IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model 3 е най-ефективният електрически автомобил

Renault Megane E-Tech и NIO ЕT7 са много близо в изследването на Green NCAP

Eвропейската организация, която разглежда жизнения цикъл на превозните средства и техния общ въглероден отпечатък - Green NCAP, обяви Tesla Model 3 за най- ефективният електрически автомобил. Оценката е от поредни тестове, от които става ясно, че електрическият Model 3 надминава съперниците с оценка за ефективност 9,6 от 10.

 

Model 3

 

Model 3 винаги е бил и преди сред най-ефективните електромобили, като компанията Tesla винаги е имала умение да прави колите си по-ефективни от конкурентите и тази последна оценка на Model 3 затвърждава това, констатира Insideevs.

Последното сравнение на Green NCAP е на Model 3 с Renault Megane E-Tech и NIO ЕT7. Общата ефективност е определена въз основа на множество тестове, включително шофиране по магистрала, шофиране в студено време, в горещо време и др. Студеното време причинява най-голямото отрицателно въздействие върху ефективността, като Model 3 и ЕT7 използват 72 процента повече енергия, а Megane E-Tech допълнителни 78 %. Изводите са, че Renault и NIO не изостават много от Model 3, като и двата модела имат резултат 9,4 от 10. И трите превозни средства печелят обща оценка от пет звезди на Green NCAP.

 

renault-megane-e-tech-electric-[36510]

 

Тестваният автомобил Tesla Model 3 е с капацитет на батерията 60 кВт/ч с един двигател и задно задвижване. С мощност от 208 кВт колата привлича млада и спортна аудитория. Въпреки относително голямата си маса, Model 3 демонстрира много ниска консумация на енергия и доказва, че е проектиран със специален фокус върху ефективността и пробега.

В тест на магистрала Tesla получава най-висок резултат от всички автомобили, проверени от Green NCAP досега, с впечатляващите 21,1 кВт/ч на 100 км. При студени зимни условия (тест WLTC+ при -7°C) обаче консумацията се увеличава със 72% и това значително ограничава обхвата на шофиране поради завишеното отопление на кабината и защитата на батерията.

 

nio-et7-2022-7

 

Измереният използваем капацитет на батерията от 61 кВт/ч отговаря на декларираната стойност и позволява диапазон от около 450 км при стандартни условия в реалния живот и изискване за умерена климатизация. По-високата енергийна ефективност при ниски температури и допълнително намаляване на загубите при зареждане (тестовете включват 11 кВ AC зареждане) биха помогнали на автомобила да подобри още повече резултата.

Липсата на замърсяващи емисии на отработени газове, високата енергийна ефективност и относително ниските емисии на парникови газове при средното за Европа производство на електроенергия, осигуряват на Tesla впечатляващ общ индекс на парниковите газове 9,8 от 10 и 5 зелени звезди. Тук Renault Megane E-Tech и NIO ЕT7 са по 9,6.

 

 

0 от 500
  • #43
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Не се притеснявай, само гледай да не настинеш под сянката на фотоволтаиците по всички френски паркинги след няколко години. Вече въведоха закон в който задължават всички големи паркинги във франция да бъдат покрити с фотоволтаици които да генерират енергия достатъчно за 6 милиона електромобила. Е колко пък да е *** тази енергия?
  • #42
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Най-ефективно използване на електроенергия добита основно от въглища и "екологичен" уран!!! Ефективност та да се разкашляш ....
  • #41
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Прочети втори и трети коментар по темата че не ми се пише всичко наново. Ако има нещо неясно питай, а ако не си съгласен с някоя от сметките или твърденията, моля дай своите сметки. Ще се радвам да дискутираме културно, на база реални факти и изчисления. Личните обиди и квалификации като единствен аргумент, не доказват нищо, а само това че признаваш написаното за истина, но тази истина не ти харесва. Благодаря предварително!
  • #40
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 38 ( преди 1 година )
    Какви два лева бе човек, ти на какви наркотици си, къде видя тези два лева?
  • #39
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 37 ( преди 1 година )
    Ти не четеш ли, какво пише в статията, към 21,1 киловата, като прибавиш 72%, колко се получава според теб?
  • #38
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 36 ( преди 1 година )
    Я пак? Кое е това ренде което изминава 100 км за 2 лв и струва два пъти по-малко от Тесла?
  • #37
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Какво каза? Какви 37 kw часа на 100 км и откъде ги измисли?
  • #36
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хаха, ТеслАта е двойно по-скъпа от Рендето, с почти същите показатели, като се изключи смешното ускорение, да не говорим че вярно особено вътре е дялана с теслата и скърца, като Москвич.
  • #35
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До 25 ( преди 1 година )
    Нещо се поизгуби и забрави да ми отговориш дали ти е проблем да спреш за 15 минути да заредиш на магистралата и да си продължиш веднъж месечно? Очевидно е че почти всички аргументи срещу електромобилите отпаднаха и са напълно разумен избор, когато и ако цените им се изравнят или доближат до тези на бензиновите и дизеловите автомобили. Вече други аргументи освен цената не останаха.
  • #34
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Почти 37кв/ч., при - 7, голяма ефективност, няма що. Демек не можеш да отидеш от София до Пловдив и да се върнеш, или поне без да висиш поне един час на зарядното. Това, ако не е ефективно. Пълна пародия.