Какво може да бъде по-познато и разбираемо от автомобилната гума? Кръгла гумена измишльотина със стоманена корда вътре. Въпреки това, не всичко е толкова ясно, колкото смятат повечето шофьори. Те си мислят, че когато гумите им са напомпани, колкото е нужно (според указанията на производителя) и са в добро състояние, всичко е наред.
Съществуват обаче и други параметри, за които трябва да се следи внимателно. В същото време през годините са се родили много митове, част от които нямат нищо общо с истината. Вижте кои са те.
Пет мита за гумите, в които повечето собственици на автомобили вярват (ГАЛЕРИЯ):
Широките гуми спират по-добре
Вторият мит за гумите се корени в същата "дворно-гаражна" автомобилна култура. Според него колкото по-широка е гумата, толкова по-добро сцепление при ускорение и спиране осигурява тя. Всъщност и това не е така. За доброто сцепление с пътя е важна не толкова шиочрината, колкото дължината на контактното петно на гумата с асфалта. Тоест, по-добре е колата да е "обута" с гуми и респективно с джанти, които са с по -голям диаметър.
Вторият мит за гумите се корени в същата "дворно-гаражна" автомобилна култура. Според него колкото по-широка е гумата, толкова по-добро сцепление при ускорение и спиране осигурява тя. Всъщност и това не е така. За доброто сцепление с пътя е важна не толкова шиочрината, колкото дължината на контактното петно на гумата с асфалта. Тоест, по-добре е колата да е "обута" с гуми и респективно с джанти, които са с по -голям диаметър.