IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо окачването на съвремените автомобили се поврежда бързо

Експерти посочиха жизнения цикъл на повечето детайли от ходовата част

Всеки шофьор се е сблъсквал с необходимостта от ремонт на окачването на автомобил по един или друг начин. И вече му е ясно, че „шасито“ на съвременните автомобили излиза много по-бързо от строя, отколкото при колите преди 20 години. Експертите от Njcar обясняват защо животът на окачването на сравнително нови автомобили е значително намален.


окачване


Факт е, че оптималният жизнен цикъл на лек автомобил отдавна е изчислен от търговците. За производителите на автомобили е неизгодно да произвеждат „вечни" автомобили, които няма да се развалят, тъй като в този случай никой няма да купува резервни части и друго оборудване.

Ресурсът на амортисьорите на модерен автомобил съзнателно е намален до 70 000-80 000 км, на лагерите на колелата - до 100 000 км, а пружините - до 150 000 км. Гумените детайли отдавна са се превърнали в консумативи, които при някои модели трябва да се сменят на всеки 30 000-40 000 км. По същата причина гаранцията на производителя за частите на окачването е няколко пъти по-малка, отколкото за други основни агрегати на автомобила.


окачване


Всичко това е резултат от по-евтиното производство и е начин за автомобилните производители да извличат супер печалби. Умишленото намаляване на ресурса на автомобила води до факта, че в много държави, особено в тези с по-висок стандарт, повечето хора се опитват да се отърват от автомобила при пробег до 100 000 км и да го сменят с нов.

Друга причина за намаляването на експлоатационния живот на частите на ходовата част е активното използване на многозвенни схеми, активни стабилизатори и напълно контролирано шаси. Всички тези детайли и система имат сложна конструкция, но въпреки това те се използват дори в масовите автомобилни сегменти.


окачване


Освен това производителите на автомобили започнаха да намаляват теглото на автомобилите, за да намалят разхода на гориво. Поради това при проектирането на окачването по-често се използват леки части, които са по-малко способни да издържат на сериозни натоварвания. От това страдат колите дори в държави с качествени пътища, да не говорим за тези в Източна Европа, където на много места състоянието на пътя е ужасно.


0 от 500
  • #26
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пфффффф Петърчо научил една дума ресурс и я употребява без да знае какво означава. 70-80 000 км за амортисьор? Е как става така, че има нови коли на по 300 000 без сменен амортисьор? Петърчо, има шофьори (и то не малко, особено на запад), които тези 70-80 000 км си ги правят за по-малко от две години. 8 годишните коли на Горубляне са на над 300 000 км, макар и на километражите им да пише 149 000 км и по окачването им нищо не е пипано.
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    В България ( преди 1 година )
    Вярно че ако живееш извън главен път окачването може и толкова да не издържи. Но и Начев не са чак толкова зле. Друг е въпросът че няма смисъл да правиш "вечен" автомобил ако знаеш че средностатистическия европеец ще го смени на 8-10 години
  • #24
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Майстор ( преди 1 година )
    Щото ми вдигнаха наема на сервиза и тока. Трябва да има повечко работа. За това се чупят по бързо. Дай Боже още по бързо да измислят да се чупят. Със смяна на маслото.....и една предничка набързо
  • #23
    14 rate up comment 8 rate down comment
    инженер ( преди 1 година )
    Особено смешно е твърдението, че ресурсът на лагерите бил съзнателно намален до 100 хил. км. Петърчо, лагерите не ги правят автомобилните производители и ресурсът им не се измерва в километри! Нелепо е твърдението, че някой ще жертва имиджа на една марка с некачествени части. От всичко ми става ясно, че си виждал нова кола само през крив макарон.
  • #22
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Петърчо, ако не беше толкова нищожен и незабележим, отдавна да те беше осъдил някой автомобилен производител за клевета. Колата ми е на 150 хил. км и досега нищичко по окачване не съм сменил.
  • #21
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Има една "премиум" марка електромобили чиито собственици сменят амортисьори дори още преди да са се развалили понеже возят "твърдо".
  • #20
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички леки коли са ширпотреба по отношение на конструкция и окачване. Трошат се лесно и бързо ако се кара по лоши пътища. Само японските джиповете имат здраво окачване което държи на бой.. При редовна поддръжка, почиства гресиране на възлите, полагане на защита срещу корозия и периодична смяна на някой тампони които се износват поради стареене, конструкциите на повечето японски джипове могат да изкарат без проблем 30-40 години дори и при редовно каране по черни пътища.
  • #19
    1 rate up comment 5 rate down comment
    :) ( преди 1 година )
    Е Ове е Демокрацията.Викай си - но всичко е демо или пари.
  • #18
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Никола ( преди 1 година )
    Не само статията е праз лук,но и всички пишещи лъжете като за световно
  • #17
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Коко ( преди 1 година )
    Абсолютни глупости, моля ви, мислете преди да превеждате и да пишете