IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилната индустрия има нова заплаха - военните

Армиите на големи сили поръчват големи количества литиево-йонни батерии

Автомобилната индустрия е изправена пред нова мащабна заплаха за съществуването си, за която мнозина дори не подозират – друга мощна индустрия, каквато е военната, се нуждае от литиево-йонни батерии. Армиите на някои от големите сили скоро ще се нуждаят от всички, които по принцип могат да бъдат произведени, което допълнително ще увеличи конкуренцията на пазара, пише Autoevolution.

 

the-car-industry-will-soon-have-to-battle-over-li-ion-battery-supply-with-the-military_2

 

Военните вече се включиха в битката за нови устройства за съхранение на енергия и оценявайки предимствата на тези компоненти, започнаха да правят поръчки за тях. И без това дефицитните устройства стават още по-търсени, което изисква невероятно количество ресурси и инвестиции. А тяговите батерии, базирани на редкоземни метали, са изключително скъпи и самите производители на автомобили са във война помежду си, за да си осигурят суровини.

Китайският флот вече обяви, че ще замени традиционните оловно-киселинни батерии в подводниците. Това стана възможно благодарение на развитието на технологиите за производство на литиево-йонни аналози в автомобилната индустрия. В този случай не става въпрос само за безопасност и надеждност. Този ход се подготвя дълго, но китайският флот е обмислил безопасността на литиево-йонните батерии, която далеч не е безупречна.

 

the-car-industry-will-soon-have-to-battle-over-li-ion-battery-supply-with-the-military_3

 

Използването на литиево-йонни батерии във флота ще удвои времето, прекарано от подводниците под вода, което им дава повече маневреност и ще освободи допълнително място за оръжия. Това заключение направиха специалисти от Военноморската подводна академия в Циндао, провинция Шандун. Животът и бойните способности на подводниците ще се увеличат значително.

Според South China Morning Post, Китай има най-големият конвенционален подводен флот в света, наброяващ от 60 до 70 кораба, така че замяната на батериите ще изисква огромно количество от тях.

 

the-car-industry-will-soon-have-to-battle-over-li-ion-battery-supply-with-the-military_5

 

Япония започна да преоборудва подводниците с литиево-йонни батерии през 2018 г., а Южна Корея през 2021 г. Такава тенденция може да принуди автомобилната индустрия скоро да се окаже в самия край на опашката за суровини, необходими за производството на батерии.

 

 

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Недей така бе пич, разбиваш опорните точки на голяма част от пишещите тук. Те твърдят че за последните 200 години батериите не са мръднали технологично и са същите. Преди 100 години се опитали да правят електромобили, но тогава не успели следователно и сега няма да успеят защото батериите били същите като преди 100 години.
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Статията би трябвало да има друго заглавие- Военните осъзнават потенциала на новите батерии. Което означава, че ще електричките ще стават все повече и повече.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    следващата статия ще е за батерите от дистанционните на тв
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    За първи път ми се случва да съм 100% съгласен с тебе. Дори камионите поръчани от pepsi ще имат повече капацитет на батериите от една подводница. Да не говорим за батерията в Австралия, 100 и няколко мегаватчаса, която отдавна вече не е най-голямата в света.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Тази статия просто ми намирисва на стремеж за привличане на вниманието със сензационно заглавие...
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Ако съберем потребностите от литиево-йонни батерии на всички конвенционални подводници в света, дали ще се получи число което да застраши потребностите на всички електрически автомобили в света...надали...
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-големия електрически ферибот в Норвегия дълъг 139 метра с капацитет 600 пътници и 200 коли е с 4.4 мегаватачаса батерия което е като на около 55 Тесла У. При тези подводници все пак батерията не е основния източник на енергия така че едва ли ще са нужни повече от няколко мегаватчаса или колкото няколко десетки електромобила
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Отново простотии да не би Япония и Ю. Корея имащи по 20 подводници като са започнали да им сменят батериите случайно да е оказало огромно влияние а сега пазара на електромобили и батерии за тях е в пъти по-голям от 2018г когато е започнала Япония