IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Топ-инженер на BMW отписа литиево-йонните батерии

Според Саймън Ерхард, те са достигнали своя връх на развитие

Следващото поколение електрически превозни средства на BMW обещава до 1000 км пробег, 30% по-бързо зареждане и по-евтин производствен процес, който значително намалява въглеродните емисии. Всичко това ще бъде постигнато с литиево-йонни батерии, които се използват и от останалата част от автомобилната индустрия.


батерии


Един от най-добрите инженери в BMW обаче смята, че дните на литиево-йонните батерии са преброени и те са намират на границата на своите възможности. Саймън Ерхард, ръководител на отдела за енергия и производителност на батериите в BMW, все пак допълва, че този тип батерии ще останат като стандарт за индустрията през следващите години.

„От гледна точка на енергийната плътност, бих казал, че сме изправени пред оптималната химия на литиево-йонните клетки в индустриализирано приложение за големи пазари. Просто те са достигнали връхната си точка и развитието им е невъзможно“, каза Ерхард.


батерии


Инженерът вярва, че „следващият голям пробив“ в разработването на батерии вероятно ще бъдат твърдотелните батерии. Ерхард разкрива, че наскоро откритият център на BMW за производството на клетки в Мюнхен проучва и разработва тази технология, като работи с най-големите академични таланти в Европа, за да изгради мрежа, подобна на мини Силициева долина.

Освен това BMW, заедно с Ford, е един от двамата основни инвеститори в базираната в Колорадо Solid Power, която има за цел да бъде първата компания, предлагаща тази технология. Това означава, че първите твърдотелни батерии, които ще се появят в електромобили, ще се поставят на модели на Ford и BMW. Много други автомобилни производители също работят върху тази технология, включително General Motors, Honda, Volkswagen, Hyundai и Toyota.


батерии


Твърдите батерии са отдавна обещавана, но дълго отлагана технология, която може да донесе значително по-голяма енергийна плътност в по-малък пакет от литиево-йонните батерии. А това означава, че колите потенциално биха могли да бъдат конструирани с по-малко тегло и по-малка батерия. Те използват твърд материал като електролит в клетката на батерията, а не течен като конвенционалните литиево-йонни батерии.

Другите предимства включват по-кратки времена за зареждане, по-добра надеждност и може би най-важното - по-голяма безопасност, тъй като твърдотелните клетки са много по-малко запалими от настоящите предложения. Твърдотелните батерии също използват литиев метал на анода вместо по-тежкия въглероден графит.


0 от 500
  • #39
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Джипко Бибитков ( преди 1 година )
    Абе как не разбраха тия, че проблемът не са толкова батериите и колко бързо се зареждат, а инфраструктурата за зареждане!?И да направят батерия, която ще може да се зареди за 5 мин на макс, откъде ще дойдат тия 2-3MW , нужни за такова зареждане??? И по какви кабели и с какви конектори ще стане това ?? Ами ако е голяма зарядна станция на оживена магистрала и има 10 коли за зареждане едновременно ???
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    А ти правиш ли разлика между въглероден отпечатък и замърсяване на въздуха? Правиш ли разлика между околна среда и градска среда? Кел файда, че процентно България била чиста околна среда в 98% от територията, ако двата процента в които живеят над 80% от жителите е с мръсен въздух по статистика всяко четвърто дете е хронично болно от дихателно заболяване. Електромобилите се зареждат и с въглищен ток и няма да решат проблемът с въглеродния отпечатък, но ще решат проблема с мръсният въздух ...
  • #37
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Не било за екология , ми за по-добър въздух , и среда !?! Те въздуха и средата нямат нищо общо , ша знайш
  • #36
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Но съм смятал, че в по-големите градове машините използвани за услуги, трябва да са на ток - таксита, автобуси, камиони където може... Не заради екология, а за опазване на средата и въздуха. Пък и по-малко кражби на консумативи ще има. Денем си работят, вечер си зареждат и така. За такситата, ако на стоянките си има зарядни, те ще си намерят време да заредят.
  • #35
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Всеки спира по пътя - за едно пикане, за едно кафе, ако има деца - за много неща. Без спиране съм минавал само като съм пътувал в чужбина сам - спирах да заредя и да си купя кафе, което пиех докато шофирам. Така че и на мен не ми се вярва, че с изключения на някой голям фен, някой да минавам повече от 200 км. без почивка. Но за батериите и ДВГ - според мен си е въпрос на желание и възможност. Аз възможност нямам, и си карам с ДВГ. Няма лошо да има електромобили за големите градове.
  • #34
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 24 ( преди 1 година )
    Не си схванал основния акцент, а той е, че е възможно. Не казвам, че е удобно. Повтарям, че ако направят зареждането 5 минути, пробег от 300 км е достатъчен за страна като България.
  • #33
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    Петроджендърите яко скърцат и вият , че тракалниците , и пушилниците отиват в музея ! Губещи ще са само чаршафи и колхозници .
  • #32
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Коли на бензин със 140: малка кола (включително хибриди) - 6,5-7. Средноразмерен семеен SUV или миниван - 8-9-10. Голяма кола с над 3 литра двигател - от 12 до 20. За тойотаджиите - преди да спорите си погледнете километража, защото показва с 10 км отгоре. Тук говорим за реални 140.
  • #31
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Абсолютно си прав. Нали точно за това казвам, че този от статията въобще не е прав и при батериите има много място за развитие. Особено откъм цената, но и от времето за зареждане. А ако една батерия наистина изкарва милиони километри, както твърдят, накрая тази Тесла дори без да смятаме разликата в горивото, може да излезе по-евтина от octavia или ceed, защото за живота на теслата ще трябва да смениш три броя от другите. Да смятаме ли и тока на нощна?
  • #30
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до 26 ( преди 1 година )
    Да ама въпросната Тесла започва от 53 хил евро и тя е върха на задвижването. Я пробвай същото упражнение с някоя евтина електричка с има-няма 50кВ батерия и по-ниска ефективност. И пак най-евтината ти е 70+ к лв. А същото без грижи го постигаш с Октавия или Сиид по 45к лв.