Преди 17 години Opel се пробва в сегмента на SUV-моделите, като пусна модела Antara. Той всъщност представляваше двойник на Chevrolet Captiva във времена, в които германският производител беше собственост на General Motors.
Двата автомобила се сглобяваха в Южна Корея, като през 2012 г. претърпяха фейслифт, който почти не промени външния им вид. Затова пък бяха сменени двигателите и скоростните кутии на Antara, като всички версии, както и преди модернизацията, са оборудвани със задвижване на четирите колела. През 2015 г. производството на модела беше спряно, а германската компания не пусна негов наследник, тъй като вече се подготвяше за придобиването от групата PSA.
В момента на пазара на употребявани има сравнително малко предложения за Antara, като цените са в доста широк диапазон. Последните произведени бройки струват до 17 000 евро, като всички зависи най-вече от пробега и оборудването на автомобила.
Заслужава ли си Opel Antara на старо? (ГАЛЕРИЯ):
Базовият вариант е с атмосферен мотор Z24XE 2.4 (140 к.с.) с чугунен блок и с ангрнажен ремък, който не изкарва дълго. Той и водната помпа се сменят на 60 000 км. Двигателят беше заменен с A24XE (167 к.с.) с алуминиев блок и верижно задвижване. И тук веригата е проблем, тъй като излиза бързо от строя. Фазорегулаторите също не са надеждни, като повредата им води до голяма загуба на масло.