IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

С батерия на шията

Като се отказва от двигателя с вътрешно горене, Европа заменя зависимостта от Русия и Близкия изток с нова зависимост - от Китай

"Да сложим край на зависимостта на Европа от вносен петрол": рано или късно всеки разговор за налагането на електромобилите и отказа от двигателя с вътрешно горене опира дотам. Това е централният аргумент, около който се върти политиката на съюза, и главното оправдание за тежкия удар, който тази политика нанася на автомобилната индустрия - един от ключовите сектори в икономиката на ЕС.
       
       
10 факта за прехода към електромобили, които рядко се споменават (ГАЛЕРИЯ):


    
       

 

0 от 500
  • #9
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Рано или късно пак ще стигнем до очевадната и неизбежна истина че по добро от дизела няма! Дизела може да се прави от всичко. Не само от петрол. Може да се прави от всички видове мазнини. Естествени, природни, и изкуствени синтетични. Дизела е най доброто гориво. Всеки човек може да си направи дизел в домашни условия. Трябва ти само мазнина, примерно олио за готвене, метанол и филтрираща система. Процеса на утаяването и филтрацията отнема 48 часа. От декар рапица излизат 140 литра дизел.
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    За сравнение, оловно-киселинните батерии (каквито са акумулаторите за колите) се рециклират на 99%
  • #7
    6 rate up comment 8 rate down comment
    До 5 ( преди 3 седмици )
    А, пропуснах и друго важно нещо! Само 50% от материалите в литиевите батерии могат да се рециклират успешно. Останалото се губи при самия процес. Просто изгаря. Така ще за в бъдеще ще има постоянен недостиг на тези редки метали които се губят.
  • #6
    9 rate up comment 9 rate down comment
    До 5 ( преди 3 седмици )
    Всичко е много хубаво на теория. Но фактите са различни. Оказва се че само 5% от литиевите батерии в момента се рециклират тъй като излиза по скъпо спрямо производството на нова батерия директно от суровина. Сега старите батерии ги трупат на сметища.
  • #5
    8 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 3 седмици )
    Точно така е. Това е основното предимство на батериите. Първоначално ще трябва да се трупат огромни запаси от батерии, защото жизненият им цикъл е между 10 и 20 години, а дотогава ще трябват много батерии, за да може както транспорта така и енергетиката да преминат на възобновяеми източници. Но от един момент нататък, ще дойде време голямо количество батерии да излязат от употреба и да се рециклират с евтина чиста енергия и да се завърти кръговата икономика, която има по-малка нужда от внос.
  • #4
    12 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Разликата между лития и петрола е голяма и тя е че лития е много по-масов и евтин спрямо нуждите, рециклира се и има батерии без литий а и за щастие големите запаси на литий са в Австралия и Чили а не в Русия, С. Арабия, Иран или подобни
  • #3
    10 rate up comment 7 rate down comment
    до 2 ( преди 3 седмици )
    Ресурсите са второстепенни в днешния свят. Технологиите и ноу-хауто са водещи. Европа се предаде в тая област
  • #2
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Европа е бедна на ресурси. Европа е забогатяла като в миналото е колонизирала света и чуждите ресурси. Тези времена са отдавна отминали и Европа вече не може да е независима. Със съгурност бъдещето принадлежи на Азия. За Европа каквото остане.
  • #1
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    ... сетила се Мара. Европа не може да е незавизима откъм енергия / източници. Но това кухарите в белгийската столица не го разбират. Като и на разбраха, как Китай първо примами всички фирми да произвеждат там, а после ги изкупи.