IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо рекордьор на Tesla вече не иска колите на Мъск?

Германецът е изминал около 1,7 млн. км с Model S P85 и е сменил 13 двигателя

Един германец е изминал около 1,7 млн. км със своята Tesla Model S P85, но след толкова много пътуване е решил, че повече няма да вземе кола от същата марка. Защо е стигнал до такова решение след безспорно многото преодолени километри, разказва Spiegel.

 

Рекордьор на Tesla

 

Шофьорът се казва Хансйорг-Еберхард Фрайер фон Геминген-Хорнберг и според изданието е рекордьор на Tesla. Той е запален фен на американската електрическа кола и придобива Model S през 2014 г. И въпреки огромния пробег на неговия електромобил, Фон Геминген е категоричен, че не иска да купи вече нова кола от Илон Мъск, като посочва три причини.

Първата - технически дефекти в двигателя на Tesla. След 8 години сега управлява колата с 13-ти мотор. Благодарение на осемгодишната гаранция, без ограничение на пробега, смяната на двигателите винаги е била безплатна, но тяхното качество не се е променяло, според германеца. Постоянната подмяна е досадна и безсмислена, защото дефектите се появяват отново за много кратко време.

„Това е много разочароващо. Колата ми е със задно задвижване, което явно е особено уязвимо. Но не знам точно какъв е проблемът, а от Tesla никога не го коментират“, казва Фон Геминген.

 

Tesla Model S P85

 

Според него автомобилният производител трябва да обясни как са конструирани двигателите, какъв точно е проблемът и как да го отстранят. Но комуникацията е отчайваща, оплаква се рекордьорът.

Втората причина - прогресът на електрически автомобили на други марки. Според Хансйорг фон Геминген, въпреки че би искал да преодолее границата от 2 милиона км с настоящата си кола, следващата не трябва да е Tesla, защото други производители са наваксали в развитието си. И смята, че трябва да внимава със своята Tesla, за да остане технически актуален.

 

Porsche Taycan

 

В Tesla е добре, че софтуерът на автомобила се актуализира през мобилната мрежа. Що се отнася до времето за зареждане и издръжливостта на автомобилите обаче, други производители са „постигнали доста напредък“, смята германецът.

За него следващата кола е Porsche Taycan, но е възможен и Mercedes EQS, като по-големите батерии са решаващ аргумент, но VW и китайските производители също са във възход. „Tesla трябва да положат истински усилия, ако искат да останат напред - добавя Фон Геминген. - Вече има достатъчно други вълнуващи марки“.

 

Mercedes EQS

 

Третата причина - противоречивият шеф на Tesla. Фон Геминген не е безразличен към поведението на изпълнителния директор на компанията Илон Мъск. „Аз съм лично разочарован от него – казва германецът. - Той никога не ме е поздравявал за рекордите. Поздрави ме за 1 милион километра единадесет месеца по-късно с два палеца нагоре в Twitter. Мъск не познава благодарността. Можете да съдите по това колко често уволнява хората си. Възможно е също така да ме избягва точно, защото карам толкова много и тогава могат да излязат наяве слабите страни на автомобила.“

Фон Геминген също така критикува Мъск, че е все по-загрижен да прави пари с колите си и не вижда в него голямо екологично съзнание: „Винаги съм бил малко критичен към него. Начинът, по който се движи напред-назад с частен самолет, например, разбира се е катастрофа от екологична гледна точка, въпреки че е нормално за бизнес лидер като него.“

 

 

0 от 500
  • #30
    3 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    не ги иска щото има и други, той го е казал! като има избор всеки избира като няма не избира:))))
  • #29
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като гледам новите му претенденти, явно не е за оплакване. Щот аз и Спринг не мога да си позволя
  • #28
    3 rate up comment 10 rate down comment
    До 23 ( преди 1 година )
    Един чисто нов какво двигател за електромобил струва около 800-900 долара и е сменян на 130 000 км. Само маслото и консумативите без никакви повреди на един ДВГ струва повече. Например маслото на toyota се сменя на всеки 10 000 км, което са 13 смени на масло и 13 пъти загуба на време в сервиз.
  • #27
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 26 ( преди 1 година )
    Време е да се разберете с останалите антиелектрици дали наистина ви е важно когато си купувате автомобил автомобилът да изминава 1000 км с едно зареждане, защото нямате време да спирате по 10-15 минути на всеки 300-400 км за зареждане или това е напълно безсмислен аргумент, защото никой не кара така и по толкова. Като слушам какво пишат, винаги ги питам по колко минават на година щом им е важно да минават по 1 200 км без да спират. Мълчат! Този е сертифициран от Гинес, а те правят проверки!
  • #26
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Хах ( преди 1 година )
    Много наивна статия.1.7 млн км от 2014 до сега прави около 212000км на година или по 580 на ден. 13 пъти е влизала в сервиз за двигател, което допълнително ще трябва да се наваксва като км, а този човек сигурно е живял в тази кола, не е и боледувал. И с пробег от 400км направо си представих как е станало.
  • #25
    10 rate up comment 6 rate down comment
    До 23 ( преди 1 година )
    Не е нужно да е безплатно! Електромобил дори с 1000 коня харчи по 3 лв на 100, ако го зареждаш в гаража и си плащаш тока. 100 000 км 3 000 лв, милион километра 30 000 лв, 1,7 милиона км 51 000лв. По маломощните хърчат по-малко. Една 20-годишна малолитражка 80 коня, която струва 2000 лв на старо и гори 5/100 бензин, ще изхарчи пет пъти повече САМО за гориво - 250 000 лв, ако приемам че няма да и правиш никакви ремонти и няма да сменяш масло.
  • #24
    9 rate up comment 7 rate down comment
    До 23 ( преди 1 година )
    Не е нужно да е безплатно! Електромобил дори с 1000 коня харчи по 3 лв на 100, ако го зареждаш в гаража и си плащаш тока. 100 000 км 3 000 лв, милион километра 30 000 лв, 1,7 милиона км 51 000лв. По маломощните хърчат по-малко. Една 20-годишна малолитражка 80 коня, която струва 2000 лв на старо и гори 5/100 бензин, ще изхарчи пет пъти повече САМО за гориво - 250 000 лв, ако приемам че няма да
  • #23
    6 rate up comment 9 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ако и смениш двигателя 13 пъти ще изкара поне пет пъти по толкова. До21, живееш в миналото, всички мизерняци си мечтаете да карате пасатори, за да зареждате без пари и чакате тези щйги произведени до 2017та да станат по 3к лева, за да си купите по една такава от Горубляне. Само че тези пасатори няма да оцелеят до тогава. Всички електрофили сте бивши *** дето са свикнали да се возят безплатно в служебни лади и сега ги боли, че трябва да дават пари за олио за дъртите си дизеляци.
  • #22
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Е знам коя съвременна кола, пък и не само съвременна, ще изкара 1.7 мил.км. повечето не могат да изкарат и 400хил. Разни премиум марки с големи двигатели, най-вече модели правени за щатите биха издържали по милион, но масата леки автомобили не изкарват 400
  • #21
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Спри да шикалкавиш! Не говорим по принцип а за конкретен автомобил по който си изливаш злобата. Ако собственикът му караше твоя автомобил, колко щеше да изхарчи за гориво? Очевидно не можеш да смяташ, затова просто кажи колко литра ти харчи автомобила, а аз ще ти сметна.АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ Тесли проиведени до 2017 са зареждали, зареждат и ще зареждат до края на жизнения цикъл НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНО. А те не са малко.