Преди 17 години Opel се пробва в сегмента на SUV-моделите, като пусна модела Antara. Той всъщност представляваше двойник на Chevrolet Captiva във времена, в които германският производител беше собственост на General Motors.
Двата автомобила се сглобяваха в Южна Корея, като през 2012 г. претърпяха фейслифт, който почти не промени външния им вид. Затова пък бяха сменени двигателите и скоростните кутии на Antara, като всички версии, както и преди модернизацията, са оборудвани със задвижване на четирите колела. През 2015 г. производството на модела беше спряно, а германската компания не пусна негов наследник, тъй като вече се подготвяше за придобиването от групата PSA.
В момента на пазара на употребявани има сравнително малко предложения за Antara, като цените са в доста широк диапазон. Последните произведени бройки струват до 17 000 евро, като всички зависи най-вече от пробега и оборудването на автомобила.
Заслужава ли си Opel Antara на старо? (ГАЛЕРИЯ):
Мощността 2,0-литровия мотор е 150 к.с., като е сравнително надежден. След 100 000 км пробег трябва да се почисти EGR-клапана, а след 200 000 км – буталната група. По-късно се появява и 2,2-литров дизел (163 к.с. с механична скоростна кутия и 184 к.с. с автомат). При него веригата се износва бързо, както и релето на стартера, заради което е организирана сервизна акция.
И двата дизелови двигателя са Common Rail и не понасят некачествено дизелово гориво. По--новият издържа 300 000 км, докато ресурсът на стария е по-висок.