fallback

Автоматик или механика – кое е по-ефективно в зимни условия?

Историческият спорт на технологиите изглежда отдавна е решен

Ръчната трансмисия предлага ли забележимо предимство пред автоматичната? Или „автоматикът“ е много по-добро решение, когато под колелата има сняг и лед? Когато ситуацията излезе извън контрол и колата бързо се поднесе, може ли водачът да се справи ефективно със ситуацията, ако е принуден да натисне съединителите и да смени предавките?

Всичко това са въпроси, които много шофьори, особено тези с по-малко опит, си задават. Според разпространеното мнение, механичната механичната трансмисия има някои сериозни предимства пред автоматичната, тъй като като дава възможност на човека зад волана да покаже своите умения. Това се обяснява с факта, че така водачът директно комуникира с колата. А „умните“ системи, контролиращи съвременните превозни средства, няма как да се намесят. Наистина ли е така?

На първо място, плюсът на механичните скорости е, че водачът има възможност по всяко време да включи точно тази предавка, от която се нуждае. Което, разбира се, е страхотно, защото ако шофьорът разбира какво прави, той получава някакво предимство. Например, ако е особено хлъзгаво под колелата, тогава можете да започнете да се движите не от първа или дори от втора предавка.

В същото време нещата при автоматика са по-лесни, защото там броят на действията, които трябва да извърши шофьорът, е много по-малък. При механиката не можете просто да преместите лоста, за да включите трета предавка от четвърта. Трябва да натиснете съединителя, да превключите на по-ниска скорост и едва след това да освободите съединителя, възстановявайки механичната връзка между двигателя и скоростната кутия.

Ако в този момент обаче трябва да забавите и дори да завиете, тогава възникват големи трудности. И чрез често завъртане на волана и превключване на скоростите, водачът държи съединителя натиснат, докато автомобилът завърши маневрата. Което е много опасно - всяка кола, при липса на въртящ момент на колелата, започва да се контролира много по-зле. Освен това в стресови ситуации рискът от пропускане на правилната предавка се увеличава. Последствията са очевидни - или проблеми с управлението, или увреждане на трансмисията.

Всички тези недостатъци са лишени от съвременните автоматични трансмисии. И изобщо няма значение дали ще бъде роботизирана, CVT или традиционен автоматик. Основното им предимство при зимни условия е, че гарантирано надеждно превключват, независимо от психологическото състояние на водача, като същевременно осигуряват постоянен контакт между двигателя и колелата.

С други думи, по всяко време имате възможност да повлияете на ситуацията с помощта на подаване на газ, тъй като машината не само остава в постоянен контакт с колелата, но и е в състояние почти моментално да превключи на тази предавка, която ще осигури правилна реакция от двигателя.

Опитайте се, например, да се справите с поднасянето на предните колела на с механична скоростна кутия. Особено при висока скорост. В крайна сметка имате включена пета предавка и можете да слезете до трета. И всяка временна празнина в предаването на въртящия момент може да доведе до напълно неконтролируеми приплъзвания и завои. Особено, когато под колелата има лед.

В същото време автоматикът е много по-малко взискателен към уменията на човека зад волана и също така перфектно взаимодейства с модерни асистенти за активна безопасност. Механиката няма как да направи това. Така че колкото и да се сочи професионализма на шофьора при боравене с механична скоростна кутия, „автоматът“ отдавна е спечелил историческия спор за технологиите.

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    Написали сте големи глупости.
  • #27
    Jay ( преди 1 година )
    Моята е с една предавка, не съм закъсвал а тук сняг си има 5 месеца! Като чистят е добре!
  • #26
    Шиши Бакшиша ( преди 1 година )
    Автомат зациклил в снега, не помага ли някой с бутане, сам не може го изкара. Примери с Ауди, Опел. У Софето може и да си ги карате, като ви чистят пътищата, но иначе автомата зимата си е щета
  • #25
    Муахаха ( преди 1 година )
    Като чета повечето коментари - голеееми майстори бе с ръчните скоростни кутии! Колкото по-голям майстор си, по-голям трактор те вади от преспите и от калта, нали знаете!!!
  • #24
    До 13 ( преди 1 година )
    Като ти чета глупостите, най-новия автоматик който си карал е минимум на 20 години!!!
  • #23
    Fury ( преди 1 година )
    До 12! И с регистрационен номер ПК!
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Нито с автомата, нито с механичната съм имал проблеми зимата. Извън пътя не карам. За механична повече не ща да чуя. Имам перца и ръчен режим на автомата, кеф ми и оттам да сменявам
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    кутия с два съединителя не е автоматична
  • #20
    Бай Х ( преди 1 година )
    Не харесвам автоматика,той е за бая тлъсти домакини,както в Щатите !!!Механиката е за истински шофьори ! А в русия така се правят мускули на съветските коли,чрез ръгане на предавките !
  • #19
    Асен ( преди 1 година )
    Статия изсмукана от пръстите, подходяща за наивни и прохождащи шофьори и шофьорки кифли с купени книжки, каращи от Мечо до ра'отата и салона.Ръчната скоростна кутия отдавна е спечелила този спор и е предпочитан избор от можещите водачи. За градско каране автомат, за зимни, най-вече снежни условия, поледици и т.н., категорично ръчни скорости.Весели празници!
fallback
Последни