IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Италия поведе битка за премахване на забраната на ДВГ в Европа

Това решение няма икономически, екологичен и социален смисъл, категоричен е министър

Италия иска Европейският съюз да спре предложената от Комисията забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Министърът на транспорта на страната Матео Салвини заяви, че това няма „икономически, екологичен или социален смисъл“.


забрана ДВГ


Салвини, който е известен със своята анти-ЕС позиция и веднъж дори нарече Владимир Путин „най-добрия политик и държавник в света“, смята, че решението на ЕС не помага на околната среда. Той го определи като „псевдоекологичен фундаментализъм“ и предупреди, че десетки хиляди работници ще останат без работа заради забраната.

По информация на Bloomberg, Салвини също така се противопоставя на плановете на ЕС да въведе стандарти Евро до 2025 г., които имат за цел да намалят количеството на вредните емисии с още 25%. Това по-рано беше обявено и от Карлос Таварес - главен изпълнителен директор на Stellantis, който твърди, че подобна стъпка ще забави преминаването на индустрията към електрификация.


електромобили


Тъй като цените на електроенергията достигат нови върхове и някои райони на Европа са изправени пред възможността за спиране на тока през зимата, се повдигат въпроси относно дългосрочната жизнеспособност на пълното преминаване към електрически транспорт. Швейцария вече обмисля забрани за електромобили, ако търсенето на електроенергия през следващите месеци не може да бъде задоволено, тъй като има вероятност от енергийна криза.

Междувременно Италия отдавна демонстрира отпор срещу целта на ЕС за постепенно премахване на превозните средства с ДВГ. По-рано тази година Италия беше част от коалиция от държави, включително България, Португалия, Румъния и Словакия, които предложиха отлагане на датата на спиране на продажбата на превозни средства с изкопаеми горива до 2040 г.


електромобили


Салвини също така по-рано предложи ЕС да проведе референдум относно решението, предполагайки, че работниците в заводите в Италия също трябва да имат думата, преди Китай да получи огромно предимство от спирането на производството на автомобили с ДВГ в Европа.


0 от 500
  • #15
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Е как да няма недостиг на батерии, като вместо да бяха започнали преди пет години да изграждат заводи за батерии, повечето автомобилни производители лобираха за отмяна на забраната на ДВГ, а китайците действаха и на двата фронта едновременно.Нищо не пречеше да построят заводите за батерии, да предложат на клиентите си както електромобили така и автомобили с ДВГ на едни и същи цени, а клиентите сами да изберат какво да карате на напълно пазарни принципи. А от електромобили се печели повече.
  • #14
    3 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво да каже *** популист имащ Путин за най-добрия политик в света и харесващ Мусолини съответно вероятно и неговия немски приятел.. Едва ли има някой рашист който е за забрана на ДВГ. Естествено че в момента няма смисъл докато има недостиг на батерии и още не са навлезли твърдите, натриевите и такива с диаметър 46мм но няма вечно да е така както се надяват разни анти-ЕС и анти логика хора
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    А относно цените на тока, причината е недостига му. Как мислиш, кой е най-евтиният начин за производство на електрическа енергия в момента? Който изгради такива централи ще остане под пари. А кой е най-бързия начин за изграждане на нови мощности за да се възползва от високите цени? А, какво съвпадение! Ами то най-бързо се изграждали онези централи които произвеждат най-евтината енергия - фотоволтаиците. След това перките. А с фотоволтаици и сам можеш да си зареждаш автомобила, ако имаш покрив
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Не знам за къде говориш. Ако е за Европа съм съгласен. Но в Китай стана обратното. Там цените на автомобилите с ДВГ не се вдигнаха, а цените на електромобилите паднаха заради свръх производство. Най-евтиният автомобил в Китай всъщност е електромобил с цена 4000 долара, който е с големината на volkswagen polo и дори е по-висок от него, има всички системи за сигурност abs и airbag, а в базовата цена е включен климатроник. Тоест не е някоя рикша с батерии!
  • #11
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Защо смяташ че царя е гол и това е най-добрата аналогия? Аз се сещам за други две аналогии - хванали са се за ДВГ като удавници за сламка. Другата аналогия е след дъжд качулка. Ако те не искат да произвеждат електромобили за европейския пазар, китайците ще ни ги произведат и продадат. Познай бедните европейци дали ще си купят евтини електромобили или скъпи автомобили с ДВГ със скъпа поддръжка и още по-скъпо зареждане?
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Е именно де: "Европа няма ресурси. Не произвежда нищо. Нито батерии, нито соларни панели, нито електроника. Закриха и големите производства на стомана и алуминий." Това за похвала ли е? Сещаш ли се какво ще стане и с автомобилната промишленост, ако чакат 2035 за да започнат да произвеждат електромобили? Ако не се сещаш просто изчакай да видиш какво ще се случи с toyota, ако продължава по същия начин. Европейците оставиха китайците да ги изпреварят в технологиите за електромобили и батерии.
  • #9
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Някой най-после да каже, че царят е гол.
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Процесът на замяна на ДВГ с електромотор би следвало да е еволюционен. Най-вероятно хората сами ще избират новата технология. По отношение на цените, колите с ДВГ вече настигнаха електромобилите (а не обратното). Тъй че туй са популистки напъни. Иначе вече на всички започва да става ясно, че файда за приротата няма, нито пък е по-евтино да караш кола на ток - в Западна Европа токът и за битовите абонати е около левче. За мен няма значение дали е на ток или с ДВГ, важното е да върши работа колата
  • #7
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ти китайците не ги гледай. Там е друга работа. Пък и не се знае тези данни които дават дали са верни. Може да си измислят. те имат навика да лъжат за всичко за си създават по добър имидж пред света. Всички комунисти го правят. И нашите бяха същите едно време а като дойде 1990г се оказа чи всичко е било лъжа. Сега в Европа е съвсем друга ситуацията. Европа няма ресурси. Не произвежда нищо. Нито батерии, нито соларни панели, нито електроника. Закриха и големите производства на стомана и алуминий.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Така е, обяснявал си го. Ставаш за автор фантаст. Има обаче един малък проблем в реалността. Нашата реалност. За септември месец 35% от продадените в Китай автомобили се зареждат от контакта. А забраната за ДВГ там е през 2040 година. До преди две години им даваха огромни субсидии за покупка на електромобил, но максимума който постигнаха с тях беше 10% пазарен дял. А като спряха субсидиите, пазарния дял се вдигна на 35%. Просто електромобилите там вече са по-евтини от ДВГ.