Модели като Volkswagen Polo са изправени пред несигурно бъдеще, защото Евро 7 ще направи автомобилите с ДВГ прекалено скъпи. Това обяви изпълнителният директор на Volkswagen – Томас Шефер, според когото приемането на новия екологичен стандарт, който трябва да влезе в сила от 1 юли 2025 г., ще оскъпи автомобилите с около 5000 евро.
Европейската комисия е на различно мнение, като твърди, че увеличението на цената на нова кола ще бъде около 90-150 евро. Това обаче включва значителни икономии на разходите от страна на производителите, тъй като преднишната прогноза беше за оскъпяване с 304 евро. Според Комисията, увелечение дори с 304 евро няма да се отрази толкова сериозно.
Главният изпълнителен директор на Volkswagen обаче смята, че реалността е много различна. Той предупреждава, че малък хечбек като VW Polo, например, ще струва от 3000 до 5000 евро и това на практика ще убие колата, правейки я недостъпна за клиенти с ниски доходи. Шефер посочва, че освен допълнение към добавянето на „мека“ хибридна система, производителите ще трябва да спазват и по-строги разпоредби за безопасност, които ще изискват инсталирането на скъпа технология.
Ford вече отбеляза началото на края на малките бензинови автомобили, като обяви край на производството на Fiesta през 2023 г. Това беше огромен удар за феновете на марката, като се има предвид, че моделът от B-сегмента съществува от почти 50 години и дори беше лидер по продажби в своя клас.
VW Polo е приблизително на същата възраст като Fiesta и двата се предлагат в различни модификации.
До края на десетилетието друг производител – Stellantis, ще се произвежда само на електрически превозни средства в Европа. Това означава, че моделите с конвенционално задвижване като Peugeot 208, Opel Corsa и Citroën C3 ще бъдат спрени от производство до 2030 г. или дори по-рано.