Международната награда за двигател на годината беше създадена през 1999 г. и продължи да се връчва до 2019 г., след което беше спряна поради пандемията от COVID-19. Съдиите са международно жури от автомобилни журналисти. През това време бяха присъдени 247 общи титли и титли по категории на 18 производители, или в някои случаи комбинации от тях.
Британското издание Autocar направи любопитна класация на производителите, които са печелили наградата. В него са включени всички компании, отличени с трофея, като на върха е една от тях, която е спечели малко над 1/4 от общия брой. В случая се броят само двигатели, използвани за серийни автомобили.
Носителите на наградата „Двигател на годината“ (ГАЛЕРИЯ):
Победителите на Honda покриват изумителна гама от 1,0-литровия трицилиндров двигател в първото поколение хибрид Insight до 3,5-литровия V6 във второто поколение NSX. V6 може да изглежда по-привлекателен за някои от нас, но спечели само една награда. Моторът 1.0 взе 11. Той беше първият като цяло през 2000 г., най-добрият икономичен / екологичен двигател от тогава до 2002 г. и беше най-високо оцененият агрегат до 1,0 литра всяка година от 2000 до 2006 г.
Други победители включват първия дизел на Honda (победител в клас капацитет през 2005 г.) и 2,0-литровия VTEC двигател – както е монтиран на спортния автомобил S2000, който печели категорията от 1,8 до 2,0 литра всяка година от 2000 до 2004 г.