IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Американци направиха батерия с 1000 км пробег

Новите акумулатори ще се появят на електромобилите на BMW

Базираната в Мичиган компания Our Next Energy (ONE) представи 240 ампер-часова безанодна клетка, която ще бъде част от новата хибридна батерия Gemini. Тя ще позволи на BMW iX да изминава около 1000 км с едно зареждане. Предимството на безанодните клетки е висока плътност на съхранение на енергия, надвишаваща 1000 ват-часа на литър обем.


Our Next Energy (ONE)


Още през лятото американският стартъп ONE и BMW подписаха споразумение, резултатът от което ще бъде инсталирането на батерия Gemini в кросоувъра iX. Новата хибридна батерия с двойна вътрешна химия използва с 20% по-малко литий и 60% по-малко графит, но все пак може да осигури пробег до 966 км.

Тайната на ефективността е проста - Gemini комбинира конвенционални литиево-железнофосфатни клетки с безанодни клетки, които имат плътност на съхранение на енергия от 1007 ват-часа на литър обем. В сравнение с литиево-йонните батерии от най-висок клас, те могат да се похвалят със 730 ват-часа на литър обем, въпреки че клетките Amprius със силициеви наночастици от страната на анода постигат 1150 ват-часа.

В същото време клетките без аноди са по-евтини (около 50 долара за кВтч при сегашните 128 долара за стандартна батерия) и са по-лесни за производство, тъй като изискват половината оборудване. Вярно, те също имат по-кратък жизнен цикъл, така че в „чистия“ си вид са неподходящи за използване в електрически превозни средства.


Our Next Energy (ONE)


Ако обаче бъдат комбинирани два вида вътрешна химия в една батерия, може да се постигнат невероятни резултати. Редовните LFP клетки ще работят при кратки ежедневни пътувания, докато безанодните ще действат като „удължаване на пробега“ на дълги разстояния. Прогнозираният експлоатационен живот на комбинираната система е повече от 400 000 км.

Масовото производство на блокове Gemini ще започне през 2026 г. Обещава се те да бъдат адаптирани към широка гама от платформи - от автомобили до кросоувъри и камиони.


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Пишете 1000км пробег, а после се оказва надолу че са 966км. Евентуално. Може би. Ако е по нанадолнище и с попътен вятър...
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Колега ( преди 2 години )
    От миналата година Франция не ползва ураниеви пръти от Русия и от тази затвори повечето си АЕЦ за планов ремонт и поддръжка - "случаЕност"?
  • #6
    11 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 2 години )
    Разбирам че подражаваш на диктатурата където истината не е важна ама поне малко да има общо с реалността това което пишеш. Китай добива 9 пъти повече алуминий от Русия а тя е между Индия и Канада с 5% дял, при титана е между Япония и С. Арабия с 15% дял което пак не е над 80, за ураниевите пръти ако имаш дай инфо но никакъв шанс да е дори близо до 70% при положение че Америка и Франция не ползват руски пръти а за миналата година са двете с най-голяма ядрена мощност
  • #5
    3 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хехе държавата бензиностанция произвежда и 70% от ураниевите пръти за реакторите в световен мащаб. Държавата бензиностанция произвежда алуминий и титан над 80.... Та *** още не могат да разберат що има криза бе... Тю бе от една нищожна държава бензиностанция...
  • #4
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До 2, 3 ( преди 2 години )
    За тази година се очаква електромобилите да имат 15% дял в Европа от 10% миналата година и 6% през 2020г кога ще станат масови по точните ви измервания като минат 50% ли или и тогава няма да са
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    Така е прав си както никога ако за теб никога трае точно 0 секунди особено в този сегмент. За първата половина на годината Х5 има 22 500 продажби в Европа а iX - 9 500 а при Ауди, Е-трон с 14 700 има повече от Кю7 и Кю8 заедно и е в топ 3 зад Х5 и GLE и то при положение че фейслифта с който ще има значително повече пробег и ефективност се очаква до няколко месеца ама разбира се за експерти като теб е много смешно
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Има още много неща, които трябва да се случат, за да станат BEV масови. Може и скоро да не се случи.
  • #1
    12 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ДВГ умира , а държавата-бензиностанция може само да гледа безпомощно