fallback

Автомобилите „Made in France“ отиват по дяволите

Само два от моделите в Топ 10 се правят на френска територия

От официалната статистика за продажбите на нови автомобили във Франция през изминалата година, цитирана от challenges.fr, става ясно, че от десетте най-продавани леки автомобили във Франция през 2022 г. само два модела... са произведени в страната.

Още по-лошо: в топ шест на най-популярните превозни средства във Франция няма нито едно с щампа „Made in France“. Всички те идват от чуждестранни фабрики, макар марките им да са френски.

Въпреки че френските производители на автомобили триумфират. със своите модели те заемат първите десет места на френския автомобилен пазар и първото място в Европа! Но, уви, това не означава, че щампата "made in France" триумфира! Напротив.

Защото от десетте най-продавани леки коли във Франция само два модела... се произвеждат там. Peugeot 208 , шампионът на френския и на европейския пазар (88 812 регистрации, 5.8% ръст във Франция), се произвежда в Търнава в Словакия и в Кенитра в Мароко. Неговата електрическа версия, e-208, също се внася от Търнава.

Втората най-популярна кола във Франция, Dacia Sandero (64 293, 4.2% ръст), както добре знаемв е румънска и между другото се прави освен в Румъния и в Мароко. Следващото го Renault Clio (64 012, 4.2% ръст) пък идва от Словения и Турция, а Citroën C3 (58 880, 3,9%) от Словакия.

Малкият SUV на Peugeot, носещ индекс 2008 (51 454, 3,4% ръст), което е сред най-продаваните кросоувъри в Европа се прави в Испания, също както и неговия пряк съперник Renault Captur (45 577, 3% ръст във Франция).

Единствено, що се касае до продажбата на нови автомобили във Франция през изминалата 2022 година, Peugeot 308 ( 41 656, 2.7% ръст) и компактното SUV 3008 (36 281, 2.4% ръст) могат да се похвалят с щампата "Made in France". Първият идва от Мюлуз, а вторият от Сошо. 

fallback
  • #21
    Пенчо ( преди 1 година )
    Една поправка - Дачия Сандеро НЕ се прави в Румъния, а само в Мароко. До миналата година в Румъния правиха Сандеро Степуей, но заради затворените в Русия заводи, доставчици на основни части, премвстиха и тях в Мароко.Иначе пък аз карам уж немски автомобил, но произведен във Франция.
  • #20
    Ивайло ( преди 1 година )
    То скоро и Франция не е Франция тъй чи ко? Пример националния им отбор по футбол.
  • #19
    КЛИМБО ( преди 1 година )
    Никога за нищо на света няма да си купя френски глокник! Автомобили за самоубийци!
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    И 2 мотоциклета Honda и с тях проблеми. Затова само Citro
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз карам вече 5-ти Френски автомобил. Много съм си доволен. Имах и 3 Немски не съм имал проблеми и с тях. Имаше в семейството и Хонда. Голяма грешка от челното стъкло напред много зле. И д
  • #16
    Кобра ( преди 1 година )
    Че то и във Франция да ги произвеждат, работниците няма да са французи, а *** от котдивоар, араби и всякакви други.Че то ако ще се произвежда от мароканци, все тая дали ще е във Франция или в Мароко.
  • #15
    Калин ( преди 1 година )
    Какво гледаме французите,испанците,италианците...,че ние не можем колело да правим,камо ли ел.велосипед.
  • #14
    Дани ( преди 1 година )
    #11 В голяма грешка си!Мароканци и не само те,бягат във Франция.Поради факта,че говорят френски.Трябваше ако гледаш футбол да им видиш националният отбор.Сеат и Супра (Купра) са в пъти по качествени от френските тояги. Веднъж имах френска за 1 година и не искам да си помисля за френски "автомобил"
  • #13
    Боян ( преди 1 година )
    Тези франсета,трябваше да спрат да произвеждат коли много-много отдавна.
  • #12
    До 10 ( преди 1 година )
    Това е било миналото поколение до преди 6 години а сегашното 4008 е на френска пратформа и се прави само в Китай основно за китайския пазар но така или иначе не е от най-масовите Пежа
fallback
Последни