Третото поколение Nissan X-Trail беше качено на конвейера преди почти 10 години - през 2013 г. През годините модела успя да се докаже като сравнително надежден, въпреки някои проблеми, повечето от които бързо бяха разрешени от японския производител. Наскоро беше представена и четвъртата генерация на модела, но в случая ще се занимаем с нейния предшественик, който се радва на добро търсене на пазара на употребявани автомобил. Ето какво казват експертите от изданието ZR за него.
Nissan X-Trail на старо (ГАЛЕРИЯ):
Турбодизелът 1.6 dCi от серията R9M (на снимката) може да измине 350 хиляди км без основен ремонт. През това време може да се наложи два пъти да смените веригата, коато има ресурс от около 150 хиляди км. Турбокомпресорът обикновено изкарва приблизително толкова. Двигателят е придирчив към горивото - пиезоинжекторите, които не могат да се ремонтират, веднага страдат.
В градски режим с чести кратки пътувания след 70–80 хиляди км, клапанът на системата за рециркулация на EGR може да залепне от отлагания, след 100 хиляди филтърът за твърди частици може да се запуши. Лошото палене в студено време при добър акумулатор, както и грешка в „старт-стоп“ системата е причина да проверите подгревните свещи и изправността на блока им за управление.


0