От официалната статистика за продажбите на нови автомобили във Франция през изминалата година, цитирана от challenges.fr, става ясно, че от десетте най-продавани леки автомобили във Франция през 2022 г. само два модела... са произведени в страната.
Още по-лошо: в топ шест на най-популярните превозни средства във Франция няма нито едно с щампа „Made in France“. Всички те идват от чуждестранни фабрики, макар марките им да са френски.
Въпреки че френските производители на автомобили триумфират. със своите модели те заемат първите десет места на френския автомобилен пазар и първото място в Европа! Но, уви, това не означава, че щампата "made in France" триумфира! Напротив.
Защото от десетте най-продавани леки коли във Франция само два модела... се произвеждат там. Peugeot 208 , шампионът на френския и на европейския пазар (88 812 регистрации, 5.8% ръст във Франция), се произвежда в Търнава в Словакия и в Кенитра в Мароко. Неговата електрическа версия, e-208, също се внася от Търнава.
Втората най-популярна кола във Франция, Dacia Sandero (64 293, 4.2% ръст), както добре знаемв е румънска и между другото се прави освен в Румъния и в Мароко. Следващото го Renault Clio (64 012, 4.2% ръст) пък идва от Словения и Турция, а Citroën C3 (58 880, 3,9%) от Словакия.
Малкият SUV на Peugeot, носещ индекс 2008 (51 454, 3,4% ръст), което е сред най-продаваните кросоувъри в Европа се прави в Испания, също както и неговия пряк съперник Renault Captur (45 577, 3% ръст във Франция).
Единствено, що се касае до продажбата на нови автомобили във Франция през изминалата 2022 година, Peugeot 308 ( 41 656, 2.7% ръст) и компактното SUV 3008 (36 281, 2.4% ръст) могат да се похвалят с щампата "Made in France". Първият идва от Мюлуз, а вторият от Сошо.