Миналата неделя, 20 ноември, къща Osenat организира търг в Breteuil, на 90 превозни средства от френски марки: Peugeot, Renault, Citroën, Panhard... Всички модели "находка от хамбари" принадлежат на едно и също семейство. Оценките започват от $100.
Търгът бе наречен „90 спящи красавици”, като се има предвид некарани от години превозни средства. Тази колекция от автомобили принадлежи на семейство Минард, собственици на сервизи на Citroën от много години. Логично много модели с шеврони са част от предлаганите коли.
Но са представени и други френски марки, някои от които, като Panhard или Grégoire, вече не съществуват. Общо 90 превозни средства, заровени в различни семейни бараки, бяха в очакване да намерят новия си собственик... и своята втора младост! Голяма част от колите се продават скъпо, но има и такива за "без пари". Оценките на превозните средства варират между 100 и 20 000 евро за по-редките коли.
Семейство Минард се раздели с тази колекция, чиято реставрация не можаха да завършат, поразени от броя на превозните средства, натрупани под техните навеси. Сред всички модели, предложени за продажба, около тридесет датират от преди Втората световна война.
Сред по-интересните екземпляри са две коли Peugeot - 201 от 1920 г. и 301 CR от 1933 г. Една от звездите, поне тази с най-висока оценка, е не друг, а Citroën SM от 1973 г. Голямата туристическа спортна кола от онова време се оценява на между 15 000 и 20 000 евро.
Още снимки на автомобилите от колекцията - вижте в галерията:
Сър Елтън Джон и известният актьор Оливър Рийд са сред тези, които купуват неокласическия седан Panther De Ville. Общо от 1974 до 1985 г. в завода за сглобяване в Уейбридж са произведени 48 автомобила. Дизайнът напомня на модния Bugatti Type 41 Royale, а под ръчно изработената алуминиева каросерия саа окачването, кормилното управление, автоматичните трансмисии и двигателите от Jaguar от 70-те години.
Първоначалната версия получава 6-цилиндров 4.2 двигател (174 к.с.), а срещу доплащане е възможно да се поръча флагмана V12 5.3 (261 к.с.). Най-мощната модификация достига над 200 км/ч. В допълнение към класическия седан, моделната гама включва купе, кабриолет и лимузина с шест врати.
По-популярни модели, които без съмнение ще върнат спомените на възможно най-много хора, също бяха част от продажбата, като Citroën DS и 2CV, Renault 4L и R5 или дори Peugeot 204 и 405... На търга имаше и две превозни средства от 2000-те: Citroën Saxo и C5.