Преди 17 години Opel се пробва в сегмента на SUV-моделите, като пусна модела Antara. Той всъщност представляваше двойник на Chevrolet Captiva във времена, в които германският производител беше собственост на General Motors.
Двата автомобила се сглобяваха в Южна Корея, като през 2012 г. претърпяха фейслифт, който почти не промени външния им вид. Затова пък бяха сменени двигателите и скоростните кутии на Antara, като всички версии, както и преди модернизацията, са оборудвани със задвижване на четирите колела. През 2015 г. производството на модела беше спряно, а германската компания не пусна негов наследник, тъй като вече се подготвяше за придобиването от групата PSA.
В момента на пазара на употребявани има сравнително малко предложения за Antara, като цените са в доста широк диапазон. Последните произведени бройки струват до 17 000 евро, като всички зависи най-вече от пробега и оборудването на автомобила.
Заслужава ли си Opel Antara на старо? (ГАЛЕРИЯ):
Преди фейслифта най-доброто предложение е двигателят V6 3.2 (227 к.с.). При него обаче проблемът е скъпото и сложно задвижване с три вериги, което понякога излиза от строя още при 50 000 кв пробег. При прегряване саждите се натрупват със светкавична скорост. Различните течове и трудно стартиране през зимата не са рядкост.
Този мотор е смеен от V6 3.0, който е с директно впръскване на горивото. При него се отчита бързо коксуване и непоносимост към лош бензин. Нужно е редовно почистване, вклчително и на горивната система. Ресурсът и на двата V6 мотора е 250 000 км.