IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прилича на преносима тоалетна, но е зарядна станция за автомобили

ZOOZ Power Booster ще бъде тествана от голяма компания за коли под наем (ВИДЕО)

Инфраструктурата за зареждане на електрически коли с добра мощност е проблем, който е актуален и най-вероятно дълго време ще изпитват ползвателите на електромобили. Особено на места, където има и технически ограничения.

 

zooz-power-booster-2

 

В търсене на решение по тези въпроси в ход е тестване на устройство, което на пръв поглед може и да прилича на типична преносима тоалетна за музикални фестивали, например, но всъщност крие технология, осигуряваща ултра бързо зареждане на електрически превозни средства с максимална мощност 150 кВт, информира Testcoches.

Енергийната кабина ZOOZ Power Booster е на компанията ZOOZ Power и се основава на кинетична енергия, а не на типична система, свързана с мрежа. Проектът вече е в ход и е подложен на публични тестове. В тези енергийни кабини има патентована технология, базирана на инерционни маховици, която позволява извършването на 200 000 цикъла на зареждане и разреждане при висока мощност.


wien-photo


Компанията твърди, че това е най-устойчивото съществуващо решение и с най-нисък въглероден отпечатък, отделящ 23 пъти по-малко въглероден диоксид за всеки един кВт/ч доставена енергия в сравнение с решенията чрез химически батерии.От ZOOZ Power информират, че имат обвързващ меморандум за споразумение с голяма компания за отдаване на коли под наем с присъствие в 100 държави, но засега не разкриват нейното име. И един от основните фокуси е точно осигуряването на енергийна подкрепа на потребители, които трябва да зареждат електрически автомобили с добра мощност на места, където електрическата мрежа не го позволява. Потенциалът на тази технология очевидно позволява да се адаптира към конкретните нужди и на други клиенти.


 

Първият пилотен тест с компанията за коли под наем ще започне през второто тримесечие на 2023 г. и се очаква да продължи 12 месеца. Ако резултатите са задоволителни, от ZOOZ Power уверяват, че ще пренесат продуктите си с кинетично бързо зареждане на други обекти.

Фирмата вече е направила пилотни тестове с Blink Charging, Arko и New York Power Authority в САЩ. И на летището във Виена е внедрена зарядна станция с кинетично захранване, както и в хотел на известна верига в Лайпциг (Германия).

 

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 3 седмици )
    Скаран си с физиката и си напълно извън реалността.Една батерия винаги може да се зарежда много по-бавно отколкото може да се разрежда, каквато е и целта на това занятие -да се зарежда с максималната мощност която може да позволи мрежата, да речем стандартните за домакинство 15 kw, а после да отдаде 10 пъти по-голяма мощност 150 kw. Тоест за 6 мин ще зареди 15 kWh в автомобила, които са достатъчни за изминаване на 100 км, като преди това се зареждане в батерията на зарядното за цял час
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Смех ( преди 3 седмици )
    Ако батерията е по добре от маховика а самата тя зарежда до 100% за десет часа ро си представям казанчето в тоалетната за колко ще зарежда за 20 часа сигурно
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 3 седмици )
    И аз съм ти съмишленик на тема електромобили, ама малко преекспонираш възможностите на тази система. На практика изходящата мощност е 150 kw и е сравнима с по маломощните бързи зарядни по магистрала тракия. На една от 10-те зарядни станции по магистралата има три колонки с мощност по 200 киловата, които зареждат много по-бързо от това чудо на техниката с много по-малки загуби. Батериите са много по-добро решение от маховиците.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 3 седмици )
    А това същото важи ли и за вакуума в крушката в хола ти? С какви помпи го поддържаш? Същото е и с вакума на маховиците. Въздухът е изпомпен еднократно и системата си стои вакуумирана, докато не даде някакъв дефект в уплътненията.
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До теслараста ( преди 3 седмици )
    И тоя вакум се подържа от помпи къде гълтат дизел чиито еквивалент плащаш ти който няма кка да е по еврин от тока къде ти идва директно в батерията
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Дизеловият пак е вършал. Къде е тоя бензин/дизел за 25 стотинки бе?
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 3 седмици )
    Израелски продукт. Преди се казваше Chakratec (идва от чакрък). В "тоалетната" са 8 маховика във вакуумни цилиндри, по 500 кг всеки. Развъртат се до 17 000 оборота като черпят по малко ток от съществуващата мрежа. Като дойде кола, тоя ток се освобождава рязко, все едно пускаш казанчето. Загубите в процеса са 20%. Ако има опашка гастарбайтери на касата (както е по Тракия), колата ти е заредена преди да си си взел кафе.
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Много смешни са петролопитеците , а и жалки !
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Той и хляба е 1,50лв, а баницата 2 лева, ама това какво общо има с твърдението ти, че 1 литър бензин е по-евтин от 1 киловатачас електроенергия? Попитах те КЪДЕ е по-евтин? Всичките ви опорки и пропаганда са такива! Като омесиш реални факти с лъжите си, да не мислиш че ще ти повярва някой?
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 3 седмици )
    Да бе ама един Кяптюр на газ 35 бона Зое 70 бона Тесла 200 бона