IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Асистентите за помощ и системите за безопасност често объркват шофьорите

Експерти препоръчаха производителите да направят технологиите по-лесни за разбиране

По-новите автомобили имат едно огромно предимство пред останалите и то е в безопасността. Всички електронни системи за безопасност и помощ на шофьора, налични в момента, в допълнение към по-здравите конструкции на каросерията, по-добрите спирачки и по-интелигентните енергопоглъщащи зони, правят превозните средства по-сигурни от моделите от 80-те, 90-те и 2000-те години. Оказва се обаче, че много шофьори не знаят как да ги използват.


системи за безопасност


Агенцията за подпомагане на потребителите Consumer Reports проведе проучване, което показва, че шофьорите често не са запознати с това как и кога работят съвременните системи за безопасност в техните автомобили. В много случаи това объркване може да доведе до това, че водачите напълно деактивират определени технологии и по същество губят някои от основните функции за безопасност на своите превозни средства.

„Воланите са претрупани с неразпознаваеми символи, за да управляват функциите на ADAS (усъвършенствани системи за подпомагане на водача], които шофьорите трябва по някакъв начин да разграничат и разберат, докато са на пътя. В същото време, ако те изключат системите, тогава напълно се проваля идеята с тяхното поставяне на автомобила“, обяснява Джейк Фишър от Consumer Reports.

В случая решението е създаване на ново ръководство, което да бъде споделено с автомобилните производители и с организации за автомобилна безопасност, като неговата цел е да покаже как тези системи могат да бъдат направени по-лесни за използване и за разбиране от шофьорите. Това ще позволи не само по-добро информиране, но и по-правилно използване на тези системи.

Проучването и насоките на Consumer Reports се основават на отговорите на повече от 35 000 собственици на превозни средства и данни, събрани от проучването ADAS за 2021 г. Тази информация е използвана, за да научи повече за нивата на разбиране и удовлетворение, както и колко често водачите действително използват тези системи.


0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кобра ( преди 1 година )
    Може би е добре всеки сам да си прецени дали и какво да ползва.Аз например не бих искал автомобилът да ми се меси в шофирането. Моите преценки са доказано правилни.Но от друга страна ако съм уморен и има вероятност да заспя, може би не е зле да ме държи в лентата. Не съм карал такава кола. Но ми се струва опасно да се предоверяваме на преценката на алгоритми.Изкуствен интелект всъщност няма и не може да има. Нали пробвах и глупавия чат бот gpt. Интелигентен е като пън.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Между другото системата за избягване на сблъсък е полезна,ако не беше една заблеяла се *** щеше да ме размаже странично....а и беше доста учудена как колата спря сама ;)
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    до #4 - за щастие адаптивния круз контрол все още се пуска ръчно, само когато поискаш. И това ми позволява да си карам на бронята на предходния.. и да се рея по лентите какго си искам... ***
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ... и не съм някой джигит, карам нормално. Просто ги правят вече за полу-*** тези коли - в крайна сметка за да пазят някой който не иска да се научи (или не може), прекарват останалите 95% от шофьорите с асистенти без край...
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    до #3 - веднага ти казвам няколко 1) active lane assist.. забравяш мигач и те връща в лентата с сила - това е опасно и ненужно. А ползата много имагинерна за мега- невнимаващи шофьори. 2) forward collision detection - набива спирачките като "сметне" че ще се удариш - да ама вече над 20 пъти ми е "сметнало" грешно тази година -няма да казавм колко е опасно да ти набие спирачки когато не трябва... 3) старт-стоп -решава да гасне баш като си на кръгово и искаш да се вмъкнеш между движението. Още?
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До №3 ( преди 1 година )
    Пречат му адаптивният круиз контрол, щото не може да се залепи за бронята на предходния; асистентът за пътната лента - защото не може да кара по средата на осовата линия; асистентът за мъртвата точка, щото не може да засича идващия с по-висока скорост зад него; и т.н. и т.н. На *** всичко му пречи...
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до #2 ( преди 1 година )
    Кажи кои системи ти пречат "шофиоре"! Много ми е любопитно да науча?
  • #2
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    за съжаление много от "спомагателните" системи всъщност пречат... или поне пречат на нормалните и способни шофьори.
  • #1
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Коментар 0 ( преди 1 година )
    Като се има предвид, че повечето нови системи са преди всичко софтуер и се правят от екип, състоящ се от "архитект" в някой мазен ЕУ или САЩ офис, и изпълнител в Индия изобщо не ме изненадва, че въпросните системи не стават дори за подпирачка на врата. Като вкарат разни джиджани думички като изкуствен интелект, автономност, "сървис он чип" и прочее, и коня отива не у реката ами направо в морето.