Преди 17 години Opel се пробва в сегмента на SUV-моделите, като пусна модела Antara. Той всъщност представляваше двойник на Chevrolet Captiva във времена, в които германският производител беше собственост на General Motors.
Двата автомобила се сглобяваха в Южна Корея, като през 2012 г. претърпяха фейслифт, който почти не промени външния им вид. Затова пък бяха сменени двигателите и скоростните кутии на Antara, като всички версии, както и преди модернизацията, са оборудвани със задвижване на четирите колела. През 2015 г. производството на модела беше спряно, а германската компания не пусна негов наследник, тъй като вече се подготвяше за придобиването от групата PSA.
В момента на пазара на употребявани има сравнително малко предложения за Antara, като цените са в доста широк диапазон. Последните произведени бройки струват до 17 000 евро, като всички зависи най-вече от пробега и оборудването на автомобила.
Заслужава ли си Opel Antara на старо? (ГАЛЕРИЯ):
Към механичните скоростни кутии – 5-степенна преди фейслифта и 6-степенна след това, няма сериозни забележки. Автоматът Aisin AW55-51 е много надежден, но се нуждае от редовна смяна на работната течност. Проблемите са свързани само с износване, като се появяват на около 200 000 км.
След фейслифта се появи автоматичната GM 6T40 / 6T45. Преди модернизацията от 2014 г. тя има известни проблеми – пружината на съединителя се чупи и се появяват вибрации заради износване на втулките. Недостатъците са отстранени, но мръсното масло все още разваля тялото на клапана твърде рано. Освен тов, тази кутия има склонност към прегряване и се препоръчва допълнителен радиатор.