fallback

Автоматик или механика – кое е по-ефективно в зимни условия?

Историческият спорт на технологиите изглежда отдавна е решен

Ръчната трансмисия предлага ли забележимо предимство пред автоматичната? Или „автоматикът“ е много по-добро решение, когато под колелата има сняг и лед? Когато ситуацията излезе извън контрол и колата бързо се поднесе, може ли водачът да се справи ефективно със ситуацията, ако е принуден да натисне съединителите и да смени предавките?

Всичко това са въпроси, които много шофьори, особено тези с по-малко опит, си задават. Според разпространеното мнение, механичната механичната трансмисия има някои сериозни предимства пред автоматичната, тъй като като дава възможност на човека зад волана да покаже своите умения. Това се обяснява с факта, че така водачът директно комуникира с колата. А „умните“ системи, контролиращи съвременните превозни средства, няма как да се намесят. Наистина ли е така?

На първо място, плюсът на механичните скорости е, че водачът има възможност по всяко време да включи точно тази предавка, от която се нуждае. Което, разбира се, е страхотно, защото ако шофьорът разбира какво прави, той получава някакво предимство. Например, ако е особено хлъзгаво под колелата, тогава можете да започнете да се движите не от първа или дори от втора предавка.

В същото време нещата при автоматика са по-лесни, защото там броят на действията, които трябва да извърши шофьорът, е много по-малък. При механиката не можете просто да преместите лоста, за да включите трета предавка от четвърта. Трябва да натиснете съединителя, да превключите на по-ниска скорост и едва след това да освободите съединителя, възстановявайки механичната връзка между двигателя и скоростната кутия.

Ако в този момент обаче трябва да забавите и дори да завиете, тогава възникват големи трудности. И чрез често завъртане на волана и превключване на скоростите, водачът държи съединителя натиснат, докато автомобилът завърши маневрата. Което е много опасно - всяка кола, при липса на въртящ момент на колелата, започва да се контролира много по-зле. Освен това в стресови ситуации рискът от пропускане на правилната предавка се увеличава. Последствията са очевидни - или проблеми с управлението, или увреждане на трансмисията.

Всички тези недостатъци са лишени от съвременните автоматични трансмисии. И изобщо няма значение дали ще бъде роботизирана, CVT или традиционен автоматик. Основното им предимство при зимни условия е, че гарантирано надеждно превключват, независимо от психологическото състояние на водача, като същевременно осигуряват постоянен контакт между двигателя и колелата.

С други думи, по всяко време имате възможност да повлияете на ситуацията с помощта на подаване на газ, тъй като машината не само остава в постоянен контакт с колелата, но и е в състояние почти моментално да превключи на тази предавка, която ще осигури правилна реакция от двигателя.

Опитайте се, например, да се справите с поднасянето на предните колела на с механична скоростна кутия. Особено при висока скорост. В крайна сметка имате включена пета предавка и можете да слезете до трета. И всяка временна празнина в предаването на въртящия момент може да доведе до напълно неконтролируеми приплъзвания и завои. Особено, когато под колелата има лед.

В същото време автоматикът е много по-малко взискателен към уменията на човека зад волана и също така перфектно взаимодейства с модерни асистенти за активна безопасност. Механиката няма как да направи това. Така че колкото и да се сочи професионализма на шофьора при боравене с механична скоростна кутия, „автоматът“ отдавна е спечелил историческия спор за технологиите.

fallback
  • #18
    112 ( преди 1 година )
    Колко коли с автоматици съм бутал понеже не могат да се измъкнат като заседнат а аз с ръчната напред-назад и заминавам. Та такива глупави заключения не ми ги пробутвайте ...
  • #17
    Кобра ( преди 1 година )
    Мога да шофирам и с автоматик, мога и с ръчна. Автоматикът дава комфорт. Просто е по-лесно. В градски условия рядко има толкова тежък случай, че да не може със съвременен автоматик да се оправя.Ако е някакъв планински път или офроуд, непочистен свяг и лед, тежки условия бих избрал ръчни скорости, защото ми дава повече контрол, но аз знам как да го прилагам. Ако нямаш опит и се фукнявиш като много *** сега, каквото и да им дадеш, все ще се оsерат.
  • #16
    Bat Sande ( преди 1 година )
    Тази статия защо не е в раздела за вицове?!? На тези аргументи може да се върже само някой, който понятие си няма от шофиране.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Бях много "за" ръчната кутия, но автоматик с два съединителя е удобство с което се свиква бързо и го оценявам високо особено за градско. Все още смятам че при тежки зимни условия, по-безопасно ми е с ръчна, но смятам че с внимание и опит и с автоматика ще оцелея.
  • #14
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да видим като забуксувата с автомат в дълбок сняг как ще излезе?Ако имате съединител може да прилашквате и са излезе.С автомата как ще го направите ?Има да си седите в преспата и да чакате някой да ви издърпа
  • #13
    Анонимен ( преди 1 година )
    Само ръчна скоростна кутия.Другото е за пендьовци,меки китки и разглезени некадърни кифли които си мислят че могат да карат.И автоматици съм карал нищо особено ,освен да заспиш докато караш пълна скука.По висок разход на гориво,леко забавяне при смяна нищо особено . Може и да затъпееш при шофиране.Да ти пикая и на комфорта дето ти го хвалят
  • #12
    Brudleyp ( преди 1 година )
    НЕ! НЕ! НЕ! Най-мразим автоматици! Па на снег ги ненавиждам. 1,9, 110 кончета на ваг и ръчката, тва е Истината!
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Ръчката е за кеф. Евтино и здраво. По лесно за обслужване. Дава ти и по добър и прецизен контрол върху автомобила. Автомата е подходящ за продължително градско каране в трафик където постоянно има спиране и тръгване. Например бус или за такси е идеално. В другите държави абсолютно всички таксита и такива малки товарни автомобили са автомат. В България вземат ръчки от немотия.
  • #10
    Ааааз ( преди 1 година )
    Автоматичната скоростна кутия също е механична,а не "химична" или "биологична". Разликата е в начина на превключване на предавките.
  • #9
    Муахаха ( преди 1 година )
    AWD с хубави зимни гуми!!! Па вие си спорете автоматик или механична! Преди да се кача на автомат си мислих, че е голям кеф и голям майсторлък да ръчкаш с едната ръка,с другата да въртиш,завои, обороти,голям кеф на Шипка и Прохода на републиката. И като се качих на автомат - двете ръце да са ти постоянно на волана, да си концентриран върху пътя,върху завоя - това е истинския кеф!!Не да държиш лоста като последния онанист!!
fallback
Последни