fallback

Автомобилите „Made in France“ отиват по дяволите

Само два от моделите в Топ 10 се правят на френска територия

От официалната статистика за продажбите на нови автомобили във Франция през изминалата година, цитирана от challenges.fr, става ясно, че от десетте най-продавани леки автомобили във Франция през 2022 г. само два модела... са произведени в страната.

Още по-лошо: в топ шест на най-популярните превозни средства във Франция няма нито едно с щампа „Made in France“. Всички те идват от чуждестранни фабрики, макар марките им да са френски.

Въпреки че френските производители на автомобили триумфират. със своите модели те заемат първите десет места на френския автомобилен пазар и първото място в Европа! Но, уви, това не означава, че щампата "made in France" триумфира! Напротив.

Защото от десетте най-продавани леки коли във Франция само два модела... се произвеждат там. Peugeot 208 , шампионът на френския и на европейския пазар (88 812 регистрации, 5.8% ръст във Франция), се произвежда в Търнава в Словакия и в Кенитра в Мароко. Неговата електрическа версия, e-208, също се внася от Търнава.

Втората най-популярна кола във Франция, Dacia Sandero (64 293, 4.2% ръст), както добре знаемв е румънска и между другото се прави освен в Румъния и в Мароко. Следващото го Renault Clio (64 012, 4.2% ръст) пък идва от Словения и Турция, а Citroën C3 (58 880, 3,9%) от Словакия.

Малкият SUV на Peugeot, носещ индекс 2008 (51 454, 3,4% ръст), което е сред най-продаваните кросоувъри в Европа се прави в Испания, също както и неговия пряк съперник Renault Captur (45 577, 3% ръст във Франция).

Единствено, що се касае до продажбата на нови автомобили във Франция през изминалата 2022 година, Peugeot 308 ( 41 656, 2.7% ръст) и компактното SUV 3008 (36 281, 2.4% ръст) могат да се похвалят с щампата "Made in France". Първият идва от Мюлуз, а вторият от Сошо. 

fallback
  • #31
    Алекс ( преди 1 година )
    Нормално.Във Франция се произвеждат по-скъпи автомобили, с по-висок марж на печалба.И затова заплатите във Франция са по-високи от тези в Румъния и Словакия.
  • #30
    Шаро шарения ( преди 1 година )
    Made in France отива в румъния и мароко. А след това по дунава и пред бизнесменския блок на гинчо от младост 69 блок Г вход З
  • #29
    Станчо куфара ( преди 1 година )
    Радвам се че моят стар passat здрав и надежден слава богу е произведен в германия
  • #28
    Бакалов ( преди 1 година )
    До Калин - напротив, България е водещ световен производител на колелета!
  • #27
    До 26 ( преди 1 година )
    Колко коли продава Субаро?? Тия и много хвалените Хонда и Мицубиши вече ги няма в Европа.
  • #26
    Харди ( преди 1 година )
    Така като гледам комемтарите смал Субару се прави в първия си и единствен завод в света fujy heavy industries
  • #25
    Анонимен ( преди 1 година )
    Статия за скудоумници.
  • #24
    До смехурко 24 ( преди 1 година )
    Ми сърди се на жълтите...хубавичко виж къде тие произведена бангията
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди години имах възможност да посетя заводите на Пежо във Франция и в Словакия, и видях работниците по конвейрите. Ами предпочитам да ми се сглобява колата в Словакия. Не знам сега как е, ама едва ли се е променило много.
  • #22
    Пенчо ( преди 1 година )
    Абе нали много искахте завод а ФВ у нас?!Щяхте ли да си купите после Пасат, произведен в България?!?!Всъщност, за съвременните автомобили "Произведен в..." означава "Сглобен в...". Щото отделните компоненти се правят из целия свят, а накрая само се сглобяват.У нас например се произвеждат почти цели коли, само дето не се сглобяват тук.Като почнеш от кабелите, през електрониката (на моята фабричният имобилайзер е произведен в Пазарджик) и стигнеш до блоковете и главите на двигателите...
fallback
Последни