IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Евро 7 ще оскъпи новите коли с 5000 евро

Приемането му означава край на субкомпактните модели с ДВГ

Модели като Volkswagen Polo са изправени пред несигурно бъдеще, защото Евро 7 ще направи автомобилите с ДВГ прекалено скъпи. Това обяви изпълнителният директор на Volkswagen – Томас Шефер, според когото приемането на новия екологичен стандарт, който трябва да влезе в сила от 1 юли 2025 г., ще оскъпи автомобилите с около 5000 евро. 


VW Polo


Европейската комисия е на различно мнение, като твърди, че увеличението на цената на нова кола ще бъде около 90-150 евро. Това обаче включва значителни икономии на разходите от страна на производителите, тъй като преднишната прогноза беше за оскъпяване с 304 евро. Според Комисията, увелечение дори с 304 евро няма да се отрази толкова сериозно.

Главният изпълнителен директор на Volkswagen обаче смята, че реалността е много различна. Той предупреждава, че малък хечбек като VW Polo, например, ще струва от 3000 до 5000 евро и това на практика ще убие колата, правейки я недостъпна за клиенти с ниски доходи. Шефер посочва, че освен допълнение към добавянето на „мека“ хибридна система, производителите ще трябва да спазват и по-строги разпоредби за безопасност, които ще изискват инсталирането на скъпа технология. 

Ford вече отбеляза началото на края на малките бензинови автомобили, като обяви край на производството на Fiesta през 2023 г. Това беше огромен удар за феновете на марката, като се има предвид, че моделът от B-сегмента съществува от почти 50 години и дори беше лидер по продажби в своя клас.
VW Polo е приблизително на същата възраст като Fiesta и двата се предлагат в различни модификации.

До края на десетилетието друг производител – Stellantis, ще се произвежда само на електрически превозни средства в Европа. Това означава, че моделите с конвенционално задвижване като Peugeot 208, Opel Corsa и Citroën C3 ще бъдат спрени от производство до 2030 г. или дори по-рано. 

0 от 500
  • #13
    16 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Без да е влязло Евро 7 колите за 1 год скочиха с 20-30% а някои и повече. Така че 5000 е доста оптимистично увеличение, което ще е минимума. Целта на световното задкулисие и глобалисти е хората да нямат коли. Когато нямаш лично превозно средство ставаш зависим и много лесно контролируем. Придвижването на хората ще бъде контролирано и ограничено. Уж ще си свободен, но няма да можеш да отидеш никъде, ако не ти е разрешено. Това е целта а електричките и тези строги еко норми са средството.
  • #12
    6 rate up comment 8 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    Случайно така да си учил че и извън Европа съществуват електромобили и че екологията не е единствената полза ами има и голяма икономическа. Да не се мислиш за по-учен от политиците и народите от всякакви държави дори износителите на петрол имат значителни планове за електромобили камо ли такива като нас които внасят почти всичкия си петрол. Навсякъде електромобилите имат голям ръст Китай, ЕС, САЩ, Канада, Япония, Индия, Ю. Корея но предполагам изключения са Русия, С. Корея, Куба и Венецуела
  • #11
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Доколкото съм ходил на училище и учил, атмосферата на Земята няма граници и не й пука къде се намира Европейския съюз! К'во праим с останалите 93% от населението и територията на планетата!? Те ще си джъткат с тук-туците и пърдялниците, а ние ще сме супер-дупер-еко-Тунгберисти!!! Зануляването на Старата госпожа е идеята. Някой трябва да ги плати тези 30 трилиона дългове!
  • #10
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Със сигурност предстоят интересни времена за автопроизводителите . И определено някой няма да се справят с новите реалности
  • #9
    11 rate up comment 10 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 година )
    Тия евродебили няма да се спрат, докато не унищожат автомобилната индустрия в Европа.И най големите дилетанти разбраха, че елбангиите не са алтернатива.И никога няма да бъдат.
  • #8
    15 rate up comment 1 rate down comment
    То щото ( преди 1 година )
    преди Euro7 се бяха засили да поевтиняват!
  • #7
    17 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз лично спирам да спонсорирам зелените сектанти, искам нормална кола с нормален двигател и вътре да не е пластмаса и на всичко отгоре по-скъпа, ако трябва ще си внеса такава сам.
  • #6
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    махането на базови модели не означава вдигане на цената, а точно това - махане на базовите модели. Оборудваните модели надали ще се оскъпят много само заради евро7.
  • #5
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    пежо 308 чист бензин евро 6 ли е?
  • #4
    12 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Тогава ако си прав (понеже никъде не пише че евро 7 е и за активна безопасност) проблема не е топкова конкретно за ДВГ както твърдят от ФВ ами за всички задвижвания и особено за Дачия