IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефове в автомобилни компании притеснени за бизнеса си през 2023 г.

Повечето мениджъри в индустрията очакват нарастващи лихви, инфлация и високи цени на енергията

Повечето мениджъри на високи позиции в автомобилната индустрия очакват, че бизнесът им ще остане печеливш през следващите 5 години, но са сериозни притеснени за по-близкото бъдеще. Това показва проучване на консултантската компания KPMG, в което са участвали повече от 900 ръководители на големи компании в автомобилната индустрия в 30 държави.


Audi


Експертите от бранша изразяват сериозни опасения относно доставките на суровини и компоненти - предимно полупроводници, електрически стомани и материали, които са от първостепенно значение за увеличаване на капацитета на батериите. Над 65% от анкетираните смятат, че пренасочването на производствения капацитет от развиващите се страни обратно към развитите държави е от съществено значение за възстановяване на нарушена верига за доставка на компоненти.

Повече от половината експерти (55%) вярват, че тяхната компания ще се отърве от незначителни бизнес-единици през следващите години - преди година такива мисли бяха изразени от 45% от анкетираните.

В същото време 82% от анкетираните топ мениджъри вярват, че през следващите 10 години електрическите превозни средства ще бъдат масово купувани без държавни субсидии. 72% от мениджърите очакват електрическите автомобили да не струват повече от колите с ДВГ до 2030 г. По това време повечето директори виждат Tesla, Audi и BMW като лидери в областта на електрически превозни средства. Те поставят Apple на 4-то място, след като преди година технологичният гигант заемаше 9-то място преди година.

По-голямата част от мениджърите (80%) казват, че мощността на автомобила е „много важен фактор“ при закупуване на автомобил. Освен това те посочват екологичността на автомобилите, имиджа на марката и личното изживяване при шофиране. 8 от 10 експерти прогнозират, че през 2030 г. повечето покупки на автомобили ще бъдат направени онлайн.


0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    възглавници или дюшеци немогат да те спасят.Като цяло автомобилите станаха много по-безопастни но водачите станаха много по-опастни.
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Stenley ( преди 2 години )
    Мъдрият казва: трябва ми мощна кола не да карам бързо, а да изпреварвам - такава тъпотия скоро не бях чел. Като не караш бързо за какво ти е да изпреварваш тогава. Караш си в ограниченията и заедно с другите. Не ти трябват 500 коня за да изпреварваш трактор. Другата тъпотия - мощния автомобил бил по-безопасен. Ами не защото обикновено имено той те изкушава да правиш рисковани изпреварвания и простотии и при челен удар на МПСта всяко движещо се със над 100км/ч никакви съвремени системи
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 2 години )
    "Колите с 500 коня никога няма да се изравнят с кола с 100 коня.Мощните коли са десет пъти по скъпи За кога казваш щели да се изравнят?"Тесла модел 3 450 коня струва малко над 100 000 лв. Ще ми кажеш ли кой е този автомобил със 100 коня, който струва десетина хиляди лева, защото аз мога да ти изброя стотици автомобили, които са с много по-малка мощност от 450 коня, но струват много повече от 120 000 лв. Това са едни от най-евтините коне, затова ги купуват.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 2 години )
    Не само съм се качвал, а и съм карал няколко автомобила на 500 коня и съм оцелял. Ако имаш респект към автомобила и не си правиш експерименти по обществените пътища, като им изключваш системите за стабилизация, конете всъщност са доста послушни и могат да те измъкнат от ситуация, а спирачките които са сложили да ги укротяват, спират много по-бързо от средностатистическия автомобил и на практика тези автомобили са много по-безопасни, ако да ги караш разумно и по предназначение.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 2 години )
    Кой ти говори за малък градски автомобил който да караш само и единствено в града? За там можеш да си ползваш и градския транспорт или дори такси. Ти тотално отрече съществуването на други автомобили с мощност над 100 коня. Защо ли въобще някой си прави труда да произвежда автомобили с толкова коне, които могат да вдигат повече от 50 км в час, след като на тебе никога не ти трябва повече?
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    (повечето директори виждат Tesla, Audi и BMW като лидери в областта на електрически превозни средства. Те поставят Apple на 4-то място) Това трябва да е *** шега при положение че е повече от явно че BYD и Тесла са водещи с ВАГ (като цяло а не част от ВАГ) зад тях и нататък вече е спорно но няма логика да сложиш Ябълката дори в топ 10
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    IM-DrtiйУАЙТBoY ( преди 2 години )
    Най-същественото при покупката на всяка авто-машина на първо място, освен водещия критерий - ЦЕНАта, бира се,също така от решаващо значение са-и-ежегодните разходи по поддръжката й, респ. изхарчените ср-ва за зареждане с електр.ток, и допълнително закупени компоненти - рез.части, гуми и пр., както и самото качество и здравина на изработката, т.е. колко дълго време ще изкара без ръжда, корозия и пр..., тъй като ПРОБЕГът и времето за зареждане директно са в пряка зависимост от ЦЕНАта/!/
  • #8
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И аз съм притеснен за шенгенските производители ! Ако не се променят ги очакват тежки времена . А ние като българи трябва ли да се притесняваме , че някъде из шенгенЯ щели да останат без работа
  • #7
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Шофер ( преди 2 години )
    Мъдрият казва: трябва ми мощна кола не да карам бързо, а да изпреварвам. Тази от снимката например е с 2 двигателя и изпреварва с мисъл. Преди да си си помислил вече си пред колоната. Няма връщай трети зъб. Само десния крак до долу и пай се, газим.
  • #6
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Въй и аз съм много притеснен за 7-8 цифрените им бонуси.