Следващото поколение електрически превозни средства на BMW обещава до 1000 км пробег, 30% по-бързо зареждане и по-евтин производствен процес, който значително намалява въглеродните емисии. Всичко това ще бъде постигнато с литиево-йонни батерии, които се използват и от останалата част от автомобилната индустрия.
Един от най-добрите инженери в BMW обаче смята, че дните на литиево-йонните батерии са преброени и те са намират на границата на своите възможности. Саймън Ерхард, ръководител на отдела за енергия и производителност на батериите в BMW, все пак допълва, че този тип батерии ще останат като стандарт за индустрията през следващите години.
„От гледна точка на енергийната плътност, бих казал, че сме изправени пред оптималната химия на литиево-йонните клетки в индустриализирано приложение за големи пазари. Просто те са достигнали връхната си точка и развитието им е невъзможно“, каза Ерхард.
Инженерът вярва, че „следващият голям пробив“ в разработването на батерии вероятно ще бъдат твърдотелните батерии. Ерхард разкрива, че наскоро откритият център на BMW за производството на клетки в Мюнхен проучва и разработва тази технология, като работи с най-големите академични таланти в Европа, за да изгради мрежа, подобна на мини Силициева долина.
Освен това BMW, заедно с Ford, е един от двамата основни инвеститори в базираната в Колорадо Solid Power, която има за цел да бъде първата компания, предлагаща тази технология. Това означава, че първите твърдотелни батерии, които ще се появят в електромобили, ще се поставят на модели на Ford и BMW. Много други автомобилни производители също работят върху тази технология, включително General Motors, Honda, Volkswagen, Hyundai и Toyota.
Твърдите батерии са отдавна обещавана, но дълго отлагана технология, която може да донесе значително по-голяма енергийна плътност в по-малък пакет от литиево-йонните батерии. А това означава, че колите потенциално биха могли да бъдат конструирани с по-малко тегло и по-малка батерия. Те използват твърд материал като електролит в клетката на батерията, а не течен като конвенционалните литиево-йонни батерии.
Другите предимства включват по-кратки времена за зареждане, по-добра надеждност и може би най-важното - по-голяма безопасност, тъй като твърдотелните клетки са много по-малко запалими от настоящите предложения. Твърдотелните батерии също използват литиев метал на анода вместо по-тежкия въглероден графит.