IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как шофьори „убиват“ колите си, когато се опитват да излязат от снежна преспа

Няколко съвета за това какво не трябва да правите в такава ситуация

Декември донесе много метеорологични изненади и макар все още да няма сняг по пътищата, той се очаква да се появи скоро. Шофьорите, на които им се налага да пътуват в такова време трябва да знаят как да освободят колата от снежен капан. Но по начин, който не вреди на колата, защото тези опити могат да доведат до сериозни повреди.


преспи сняг


На първо място трябва да се знае, че парапетите от компресиран сняг, които се появяват в края на пътната лента, са опасни, защото лесно можете да разцепите бронята или да откъснете пластмасовата ѝ "престилка".

Собствениците на кросоувъри са по-невнимателни, защото смятат, че техните коли са високи и няма да имат проблем. Това не е така, тъй като макар и да разполагат с привидно голям клиренс има модели, които имат по-ниско поставени възли под колата. един такъв е изпускателната система, която и при доста SUV-та е окачена твърде ниско.

А слабото място на голяма част от германските автомобили са пластмасовите скоби на горивната тръба, разположени отзад вдясно. Ако се повредят от твърдата преспа, горивото просто ще изтече под колата. На този фон откъснатите калобрани (които най-често се повреждат в сняг) са просто дреболии.

За двигателя напускането на снежната преспа също не предвещава нищо добро, защото водачът бърза и двигателят няма време да загрее. Ако под колелата има лед, тогава колата най-вероятно ще пробуксува. За двигателят това е допълнително натоварване.

Вариаторът не понася много добре зимата , тъй като по начало не обича дълги приплъзвания. И тук възниква ситуация, когато приплъзването е неизбежно, докато работната течност все още няма време да се загрее. Резултатът е приплъзване на ремъка и повреда в ролките. С течение на времето това ще доведе трансмисията до скъп ремонт.

Ето защо, дори и в града, носете със себе си добрата лопата, която в този случай може да ви спаси от доста скъпи и неприятни ремонти. И не забравяйте да загреете колата - поне минута-две. Така ще бъде по-лесно да излезете от преспата и да намалите натоварването на скъпите възли и агрегати.


0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Снегоход ( преди 1 година )
    Кола на ток 4х4 със зимни гуми и стандартен електромобилен тракшън контрол с честота 1000 ПЪТИ в секунда - тва е истината. ДВГ може да се контролира до няколко пъти в секунда, защото е допотопна техника.
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Що сравнявате кон с кокошка.Сложи на трактора 13 цола гуми, махни му блокажите, па дай да видиме няма ли да затъне
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Въпросът в статията е друг. Лек спортен автомобил ли е по-стабилен в снега и има по-добро сцепление или тежък трактор с 10 пъти по-малка мощност?И въпросът зададен по друг начин. Увеличаването на теглото на един автомобил увеличава или намаля сцеплението му със снега?
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до 7 ( преди 1 година )
    трактора дали оре, така както кола с 200 кс. ускорява?
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Никола. Панайотов ( преди 1 година )
    Има нещо вярно но се пропуска основното ,,Кола едно колело боксува отговора е когато има по малко *** от въртящия момент които се подава..Извод За да не боксувате и излезете успешно то завъртайте гумите с най малката скорост ,Грешка е подаването на газ,,,Зачистете снега под колата да не пречи ,Зачистете и под гумите да са наравно малко пясък прав волан
  • #7
    5 rate up comment 6 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    А ще разбереш колко издиша логиката ти, ако се замислиш защо все викат трактори да дърпат, при положение че автомобилът ти е с 200 конски сили, а повечето трактори нямат дори 100 коня. Вероятно теглят по-добре защото са "по-леки"? Така ли? Точно теглото им осигурява сцепление и могат да те издърпат. Защо като се качиш на ски се хлъзгаш по снега, а като вървиш с обувките потъваш в снега и имаш по-добро сцепление?
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Пробвал съм доста години и ти говоря от опит. Преди 20-тина години карах едно комби със задно предаване и докато не му сложа някоя торба пясък в багажника за да тежи и да ми осигури сцепление, беше почти невъзможно да кача стръмната улица за да го прибера в гаража зимно време. Следващия път като започнеш да буксуваш, помоли двама твой приятели да ти натиснат автомобила отпред, ако си с предно предаване и виж дали сцеплението ти ще се подобри или влоши. Със задно - нещо тежко в багажника.
  • #5
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Към найлона, кока колата, вестниците и дамските превръзки добавям и една яка лопата. Друго трябва ли ми, за да съм опитен шофьор?
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    ал ( преди 1 година )
    Глупости
  • #3
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Enzo ( преди 1 година )
    Пълни глупости пишеш! Първо пробвай да излезеш от снежната преспа с 30-40-50% по-тежкия електромобил от аналогичен такъв с двг и после ще си говорим. Далеч не всички електромобили са пълноприводни. Много отдавна добрите автомобили с двг, са също с напълно равен под. Направи си справка!