някой чувал ли е че при автомобили с екстремно натоварване и работа се слага малко с по голям вискозитет защото се задържа по добре по стените на цилиндрите от тези с малък вискозитет.Рали автомобили с голяма мощност се карат с масла w50 или w60
  • #17
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Хм ( преди 1 година )
    Масло с по-голям вискозитет се слага заради увеличените хлабини при износен двигател, а не толкова заради горенето, макар и да са свързани тия неща. Естествено, промяната не може да е драстична-примерно от 5W-40 се минава на 10W - 40,а не направо на 15W-40.Впрочем, по-голям ефект върху горенето на масло ще има карането с до 3000об/мин.
  • #16
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Неудачко дачко ( преди 1 година )
    Моята дачия дъстър с матор 1.2турби си похапва доста масълце ама и по-добре тъй, че не се налага да го сменям. Падна им ниското качество
  • #15
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    То колегите по-надолу са обяснили кратко и ясно до какво води по-гъстото масло, но чукча не читател, чукча писател! Ако двигателят ви гори масло не трябва да смените маслото с по-гъсто, а да направите необходимият ремонт - сегменти, евентуално и бутала с шлайфане на блок и глава. Зависи в какво състояние е. Но както са казали хората - икономията е майка на мизерията, така че си сипвайте по-гъстите масла и после обяснявайте как двигателите на прозводител Х не струват и не изкарват никакви км.
  • #14
    4 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Точно за двигатели на много километри е желателно да се слага по-гъсто масло. Много сте зле.
  • #13
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Жоро ( преди 1 година )
    На моята кола производителя препоръчва да се кара с 5w30 или като заместител с 10w30 или 10w40. Но ако колата се кара в горещ климат , градско шофиране , офроуд , дърпане на каравана. Тогава производитела допуска да се сипе SAE 30, 40, 10W-50, 20W-40, 20W-50 , отделно да се съкрати на половина интервала за смяна. Това е ужас знаете ли какво е 20w50?Сипвах какво ли не и 5w30 , 5w40 , 10w50 , 5w50 , разлика не виждам във вървежа . Сега го сменям на 6 месеца на около 4-5000 км.