IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как шофьори „убиват“ колите си, когато се опитват да излязат от снежна преспа

Няколко съвета за това какво не трябва да правите в такава ситуация

Декември донесе много метеорологични изненади и макар все още да няма сняг по пътищата, той се очаква да се появи скоро. Шофьорите, на които им се налага да пътуват в такова време трябва да знаят как да освободят колата от снежен капан. Но по начин, който не вреди на колата, защото тези опити могат да доведат до сериозни повреди.


преспи сняг


На първо място трябва да се знае, че парапетите от компресиран сняг, които се появяват в края на пътната лента, са опасни, защото лесно можете да разцепите бронята или да откъснете пластмасовата ѝ "престилка".

Собствениците на кросоувъри са по-невнимателни, защото смятат, че техните коли са високи и няма да имат проблем. Това не е така, тъй като макар и да разполагат с привидно голям клиренс има модели, които имат по-ниско поставени възли под колата. един такъв е изпускателната система, която и при доста SUV-та е окачена твърде ниско.

А слабото място на голяма част от германските автомобили са пластмасовите скоби на горивната тръба, разположени отзад вдясно. Ако се повредят от твърдата преспа, горивото просто ще изтече под колата. На този фон откъснатите калобрани (които най-често се повреждат в сняг) са просто дреболии.

За двигателя напускането на снежната преспа също не предвещава нищо добро, защото водачът бърза и двигателят няма време да загрее. Ако под колелата има лед, тогава колата най-вероятно ще пробуксува. За двигателят това е допълнително натоварване.

Вариаторът не понася много добре зимата , тъй като по начало не обича дълги приплъзвания. И тук възниква ситуация, когато приплъзването е неизбежно, докато работната течност все още няма време да се загрее. Резултатът е приплъзване на ремъка и повреда в ролките. С течение на времето това ще доведе трансмисията до скъп ремонт.

Ето защо, дори и в града, носете със себе си добрата лопата, която в този случай може да ви спаси от доста скъпи и неприятни ремонти. И не забравяйте да загреете колата - поне минута-две. Така ще бъде по-лесно да излезете от преспата и да намалите натоварването на скъпите възли и агрегати.


0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 21 да кутията може би по-трудно може да се счупи, ама съединителя доста лесно прегрява не забравяй ;).
  • #21
    6 rate up comment 0 rate down comment
    123 ( преди 1 година )
    В тази статия се говори как през зимата в преспа ще си строшиш автоматичната скоростна кутия.Ние с ръчните скоростни кутии немаме такъв проблем.
  • #20
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вярно е че преди москветата на задно си катереха Петрохан и шипка просто защото хората можеха да карат. А сега келешчче с качулка и е46 само си мисли че може да кара. Не съм против технологиите но трябва да има и майсторлък зад волана за да може да те избави.
  • #19
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Вайса ( преди 1 година )
    Много вятър, много думи - файда никаква....И статията, и неопределения и не съпоставим спор - излишни (и излишно психиране не женските шофьори)!Зимата пресява шофьорите - то като си е добър шоферът и кола с летни гуми да му дадеш - пак ще се оправи. И обратното - един заспал чучур с чисто нова кола с чисто нови зимни гуми като не знае как се кара - "кел' файда".... Те затова "големите шофери" през зимата - "Аа, аз не карам зимата, по-удобно ми е с рейса...", "Аа, аз зимата не обичам да кара ...
  • #18
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До всички.... ( преди 1 година )
    В ралитата какви гуми ползват? Нископрофилна 245 на 18 или 16 на 165 на 60? В зимни условия тясната гума осигурява много по стабилно движение на автомобила. Трактора ще изтегли повечето автомобили не заради по високия просвет (само) а заради оборотите с който се въртят колелата. Вероятноста да се закопаеш с 1200 оборота е много по малка от тази на 2500.другото е че дори и на трактор 4х2 можеш да блокираш диференциала. Както и на ЗИЛ. #17 карал ли си варбург?
  • #17
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Вие сериозно ли ( преди 1 година )
    Като чета.... Коментарите глупост след глупост. Пичове ако човек не може да кара и с трактор на бавни и с тесла на... тя няма скорости... пак ще бедства. На дядо ми варбурга нямаше и зимни гуми катереше Петрохана на 3 цилиндъра 900 кубика и 30 коня двигател тежащ 1400 кг (това си го измислих сега)... Вие хвалете колите.... Преди имаше шофьори. А статията е поредна пародия.
  • #16
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Накратко!Куатро ВАГ фенчетата ще ви вади трактор.Или пък няма,понеже и без друго карате коли с предно и само се лигавите на клипчета за 4x4Субару е истината!
  • #15
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    Какви блокажи бе пич? Да не мислиш, че повечето трактори са четири по четири, особено тези с малките гуми отпред?А за гумите тотално се изложи. Как мислиш, ако сложиш 13 цолови гуми 165 и гуми с абсолютно същия модел и шарка, но 20 цолови по 255, на абсолютно същия автомобил, кои гуми ще имат по-голямо сцепление?
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Пак питам. По-голямото тегло в багажника на автомобил със задно ще повиши или ще намали сцеплението със снега? Отговорът е еднозначен и безусловен - ще го повиши.Кои автомобили имат по-добро разпределение на теглото между осите? Електромобилите или автомобилите с ДВГ?Пак еднозначно и безусловно, електромобилите имат много по-добро разпределение на теглото, както между двете оси така и като по нисък център на тежестта и са много по-проходими, защото голяма част от тях са 4х4
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Доста глупав спор се е заформил. Теглото винаги пречи. Факт. Повече кила - повече енергия и повече сцепление е нужно. Тия торби с цимент от миналото са ако са ти кофти гумите и ако теглото на колата не е разпределено добре. Типичната ЛАДА. Трактора тегли, щото има огромни гуми с огромни грайфери и блокажи. За нормалните коли без блокажи - гумите са единственото зависещо от нас. И да не си купуваме глупави коли дето теглото им е под 40% на задвижващия мост. Това ще е проблем целогодишно.