IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайци печелят надпреварата при батериите

NIO пуска твърдотелен акумулатор с капацитет 150 кВт/ч и пробег 1000 км

До края на лятото китайската компания NIO ще бъде готова да пусне на пазара батерия с капацитет от 150 кВт/ч, съобщава финансовото издание Securities Times. Според неговата информация, тази батерия ще има твърд електролит, композитен анод, изработен от силиций и въглерод, катод с много високо съдържание на никел и енергийна плътност от 360 ват-часа на кг.


батерия


Новата батерия ще се предлага с няколко електрически модела, които вече са в ценовата листа на NIO и, в зависимост от колата, на която ще бъде монтирана, ще гарантира рекорден пробег. Тя ще поставя на двата SUV-модела - ES8 и ES6, като и на високопроизводителния седан ET7, с който китайският производител ще дебютира на пазара в Европа.

Интересното при новата твърдотелна батерия на NIO е, че външно тя има същата форма и точно същите размери като другите акумулатори, използвани в електрическите автомобили на марката. Освен това, тя ще може да се използва и в програмата за смята на батерията, която китайският производител промотира усилено.

Това означава, че собствениците на някой от вече изброените модели може да премине към новата батерия. В Китай това става под формата на месечен наем. Така, например, ако на шофьор му предстои дълго пътуване, той може да поиска от NIO по-голям акумулатор. След като се върне, собственикът на електромобила може да се върне към по-малка батерия, която да използва за пътувания на къси разстояния.

В момента компанията предлага батерии с капацитет 70, 75 и 100 кВт/ч, като скоро към тях ще се присъедини и акумулатор със 150 кВт/ч. Услугата е достъпна за повече от 10 000 абоната.

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Guru ( преди 1 година )
    Джамбазо от Дупница ще намери цаката и на батериите - след първото зареждане ще караш 1000 км. а след второто - 10.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Смятай това каква остатъчна стойност ще има след ползване! Е тука вече идва истинския наем на автомобил! Плащаш Каско и т.н. няколко години и го прехвърляш на някой след това с нищожна загуба на цена! Който пръв излезне с такава технология той печели!
  • #5
    16 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Неграмотни смешки обясняват кое как е. Просто абсурдно. Китай не иска да зависи от вноса на нефт, което е стратегическа слабост, особено през тесни проливи. Но за всичко, за което сте псували ЕС и Тесла, ще трябва да псувате и Китай. Упорито не го правите, защото мисленето ви е някъде около 1970. Тесла вече имат обявени производствени мощности за почти 2 милиона коли годишно. А вие още си говорите как щели да фалират много скоро.
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Те вече са масови (за което не е нужно да са мнозинство и това ще дойде) поне на повечето от най-големите пазари. Колко са конкУрентни зависи от класа и модела при големите, мощните и премиум моделите разликата в цената не е така голяма като процент и се изплаща по-бързо а след няколко години няма да има особена разлика и при по-малките и маломощни
  • #3
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Разбирачите, които още бъркате силиция със силикона, ли казвате, че нямало достатъчно силиций? Естествено, че има. Но първо трябва да разберете по-лесните концепции.
  • #2
    9 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма да са масови производството набатерии е скъпо което прави колите неконглокентни
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На сайта на NIO пробега на колите им е по старият цикъл на измерване NEDC, т.е. едва ли ще направят такъв пробег наистина, по-скоро ще е някъде към 800 км реално, но това е достатъчно за да направят електричките масови.