Ако разгледаме сегмента на спортните и луксозните автомобили, става ясно, че все по-често повечето марки прибягват до нови, по-ефективни и по-малки двигатели, които са свързани с електрификацията, за да продължат да предлагат високи нива на производителност и мощност. Перфектният пример е новият Mercedes-AMG C 63 S E Performance, който предлага най-голямата мощност досега със своите 680 к.с., след като се превърна в plug-in хибрид, базиран на 2,0 бензинов двигател.
И ако мнозина производители са се предали, има и други, които продължават да бягат от електрификацията, като в много случаи дори успяват да се справят без турбото. Ето 10 легендарни двигателя, които поддържат традицията жива.
10 мотора, които устояват на електрификацията (ГАЛЕРИЯ):
На последно място в списъка се намира истинският флагман на автомобилната индустрия – 8,0-литровият W16 с 4 турбини, който Bugatti използва през последните години за Veyron, Chiron и всички специални и уникални хиперколи, произлезли от тях, като Mistral, Divo, Centodieci и др. Този мотор развива 1600 к.с., като държи световния рекорд за скорост – 490, 484 км/ч, постигнати от Chiron Super Sport 300+ на тестовата писта “Ера-Лесинг“