IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Проучване: Оптимизмът за електрическите автомобили намалява

Близо 1000 мениджъри от индустрията от 30 държави очакват сериозни трудности пред колите на ток

Перспективите за електрическите автомобили се виждат много по-малко розови от миналата година и настроението е смекчено от реализъм - това показва традиционното проучване на консултантската фирма KPMG сред ръководители в автомобилния сектор.


Screenshot 2022-12-22 091740
 

В 23-тото издание на KPMG - Global Automotive Executive Survey, са анкетирани над 910 ръководители от 30 държави, питани на 20 езика. Резултатите показват, че въпреки политиката, която е изцяло насочена към електрическите коли, мениджърите намаляват очакванията си. Според тях делът на електрически автомобили през 2030 г. ще бъде максимум 40 процента (не се включват хибриди).

Миналата година прогнозите бяха между 20 и 70 процента, тази година вече ентусиазмът значително се охлади - мнозинството от отговорите са за между 10 и 40 процента. Три пазара по-специално се сриват – в Индия лошата инфраструктура за зареждане се разглежда като пречка, в Бразилия разчитат на биогорива, а Япония се фокусира върху хибриди и други енергийни носители, като водород.

Още един предупредителен сигнал за всички производители на автомобили, които разчитат единствено на превозни средства, задвижвани от батерии - колкото по-близо до клиента са участниците в проучването, толкова по-малко ентусиазирани са те за електрическите превозни средства.

 

Зареждане на автомобил

 

Например в САЩ ръководителите, наети директно от производителя, смятат, че до началото на новото десетилетие електромобилите ще представляват 30 процента от пазара. Дилърите, от друга страна, приемат 22 процента. И двете числа са далеч от смелата цел от 50 процента, обявена от президента Джо Байдън, информира Focus.de.

Не може да се приеме, че анкетираните са прекалено критични към електрическата мобилност - 77 процента от тях смятат, че клиентите ще чакат половин час или повече, за да заредят батерията си до 80 процента. Половината от ръководителите са „много загрижени” за наличието на материали за електрически автомобили.

 

Зареждане на автомобил-1

 

Много суровини в момента се добиват и преработват в Китай. „Броят на необходимите нови литиеви, кобалтови и никелови мини и преработвателни предприятия е голям“, предупреждава проучването на KPMG. А все по-сложните митнически и търговски разпоредби правят ситуацията още по-трудна.

Автономните превозни средства, в които е известно, че са инвестирани милиарди, сега също се оценяват по-предпазливо. „Ръководителите продължават да виждат перспективите на технологията като положителни, но все още не виждат времето, когато ще се използват в големите градове в бъдеще“, според проучването. Тъй като изпълнението е „по-сложно, отколкото се смяташе досега, изисква се търпение и дълбоки джобове“.

 

 

0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 24 ( преди 1 година )
    Всъщност само мога да мечтая за 10 киловатчаса на ден през зимата дори с моите 3 киловата фотоволтаици. Всъщност това е средното производство на ден за годината. Общо около 4000 киловатчаса годишно. През зимата са по-малко от 10 киловатчаса, но пък през лятото понякога са над 20 киловатчаса. Тук обаче говорим за нетно производство на година, което намалява работата на въглищните централи през слънчевите месеци, за да не се получава абсурда климатиците в България да работят на въглища.
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ако за един двутонен електрически suv с мощност 700 коня са ти необходими 2600 kWh годишно, то за подобен бензинов ще са ти необходими минимум 1500 литра бензин.И ако бензина можеш да го ползваш само за пълнене на резервоара, то с електричеството можеш да се топлиш, да готвиш, да си светиш, да се охлаждаш и дори можеш да го върнеш обратно в мрежата, а при нужда от повече енергия да я ползваш от мрежата. Обаче както потреблението на автомобила, така и производството ще са 2600 kWh/год.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За да поддържаш санитарен минимум - малко над ежедневния ти пробег ти трябват поне 5кВ панели и 15кВч батерии. Което са ти 20+к за една кола и зимата нямаш право да караш повече от 50км на ден.
  • #24
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    С 2 кВ панели зимата в хубавите дни ще изкарваш 8-10 кВч. Т.е. има няма 50 км. Аз ако работя с колата си какво да правя?
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Фотоволтаици без батерии е пълна безсмислица. Първо какво правим зимата когато може да имаш по една седмица с я има по 1 час слънчево греене я не. Второ става така че нямам право да си карам колата през светлата част на деня. Трето тези киловати дето цитираш са пикова мощност максимума който панела генерира при перпендикулярно огряване което е 1 час на ден. Четвърто 1 час зимата не дава колкото 1 час лятото.
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Разбрали, че не могат да догонят дeдовия и оптимизмът рязко намалял :D Събрали се живoтните в гората: хайде да играем една игра: Заекът ще се казва Зуй, кравата - Муй... и Хамстерът казал: Аз няма да играя! Оптимизмът ми намаля! Тая игра е много тъпa! Бхахах!
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоест собственикът на всеки един паркинг може да инсталира както фотоволтаици така и зарядни станции за електромобили и да печели от това, а електромобилите хем да са на сянка, хем да зареждат евтина енергия. При 50 стотинки за киловатчас, от 3 000 лв инвестиция, собственикът на паркинга 25 години ще има 1000 лв доход на година 25 000лв, а собственикът на електромобила ще изминава 13 000 км за 1000 лв. И всички ще са доволни, а природата и въздуха в градовете чисти.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Съвсем друго ти казвам. За да се произведе електрическа енергия за изминаването на 13 000 км, колкото е средно годишния пробег на европейците, някой трябва да инвестира 3000 лв за фотоволтаична централа, която е с мощност 2 kw и заема 10 квадратни метра. Това не е задължително да е собственика, а най-вероятно ще е някой който ще му продава енергията и ще трябва да инвестира и 1 000 лв за зарядна станция, която пък ще е достатъчна за зареждане на 10 автомобила. Какъв проблем виждаш?
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 16 ( преди 1 година )
    В крайна сметка казваш дай 30-40хил лв за ВЕИ инсталация + батерии (без да броим земята където ще я разположиш), дай после и 100 хил лв за кола и виж колко евтино ще ти е. Т.е. дай 200 хил лв и после ще пестиш по има-няма 5000лв на година от ток и бензин. (15к км по 8/100л среден разход по 3лв/л и средно 100 лв на месец за ток вкъщи)
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Уникални дивотии пак!