Преди 17 години Opel се пробва в сегмента на SUV-моделите, като пусна модела Antara. Той всъщност представляваше двойник на Chevrolet Captiva във времена, в които германският производител беше собственост на General Motors.
Двата автомобила се сглобяваха в Южна Корея, като през 2012 г. претърпяха фейслифт, който почти не промени външния им вид. Затова пък бяха сменени двигателите и скоростните кутии на Antara, като всички версии, както и преди модернизацията, са оборудвани със задвижване на четирите колела. През 2015 г. производството на модела беше спряно, а германската компания не пусна негов наследник, тъй като вече се подготвяше за придобиването от групата PSA.
В момента на пазара на употребявани има сравнително малко предложения за Antara, като цените са в доста широк диапазон. Последните произведени бройки струват до 17 000 евро, като всички зависи най-вече от пробега и оборудването на автомобила.
Заслужава ли си Opel Antara на старо? (ГАЛЕРИЯ):
Преди фейслифта включването на електромагнитния съединител в системата за задвижване на задните колела се „бавеше“, но въвеждането на нов фърмуер реши този проблем.. Напречните елементи на кардановия вал изкарват до 80 000 км. Често се случва и изтичане на масло през уплътнения на задните мост.
Като цяло окачването е здраво, но същото не може да се гаже за кормилната рейка, която понякога започва „да чука“ още преди 50 000 км. Смяна на втулките и дори на цялата рейка решава проблема временно, като това е най-голямата слабост на Antara.