IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model 3 е най-ефективният електрически автомобил

Renault Megane E-Tech и NIO ЕT7 са много близо в изследването на Green NCAP

Eвропейската организация, която разглежда жизнения цикъл на превозните средства и техния общ въглероден отпечатък - Green NCAP, обяви Tesla Model 3 за най- ефективният електрически автомобил. Оценката е от поредни тестове, от които става ясно, че електрическият Model 3 надминава съперниците с оценка за ефективност 9,6 от 10.

 

Model 3

 

Model 3 винаги е бил и преди сред най-ефективните електромобили, като компанията Tesla винаги е имала умение да прави колите си по-ефективни от конкурентите и тази последна оценка на Model 3 затвърждава това, констатира Insideevs.

Последното сравнение на Green NCAP е на Model 3 с Renault Megane E-Tech и NIO ЕT7. Общата ефективност е определена въз основа на множество тестове, включително шофиране по магистрала, шофиране в студено време, в горещо време и др. Студеното време причинява най-голямото отрицателно въздействие върху ефективността, като Model 3 и ЕT7 използват 72 процента повече енергия, а Megane E-Tech допълнителни 78 %. Изводите са, че Renault и NIO не изостават много от Model 3, като и двата модела имат резултат 9,4 от 10. И трите превозни средства печелят обща оценка от пет звезди на Green NCAP.

 

renault-megane-e-tech-electric-[36510]

 

Тестваният автомобил Tesla Model 3 е с капацитет на батерията 60 кВт/ч с един двигател и задно задвижване. С мощност от 208 кВт колата привлича млада и спортна аудитория. Въпреки относително голямата си маса, Model 3 демонстрира много ниска консумация на енергия и доказва, че е проектиран със специален фокус върху ефективността и пробега.

В тест на магистрала Tesla получава най-висок резултат от всички автомобили, проверени от Green NCAP досега, с впечатляващите 21,1 кВт/ч на 100 км. При студени зимни условия (тест WLTC+ при -7°C) обаче консумацията се увеличава със 72% и това значително ограничава обхвата на шофиране поради завишеното отопление на кабината и защитата на батерията.

 

nio-et7-2022-7

 

Измереният използваем капацитет на батерията от 61 кВт/ч отговаря на декларираната стойност и позволява диапазон от около 450 км при стандартни условия в реалния живот и изискване за умерена климатизация. По-високата енергийна ефективност при ниски температури и допълнително намаляване на загубите при зареждане (тестовете включват 11 кВ AC зареждане) биха помогнали на автомобила да подобри още повече резултата.

Липсата на замърсяващи емисии на отработени газове, високата енергийна ефективност и относително ниските емисии на парникови газове при средното за Европа производство на електроенергия, осигуряват на Tesla впечатляващ общ индекс на парниковите газове 9,8 от 10 и 5 зелени звезди. Тук Renault Megane E-Tech и NIO ЕT7 са по 9,6.

 

 

0 от 500
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Киата за 105К е с 55 батерия!
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Mежду другото, Рено и Нио не участват в първоначалното споразумение за Ionity (както и Тойота) и им се налага да зареждат там на по висока тарифа. Това също е редно да се отбележи, че доста накланя към Теслата!
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Я кажи къде са тези евтини Тесли? Тесла СР без субсидии (разбирай за БГ) е над 110к лв. Кията е 100к. Kиата е с 74кВч Теслата с 57. Колко да е по-ефективна за да компенсира 17кВ
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 1 година )
    Този един глокс повече от 300 км на година ли е, за месец за седмица или за ден, защото както си го написал нищо не се разбира.На година колко километра минаваш годишно?
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Много добре конструиран автомобил и поредно доказателство за качествата му!
  • #18
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    Ами точно там ти е грешката! Защо гледаш kia, като тесла е по-евтина и изминава повече километри с по-малко енергия?Това е все едно да си купиш дизеловата skoda вместо да си купиш по-евтино bmw 3.
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до 15 ( преди 1 година )
    Минимум 1 път обикновено по 2 правя по 300+ на един глокс основно магистрала. Зимата много малко електрички могат толкова. Отделно сметките за пробег на магистрала се правят при постоянна скорост 110км/час. Т.е. или трябва да карам бавно или да спирам за зареждане - все губя време
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    Да но аз не сравнявам БМВ с Тесла, а Шкода с КИА. Колко хора карат БМВ и Мерцедес за да правят това сравнение? Тях 300-500 лв не ги бъркат.
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 12 ( преди 1 година )
    По колко километра изминаваш на ден и колко километра годишно? Защото обикновено изминавате по 10-15 хиляди километра и обяснявате как ежедневно минавате по 1000 км без да спирате. Опиши ми последните дълги глоксове и кога си ги правил? Защото обикновено включват ходенето до морето веднъж два пъти в годината.
  • #14
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Само разликата в застраховката от едни 1000лв на година ми дава средно 300+ литра дори да е дизел. Да кажем че електричката ще ми пести по 200-300 лв от обслужване пак ми остават над 200 литра гориво. При средно 6-7/100 имам 30к км на година.