IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model 3 е най-ефективният електрически автомобил

Renault Megane E-Tech и NIO ЕT7 са много близо в изследването на Green NCAP

Eвропейската организация, която разглежда жизнения цикъл на превозните средства и техния общ въглероден отпечатък - Green NCAP, обяви Tesla Model 3 за най- ефективният електрически автомобил. Оценката е от поредни тестове, от които става ясно, че електрическият Model 3 надминава съперниците с оценка за ефективност 9,6 от 10.

 

Model 3

 

Model 3 винаги е бил и преди сред най-ефективните електромобили, като компанията Tesla винаги е имала умение да прави колите си по-ефективни от конкурентите и тази последна оценка на Model 3 затвърждава това, констатира Insideevs.

Последното сравнение на Green NCAP е на Model 3 с Renault Megane E-Tech и NIO ЕT7. Общата ефективност е определена въз основа на множество тестове, включително шофиране по магистрала, шофиране в студено време, в горещо време и др. Студеното време причинява най-голямото отрицателно въздействие върху ефективността, като Model 3 и ЕT7 използват 72 процента повече енергия, а Megane E-Tech допълнителни 78 %. Изводите са, че Renault и NIO не изостават много от Model 3, като и двата модела имат резултат 9,4 от 10. И трите превозни средства печелят обща оценка от пет звезди на Green NCAP.

 

renault-megane-e-tech-electric-[36510]

 

Тестваният автомобил Tesla Model 3 е с капацитет на батерията 60 кВт/ч с един двигател и задно задвижване. С мощност от 208 кВт колата привлича млада и спортна аудитория. Въпреки относително голямата си маса, Model 3 демонстрира много ниска консумация на енергия и доказва, че е проектиран със специален фокус върху ефективността и пробега.

В тест на магистрала Tesla получава най-висок резултат от всички автомобили, проверени от Green NCAP досега, с впечатляващите 21,1 кВт/ч на 100 км. При студени зимни условия (тест WLTC+ при -7°C) обаче консумацията се увеличава със 72% и това значително ограничава обхвата на шофиране поради завишеното отопление на кабината и защитата на батерията.

 

nio-et7-2022-7

 

Измереният използваем капацитет на батерията от 61 кВт/ч отговаря на декларираната стойност и позволява диапазон от около 450 км при стандартни условия в реалния живот и изискване за умерена климатизация. По-високата енергийна ефективност при ниски температури и допълнително намаляване на загубите при зареждане (тестовете включват 11 кВ AC зареждане) биха помогнали на автомобила да подобри още повече резултата.

Липсата на замърсяващи емисии на отработени газове, високата енергийна ефективност и относително ниските емисии на парникови газове при средното за Европа производство на електроенергия, осигуряват на Tesla впечатляващ общ индекс на парниковите газове 9,8 от 10 и 5 зелени звезди. Тук Renault Megane E-Tech и NIO ЕT7 са по 9,6.

 

 

0 от 500
  • #3
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Измереният използваем капацитет на батерията от 61 кВт/ч отговаря на декларираната стойност и позволява диапазон от около 450 км при стандартни условия в реалния живот"Това означава разход 13,5 kWh/100км в реални условия, което при реалните цени за зареждане от контакта, означава 1,90 лв на 100 км. И под 9 лв за пълно зареждане за 450 км. Тоест 2,5 л нафта за 450 реални километра.
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Такава манджа с грозде сте забъркали че чак ме е гнус да го чета, като се започне с това квт/ч, което е безсмислена величина. Пише се квтч. После пък от 21kWh/100км разход да се вдигал със 72%. На всеки който знае математика това означава, че разхода трябва да стане 36 kWh, което би означавало по-малко от 200 км с едно зареждане. Правилно е да се напише че пробега става 72% от първоначалния.
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Striker ( преди 2 години )
    Нормално.