fallback

Какво накара Tesla Model Y да ускори и да убие двама души?

Версиите на производителя и на шофьора се разминават напълно (ВИДЕО)

Вчера ви съобщихме за тежкия инцидент в Китай, при който Tesla Model Y ускори сама, движи се с висока скорост в продължение на няколко километра, като по пътя си блъсна няколко човека. Двама от тях загинаха, а трима, в това число и шофьорът, са в болница.

Какво е накарало електрическият автомобил да откаже да се подчини на водача? Изданието CNEVPost преведе интервю, което китайската медия Dahe Daily успя да направи с шофьора на кросоувъра, идентифициран само като Джан. Според него, проблемът започнал, когато не успял да паркира колата рано сутринта на 5 ноември. Още тогава 55-годишният бивш шофьор на камион усетил, че спирачният педал е много твърд.

Джан отбелязва, че Model Y има режим на регенерация, който обикновено спира колата, но твърди, че тогава не е работил. Опитвайки се да накара електромобила си да спре, Джан натисна бутона за паркиране (P) на лоста за избор на скорости. Точно тогава колата започва да ускорява, а шофьорът му се опитва да овладее управлението, въпреки че скоростта се е увеличавала.

Китаецът се кълне, че никога не е докосвал педала на газта, докато се е опитвал да накара електромобила си да спре. Той продължил да натиска спирачката с надеждата, че в крайна сметка тя ще заработи отново, докато се опитва да избегне другите участници в движението. Джан дори търси препятствие за спиране на превозното средство, но преди това удря мотоциклет, движещ се в същата посока.

Тази катастрофа се случва след изминаване на около 1,2 км, като мотоциклетистът загива на място. Следва удар с велосипед, идващ в обратна посока, като неговият водач е ранен, но няма опасност за живота му. Model Y продължава да се движи още 1,4 км, докато не удря триколка. Сблъсъкът отклонява електромобила в контейнер с боклук, след което е ударено момиче на велосипед. То загива на място, а кросоувърът се блъска и в микробус от дясната страна на пътя.

Изданието South China Morning Post обаче съобщава видеото си, че Tesla е изминала 2 км, което не съвпада с отчета за разстоянията, които споделихме по-горе. В тази информация също се цитира изявление на шофьора, който твърди, че не е говорил по телефона си, не е натискал газта и не се е разсейвал по никакъв начин.

Версията на Tesla обаче е различна. Според производителя, електромобилът е бил напълно изправен, а вината на катастрофата е на Джан, който през цялото време е натискал педала на газта и нито веднъж този на спирачката. Снимки от публични камери обаче показват, че това не е вярно - спирачните светлини се виждат ясно поне веднъж без никакви препятствия отпред, което потвърждава версията на шофьора.

Историята заслужава специално внимание и по още една причина. На 19 април 2021 г. китайката Ян Яджоу стана световноизвестна, когато се качи върху Model 3 на изложението в Шанхай. Тя облече тениска с надпис на китайски „Спирачките изгубиха контрол“ и „Невидим убиец“, визирайки електромобила. Това накара и други клиенти на Tesla от Китай да се оплачат от проблем със спирачките. Някои дори инсталираха камери под таблото, за да покажат на кои педали стъпват, в случай че колите им катастрофират и Tesla хвърли вината върху тях.

Производителят на електромобили също беше обвиняван няколко пъти в Китай във внезапно непреднамерено ускорение. Освен това, се появи друг проблем - круиз-контрол, съобразен с трафика (TACC). Китайското правителство принуди Tesla да добави звук, когато TACC се активира, защото шофьорите често го включват, вместо да пуснат колата в движение (D). Ако предварително зададената скорост е по-висока от тази, с която Tesla се движи, електромобилът просто ще ускори много бързо.

Шофьорът на злополучния Model Y твърди, че колата му е ускорила, след като е натиснал бутона P. Просто не е възможно нормален шофьор да продължи да натиска педала на газта в продължение на 2,6 км, без да забележи, че е на грешен педал. А още повече, че Джан е професионален шофьор на камион, което предполага, че е знаел отлично какво прави.

На всичко отгоре на снимките се виждат светлините на стоповете. Китайското правителство вече обяви, че ще привлече независима компания, която да инспектира електромобила. Тя вероятно ще се свърже с Холандския институт по криминалистика (NFI), който да дешифрира системата за съхранение на данни на Tesla и да открие какво точно се е случило.

fallback
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    получих факс от тесла че за независимо разследване са се спрели на експертите в коментариите на аутомедия има и възнаграждение по една чистак нова тесла на всеки член от независимото жури
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако беше 600коня бензин, щеше да е дело на някои дооста уважаван производител. Примерно Ферари. Но понеже всеки докопал се до малко пари, батерии и ел. двигатели прави електрички вече, такива и подобно на тях инциденти тепърва предстоят. Особено с китайската инвазия.
  • #23
    До 16 ( преди 2 години )
    Е ти сам признаваш, че проблемът не е във вида задвижване, което твърдя и аз. Има проблеми с автопилота, спирачната система, може би и нещо друго, но не и с това, че е електричка. Ако беше 600 коня бензин, пак щеше да ускори бързо.
  • #22
    Пак съм аз ( преди 2 години )
    И от вчера никой не ми отговори , след като Теслата е ненадежна защо шофьора е жив при удар с толкова висока скорост ?
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Круиз контролът работи различно на всяка коли, разбирачите.
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Аре бе , грамотните разбирачи като минтирито и бензинчо на мама , намерите ми една Тесла за 10-15 бона . Искам да е от тия гадните и проблемни Тесли . Аз ще се мъча , обещавам :)
  • #19
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Илонката скоро се хвалеше с голяма печалба на продаден автомобил. Е, без никаква изненада, се оказва че е пестил от тестване по време на разработването на продуктите си. Честито на далите много пари за недоразработените му автомобили. На пишман инвеститорите инвестирали в срутващата му се пирамидална структура - също.
  • #18
    До 13 ( преди 2 години )
    Ако под сензор имаш предвид онова бутонче на спирачката, което ти светва стоповете, как точно очакваш то да регулира рекуперацията?
  • #17
    До 15 ( преди 2 години )
    И казваш, че това, че пeдалът на спирачката е бил твърд и не е реагирал, точно преди инцидента на практика няма никаква връзка със случая с ускорението?
  • #16
    До 7 ( преди 2 години )
    Напротив!Когато създаваш кола за граждански цели и я рекламираш основно с ускорение под 3 сек и автопилот за да демонстираш "предимствата" на електричките, проблема е и в задвижването! Ако горкия *** караше някой дизелов СУВ, даже и да му забие круизконтрола, нямаше да ускори толкова бързо и до 200!
fallback
Последни