Международната награда за двигател на годината беше създадена през 1999 г. и продължи да се връчва до 2019 г., след което беше спряна поради пандемията от COVID-19. Съдиите са международно жури от автомобилни журналисти. През това време бяха присъдени 247 общи титли и титли по категории на 18 производители, или в някои случаи комбинации от тях.
Британското издание Autocar направи любопитна класация на производителите, които са печелили наградата. В него са включени всички компании, отличени с трофея, като на върха е една от тях, която е спечели малко над 1/4 от общия брой. В случая се броят само двигатели, използвани за серийни автомобили.
Носителите на наградата „Двигател на годината“ (ГАЛЕРИЯ):
Пет от седемте награди на Fiat бяха спечелени от 875-кубиковия двуцилиндров турбобензинов двигател TwinAir, който спечели общо най-добър нов двигател, до 1,0 литър и икономия на гориво/екологични категории през 2011 г. и взе последната от тези две години по-късно в малко по-различна форма, способна да работи със сгъстен природен газ.
Fiat също спечели класа от 1,0 до 1,4 литра през 2005 г. със своя 1,3-литров турбо дизел MultiJet и „Най-добър нов двигател“ през 2010 г. с 1,4-литровия турбобензин MultiAir, който се отличаваше със същата променлива синхронизация на входящия клапан, която по-късно ще се появи в TwinAir.