fallback

Автоматик или механика – кое е по-ефективно в зимни условия?

Историческият спорт на технологиите изглежда отдавна е решен

Ръчната трансмисия предлага ли забележимо предимство пред автоматичната? Или „автоматикът“ е много по-добро решение, когато под колелата има сняг и лед? Когато ситуацията излезе извън контрол и колата бързо се поднесе, може ли водачът да се справи ефективно със ситуацията, ако е принуден да натисне съединителите и да смени предавките?

Всичко това са въпроси, които много шофьори, особено тези с по-малко опит, си задават. Според разпространеното мнение, механичната механичната трансмисия има някои сериозни предимства пред автоматичната, тъй като като дава възможност на човека зад волана да покаже своите умения. Това се обяснява с факта, че така водачът директно комуникира с колата. А „умните“ системи, контролиращи съвременните превозни средства, няма как да се намесят. Наистина ли е така?

На първо място, плюсът на механичните скорости е, че водачът има възможност по всяко време да включи точно тази предавка, от която се нуждае. Което, разбира се, е страхотно, защото ако шофьорът разбира какво прави, той получава някакво предимство. Например, ако е особено хлъзгаво под колелата, тогава можете да започнете да се движите не от първа или дори от втора предавка.

В същото време нещата при автоматика са по-лесни, защото там броят на действията, които трябва да извърши шофьорът, е много по-малък. При механиката не можете просто да преместите лоста, за да включите трета предавка от четвърта. Трябва да натиснете съединителя, да превключите на по-ниска скорост и едва след това да освободите съединителя, възстановявайки механичната връзка между двигателя и скоростната кутия.

Ако в този момент обаче трябва да забавите и дори да завиете, тогава възникват големи трудности. И чрез често завъртане на волана и превключване на скоростите, водачът държи съединителя натиснат, докато автомобилът завърши маневрата. Което е много опасно - всяка кола, при липса на въртящ момент на колелата, започва да се контролира много по-зле. Освен това в стресови ситуации рискът от пропускане на правилната предавка се увеличава. Последствията са очевидни - или проблеми с управлението, или увреждане на трансмисията.

Всички тези недостатъци са лишени от съвременните автоматични трансмисии. И изобщо няма значение дали ще бъде роботизирана, CVT или традиционен автоматик. Основното им предимство при зимни условия е, че гарантирано надеждно превключват, независимо от психологическото състояние на водача, като същевременно осигуряват постоянен контакт между двигателя и колелата.

С други думи, по всяко време имате възможност да повлияете на ситуацията с помощта на подаване на газ, тъй като машината не само остава в постоянен контакт с колелата, но и е в състояние почти моментално да превключи на тази предавка, която ще осигури правилна реакция от двигателя.

Опитайте се, например, да се справите с поднасянето на предните колела на с механична скоростна кутия. Особено при висока скорост. В крайна сметка имате включена пета предавка и можете да слезете до трета. И всяка временна празнина в предаването на въртящия момент може да доведе до напълно неконтролируеми приплъзвания и завои. Особено, когато под колелата има лед.

В същото време автоматикът е много по-малко взискателен към уменията на човека зад волана и също така перфектно взаимодейства с модерни асистенти за активна безопасност. Механиката няма как да направи това. Така че колкото и да се сочи професионализма на шофьора при боравене с механична скоростна кутия, „автоматът“ отдавна е спечелил историческия спор за технологиите.

fallback
  • #8
    Да ( преди 1 година )
    Историческият спор е решен! Глупаците, мързеливците и некадърниците с две леви ръце и крака винаги са били повече!Сега и те вече могат да "управляват" автомобили, но това няма да продължи дълго, защото свободата на мислене и придвижване пречи на новия ред в който ни е отредено да бъдем пътници!
  • #7
    Николов ( преди 1 година )
    Карам автомат, но има едно предимство на ръчната кутия, което с автомат не може да се направи. А именно, когато е необходима лашка. Всеки затъвал в сняг ще ме разбере.
  • #6
    Карал ( преди 1 година )
    Карал съм безстепенна кутия на Форд - опасна, защото компютърът винаги изключваше двигателя при поднасяне. Карал съм кутия със соленоиди (кутия Сименс на кола Рено) и изключваше по-рядко двигателя при поднасяне, но не всеки път автоматично уцелваше предавката за измъкване от ситуацията. Карал съм Киа под наем, нямам представа каква беше автоматичната кутия, но колата винаги караше на коректната предавка и можех да я накарам да повиши или понижи една предавка в зависимост от ситуацията на пътя.
  • #5
    Nasko ( преди 1 година )
    Абе от къде ги преписвате тея *** статиии????Всичко зависи от задкормилното устройство и съответно, съобразяване с конкретните условия на пътя и спазване на дистанция.... Разбира се опита също е от значение.. Останалото са празни приказки...
  • #4
    То ( преди 1 година )
    Влизаш (ръчна кутия)на 3 та предавка в завой,с заледена настилка.Автомобила леко поднася.Преценката ти е дали да подадеш,или отнемеш газста.При автомата влизаш на същите условия.Подаваш газ за да изтеглиш,и да не те ритне центробежната сила.Но автомата преценява да вкл.втора предавка,докато ускорявате или забавяте.Дали няма да изгуби сцепление авомата.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Статията е пълна с глупости. Ако има момент, в който не искам да съм с авт. кутия, то това е точно на сняг.
  • #2
    hfij ( преди 1 година )
    ръчката е по надежна, здрава, непретенциозна и се подържа почти без пари.който иска да кара тролей !!!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Като гледам колко са заети някои хора докато шофират .... кафе, телефон, цигара
fallback
Последни