fallback

Автоматик или механика – кое е по-ефективно в зимни условия?

Историческият спорт на технологиите изглежда отдавна е решен

Ръчната трансмисия предлага ли забележимо предимство пред автоматичната? Или „автоматикът“ е много по-добро решение, когато под колелата има сняг и лед? Когато ситуацията излезе извън контрол и колата бързо се поднесе, може ли водачът да се справи ефективно със ситуацията, ако е принуден да натисне съединителите и да смени предавките?

Всичко това са въпроси, които много шофьори, особено тези с по-малко опит, си задават. Според разпространеното мнение, механичната механичната трансмисия има някои сериозни предимства пред автоматичната, тъй като като дава възможност на човека зад волана да покаже своите умения. Това се обяснява с факта, че така водачът директно комуникира с колата. А „умните“ системи, контролиращи съвременните превозни средства, няма как да се намесят. Наистина ли е така?

На първо място, плюсът на механичните скорости е, че водачът има възможност по всяко време да включи точно тази предавка, от която се нуждае. Което, разбира се, е страхотно, защото ако шофьорът разбира какво прави, той получава някакво предимство. Например, ако е особено хлъзгаво под колелата, тогава можете да започнете да се движите не от първа или дори от втора предавка.

В същото време нещата при автоматика са по-лесни, защото там броят на действията, които трябва да извърши шофьорът, е много по-малък. При механиката не можете просто да преместите лоста, за да включите трета предавка от четвърта. Трябва да натиснете съединителя, да превключите на по-ниска скорост и едва след това да освободите съединителя, възстановявайки механичната връзка между двигателя и скоростната кутия.

Ако в този момент обаче трябва да забавите и дори да завиете, тогава възникват големи трудности. И чрез често завъртане на волана и превключване на скоростите, водачът държи съединителя натиснат, докато автомобилът завърши маневрата. Което е много опасно - всяка кола, при липса на въртящ момент на колелата, започва да се контролира много по-зле. Освен това в стресови ситуации рискът от пропускане на правилната предавка се увеличава. Последствията са очевидни - или проблеми с управлението, или увреждане на трансмисията.

Всички тези недостатъци са лишени от съвременните автоматични трансмисии. И изобщо няма значение дали ще бъде роботизирана, CVT или традиционен автоматик. Основното им предимство при зимни условия е, че гарантирано надеждно превключват, независимо от психологическото състояние на водача, като същевременно осигуряват постоянен контакт между двигателя и колелата.

С други думи, по всяко време имате възможност да повлияете на ситуацията с помощта на подаване на газ, тъй като машината не само остава в постоянен контакт с колелата, но и е в състояние почти моментално да превключи на тази предавка, която ще осигури правилна реакция от двигателя.

Опитайте се, например, да се справите с поднасянето на предните колела на с механична скоростна кутия. Особено при висока скорост. В крайна сметка имате включена пета предавка и можете да слезете до трета. И всяка временна празнина в предаването на въртящия момент може да доведе до напълно неконтролируеми приплъзвания и завои. Особено, когато под колелата има лед.

В същото време автоматикът е много по-малко взискателен към уменията на човека зад волана и също така перфектно взаимодейства с модерни асистенти за активна безопасност. Механиката няма как да направи това. Така че колкото и да се сочи професионализма на шофьора при боравене с механична скоростна кутия, „автоматът“ отдавна е спечелил историческия спор за технологиите.

fallback
  • #38
    Ал ( преди 1 година )
    Автоматът не е спечелил спора. Не и през зимата.
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    я авторът да каже, при заледен низходящ наклон и завой, с автоматик как да намалим без употреба на спирачки? с условието, че завоят е остър и ТРЯБВА да се намали скороста или приближаваме аварирал автомобил? пак идва реч до водача, аз лично минавам автомата на ръчен режим и просто свалям предавки... та до задволанното устройство е, не е до трансмисия... факторите са много - водач, кола, трансмисия, гуми...
  • #36
    Съселов ( преди 1 година )
    Пълни глупости
  • #35
    Автоматик или механи ( преди 1 година )
    Карайте си колите кой квот иска. Съобразявайте се с условията и мислете. Добрият шофьор не е до скоростна кутия или марка. Всяка марка е затъвала и всяка скоростна кутия е давала проблем имат и плюсове и минуси. Тук идва шофьора. От него зависи всичко.
  • #34
    Баварец ( преди 1 година )
    До #33: Като гледам с "лашкане", какво нещо се е произвело: тебе, то бягам бързо на автомат!
  • #33
    Некакъв ( преди 1 година )
    Ръчната кутия винаги е за предпочитане през зимата. Когато заседнеш в снега можеш със съединителя да се лашкаш напред назад, докато излезеш, което с автоматик е невъзможно. Статията е пълна трагедия.
  • #32
    valko1976 ( преди 1 година )
    ми неможещите да си карат автоматиците ,хахахаххахахахахахах.
  • #31
    Георги ( преди 1 година )
    Вместо сняг се сипят глупости. Автомата е за мързеливи граждани, които като чуят сняг, не излизат от вкъщи. Имаме кола с автоматични скорости и такава с ръчка, мога най отговорно да кажа, че в екстремни условия автомата си е бреме за водача.
  • #30
    Готин ( преди 1 година )
    Добре! Цъкнах за да ви кажа, че просто спирам да ви чета глупостите.
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    Да видим като забуксувата с автомат в дълбок сняг как ще излезе? --->>> Eлементарно, брат. На Алудито А8чка -> Lift mode да се вдигне нагоре, Low traction: on(да спре да буксува и quattro-то да мине в режим на драпане), Towing mode - да си мисли че дърпаш нещо. Чак ти ще се учудиш, минава от там, където джипарките с ръчки са закъсали. А вътре си грееш д-то на нафтовата печка и се подхилкваш. Ръчката е за хора без пари, да си мислят че в нещо са повече, а всъщнот - са си шушляци.
fallback
Последни