IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Евро 7 ще оскъпи новите коли с 5000 евро

Приемането му означава край на субкомпактните модели с ДВГ

Модели като Volkswagen Polo са изправени пред несигурно бъдеще, защото Евро 7 ще направи автомобилите с ДВГ прекалено скъпи. Това обяви изпълнителният директор на Volkswagen – Томас Шефер, според когото приемането на новия екологичен стандарт, който трябва да влезе в сила от 1 юли 2025 г., ще оскъпи автомобилите с около 5000 евро. 


VW Polo


Европейската комисия е на различно мнение, като твърди, че увеличението на цената на нова кола ще бъде около 90-150 евро. Това обаче включва значителни икономии на разходите от страна на производителите, тъй като преднишната прогноза беше за оскъпяване с 304 евро. Според Комисията, увелечение дори с 304 евро няма да се отрази толкова сериозно.

Главният изпълнителен директор на Volkswagen обаче смята, че реалността е много различна. Той предупреждава, че малък хечбек като VW Polo, например, ще струва от 3000 до 5000 евро и това на практика ще убие колата, правейки я недостъпна за клиенти с ниски доходи. Шефер посочва, че освен допълнение към добавянето на „мека“ хибридна система, производителите ще трябва да спазват и по-строги разпоредби за безопасност, които ще изискват инсталирането на скъпа технология. 

Ford вече отбеляза началото на края на малките бензинови автомобили, като обяви край на производството на Fiesta през 2023 г. Това беше огромен удар за феновете на марката, като се има предвид, че моделът от B-сегмента съществува от почти 50 години и дори беше лидер по продажби в своя клас.
VW Polo е приблизително на същата възраст като Fiesta и двата се предлагат в различни модификации.

До края на десетилетието друг производител – Stellantis, ще се произвежда само на електрически превозни средства в Европа. Това означава, че моделите с конвенционално задвижване като Peugeot 208, Opel Corsa и Citroën C3 ще бъдат спрени от производство до 2030 г. или дори по-рано. 

0 от 500
  • #23
    12 rate up comment 1 rate down comment
    край ( преди 1 година )
    8 милиарда няма как да карат коли. Елита ще направи така, че движението по земята да стане малко и скъпо - само за богати.
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пазарска ама народна :)
  • #21
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Стига нарича тази пазарска количка кола.
  • #20
    3 rate up comment 8 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    И защо решихте, че идва края на евтините автомобили, само защото цената на volkswagen polo щяла да се качи с 5 000 евро?Целта на политиците не е да ви свалят от автомобилите, а да ви свалят от бензиновите и дизелови автомобили. Защото ако цената на volkswagen polo щяла да се качи с 5000 евро, то в същото време най-продавания автомобил в китай струва 4000 евро. Целия! И даже е малко ( или дори много) по-висок от volkswagen polo. Тоест ще се карат евтини електромобили.
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Постоянно се пише как малките коли умират а нищо такова няма напротив Т-Рок вече е по-продаван от Тигуан и мина малко по-малкия Голф, топ 10 е главно малки коли като 208, Сандеро, Ярис и Корса а сегмента Голф/Октавия маже да е отслабнал доста но в сегмента на големите Пасат/Супърб спада е много по-голям
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 1 година )
    То и Голф 8 комби е голям колкото Пасат В5 въпроса е да има правилен баланс между безопасност/екология и цена щото ако средната възраст на колите се увеличи това няма да подобри ситуацията и ново Поло може да е много чисто и безопасно и цялостно добро като по-миналото Ауди А3 но като е на прекалена цена ще има малко продажби и ще се карат по-дълго старите Полота
  • #17
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако сравните един голф 3 с новото Поло, ам че то отдавна го е задминало по размер. Нормално е да струва парите които му търдят
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дъртия ми дизел производство 2015-та е Е6, така че от 2015-та до 2025-та е достатъчно време за да се премине напред. Да не говорим че с тази инфлация след 2-3 години 3 до 5хил няма да е толкова
  • #15
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бафти логиката, повишението ще направи "Поло" скъпа и недостъпна, затова няма да се произвеждат. И същите тези дето нямат пари за "Поло" ще станат клиенти на ID 3/4
  • #14
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тук електромобили няма да има преди 2050 година, тоест 15 години след 2035 когато ще бъдат продадени последните коли с ДВГ ако не го отложат дори и за по-натам. Иначе аз имам пари, но ги ценя и 80-100 бона за меган няма как да извадя, реално и без пари да ми го дават нямам време да се занимавам с него и да си смятам батерията и други подобни, който иска играчка да си се занимава да го купува.