fallback

Опасно ли е по-гъстото моторно масло за двигател на употребяван автомобил?

За буталата и цилиндрите намаляването на смазката може да доведе до катастрофални последици

Сервизната практика, с която много собственици на автомобили са се сблъсквали, показва, че често се използват двигателни масла с по-висок вискозитет от препоръчания от производителя. Това се препоръчва от някои специалисти за по-стари двигатели и се прави с цел да се намали разхода на масло. Опасно ли е обаче това?

Както отбелязват специалистите, тази ситуация се наблюдава не само през летния сезон, когато температурата на въздуха се повишава, но и през студения сезон. Собствениците на автомобили обясняват промяната във вида на смазката и с факта, че обикновеното двигателно масло става много течно и следователно започва да обработва частите на силовия агрегат неефективно.

Каквото и да си мислите, трябва да имате предвид дизайнерските характеристики на двигателите. Спомнете си, че по време на работа вътрешните части на двигателя, особено в зоната на горивната камера, винаги се нагряват до няколкостотин градуса. В тази връзка отделните силови агрегати, особено азиатските, реагират доста рязко на промените във вискозитетните характеристики на използваното смазочно масло.

Като илюстративен пример може да се отбележат бензиновите двигатели на Hyundai и Kia. Техните помпи често започват да изпитват затруднения при изпомпване на по-вискозен лубрикант с, например, индекс 10W40. А родните шофьори често го използват вместо маслото с индекс 5W30, предписано в инструкциите. И при високи обороти (да речем над 3000 оборота в минута) това може да създаде сериозни проблеми.

А за буталата и цилиндрите намаляването на количеството масло може да доведе до катастрофални последици. Без достатъчно смазване буталните пръстени и стените на цилиндъра започват да се износват силно. В крайна сметка това неизбежно води до ранен основен ремонт на двигателя, който би могъл да бъде избегнат с правилните масла.

Накратко, ако на вашия автомобил е предписано масло с индекс 5W30, тогава трябва да се използва именно такова, независимо от пробега. Ако разходът на масло е голям, то по-добре да прибегнете до ремонт на двигателя и да отстраните причината, а не да сипвате по-гъсти масла. Посочената препоръка за избор на моторни смазочни материали е особено актуална у нас, тъй като настоящият ни автопарк е наситен с употребявани автомобили от различни производители. 

fallback
  • #23
    Габдулла ( преди 2 месеца )
    За да сменяваш маслото с друго, трябва ясно да знаеш какво искаш. Отварям книжката на старата ми Алфа и там чета, в зависимост от климата се препоръчват масла от 5w30 до 20w50.. Масло за стари тежки дизели. Основният недостатък на много гъстите масла е, че маслените сегменти не успяват да съберат маслото, а още по- точно, отворите в буталата под тях се запушват. За това е хубаво маслото да има добри миещи качества. На новата ми кола дават 5w30. Нищо не ми пречи обаче да и сложа 10w30.
  • #22
    Хлъц ( преди 1 година )
    Да замениш пълна синтетика с полусинтетичната имитация на масло 10w-40, която се слага, само за да се води, че има нещо (нищо, че *** майстор, дрънка за старите коли, евтинко масълце)Авторът да има много здраве, но 5W-40 се държи доста по-добре от 5W-30, което вече усърдно се налага от производителите, заради простата сметка, че новият автомобил трябва да си изкара гаранцията и после вече да се троши юнашки, защото новият модел е вече на пазара, а трябват продажби за да има папане ...
  • #21
    Алекс ( преди 1 година )
    В инструкцията за експлоатация на моя автомобил пише,че трябва да се използва масло с вискозитет 5W-40 и толкова.Не пише ,че след определен пробег вискозитета трябва да се променя.
  • #20
    Карам е90 ( преди 1 година )
    Колата ми е с 5w30. Почна да гори масло с времето. Реших да я излъжа с 10w40 и разни добавки.Оказа се че всички ролки, опъващи механизми на вериги и какво ли не е зависимо от налягането на ПРАВИЛНОТО МАСЛО. В момента колата е в сервиз за основен ремонт.
  • #19
    Никой ( преди 1 година )
    До 18 ;Те са чували ,ама ти явно не си чел статията внимателно.В нея не се визират СЪСТЕЗАТЕЛНИ АВТОМОБИЛИ., а масовия остарял автопарк. А ако знаеш колко масло изгаря едно Порше в така наречените " туристически" серии, лошо ще ти стане. Около 25 литра.Само че не бият тъпана за разбирачи по форуми.
  • #18
    Анонимен ( преди 1 година )
    А някой чувал ли е че при автомобили с екстремно натоварване и работа се слага малко с по голям вискозитет защото се задържа по добре по стените на цилиндрите от тези с малък вискозитет.Рали автомобили с голяма мощност се карат с масла w50 или w60
  • #17
    Хм ( преди 1 година )
    Масло с по-голям вискозитет се слага заради увеличените хлабини при износен двигател, а не толкова заради горенето, макар и да са свързани тия неща. Естествено, промяната не може да е драстична-примерно от 5W-40 се минава на 10W - 40,а не направо на 15W-40.Впрочем, по-голям ефект върху горенето на масло ще има карането с до 3000об/мин.
  • #16
    Неудачко дачко ( преди 1 година )
    Моята дачия дъстър с матор 1.2турби си похапва доста масълце ама и по-добре тъй, че не се налага да го сменям. Падна им ниското качество
  • #15
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    То колегите по-надолу са обяснили кратко и ясно до какво води по-гъстото масло, но чукча не читател, чукча писател! Ако двигателят ви гори масло не трябва да смените маслото с по-гъсто, а да направите необходимият ремонт - сегменти, евентуално и бутала с шлайфане на блок и глава. Зависи в какво състояние е. Но както са казали хората - икономията е майка на мизерията, така че си сипвайте по-гъстите масла и после обяснявайте как двигателите на прозводител Х не струват и не изкарват никакви км.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Точно за двигатели на много километри е желателно да се слага по-гъсто масло. Много сте зле.
fallback
Последни