IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model 3 е най-ефективният електрически автомобил

Renault Megane E-Tech и NIO ЕT7 са много близо в изследването на Green NCAP

Eвропейската организация, която разглежда жизнения цикъл на превозните средства и техния общ въглероден отпечатък - Green NCAP, обяви Tesla Model 3 за най- ефективният електрически автомобил. Оценката е от поредни тестове, от които става ясно, че електрическият Model 3 надминава съперниците с оценка за ефективност 9,6 от 10.

 

Model 3

 

Model 3 винаги е бил и преди сред най-ефективните електромобили, като компанията Tesla винаги е имала умение да прави колите си по-ефективни от конкурентите и тази последна оценка на Model 3 затвърждава това, констатира Insideevs.

Последното сравнение на Green NCAP е на Model 3 с Renault Megane E-Tech и NIO ЕT7. Общата ефективност е определена въз основа на множество тестове, включително шофиране по магистрала, шофиране в студено време, в горещо време и др. Студеното време причинява най-голямото отрицателно въздействие върху ефективността, като Model 3 и ЕT7 използват 72 процента повече енергия, а Megane E-Tech допълнителни 78 %. Изводите са, че Renault и NIO не изостават много от Model 3, като и двата модела имат резултат 9,4 от 10. И трите превозни средства печелят обща оценка от пет звезди на Green NCAP.

 

renault-megane-e-tech-electric-[36510]

 

Тестваният автомобил Tesla Model 3 е с капацитет на батерията 60 кВт/ч с един двигател и задно задвижване. С мощност от 208 кВт колата привлича млада и спортна аудитория. Въпреки относително голямата си маса, Model 3 демонстрира много ниска консумация на енергия и доказва, че е проектиран със специален фокус върху ефективността и пробега.

В тест на магистрала Tesla получава най-висок резултат от всички автомобили, проверени от Green NCAP досега, с впечатляващите 21,1 кВт/ч на 100 км. При студени зимни условия (тест WLTC+ при -7°C) обаче консумацията се увеличава със 72% и това значително ограничава обхвата на шофиране поради завишеното отопление на кабината и защитата на батерията.

 

nio-et7-2022-7

 

Измереният използваем капацитет на батерията от 61 кВт/ч отговаря на декларираната стойност и позволява диапазон от около 450 км при стандартни условия в реалния живот и изискване за умерена климатизация. По-високата енергийна ефективност при ниски температури и допълнително намаляване на загубите при зареждане (тестовете включват 11 кВ AC зареждане) биха помогнали на автомобила да подобри още повече резултата.

Липсата на замърсяващи емисии на отработени газове, високата енергийна ефективност и относително ниските емисии на парникови газове при средното за Европа производство на електроенергия, осигуряват на Tesla впечатляващ общ индекс на парниковите газове 9,8 от 10 и 5 зелени звезди. Тук Renault Megane E-Tech и NIO ЕT7 са по 9,6.

 

 

0 от 500
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Рено са сила
  • #32
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Минтирито съм, и бен ( преди 1 година )
    Абе теслЪта е балон и скоро почват да фалират :)
  • #31
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 29 ( преди 1 година )
    Първо изгледай клипа софия слънчев бряг с тесла модел 3. Там теста е със 130 км в час и автомобила стига без да спира за зареждане с изразходвани 68 киловатачаса за 420 километра, което е 16,2 киловатчаса на 100 км.
  • #30
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Да разбирам ли че няма къде да зареждаш чисто новия електромобил за над 100 000 лв пред панелката, защото разклонителя не стига от терасата на осмия етаж? Обикновено всеки който може да си позволи електричка за 100 000 лв, може да си позволи и гараж пък било то и под наем. Да не говорим че обикновено не живее на осмия етаж в панелен блок.
  • #29
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Също 20кВ/100 е при 110км/ч вместо 130-140. Само разликата в скороста ми изяжда близо половин час. Сложи и 15 мин на зарядна и станаха 45. А разхода ми при 140 е малко над 6л/100 бензин
  • #28
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако зареждам всеки път на публична зарядна при разход над 20 кВ/100, разбирай над 20 лв, колкото за над 7 л бензин, за какво ми е тази евтина електричка?
  • #27
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    И искаш да ми кажеш, че за тебе е огромен и абсолютно неразрешим проблем ако веднъж в месеца спреш на магистралата за 15 минути почивка? Винаги съм се изумявал на такива шофьори които не могат да отделят 15 минути на ден да и спят едно кафе и да изпушат една цигара на спокойствие, а шофират 1000 км без да спрат. И между другото колко означава повече от 300 км? Защото за 6 минути се зареждат стотина километра на по-бавните бързи зарядни станции по магистралата, а иначе по-бързо.
  • #26
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Момент - вторачвате се в конкретните данни (с цел заяждане основно), а не в идеята ми - електричката е хубаво нещо (щом съм я обмислял очевидно не съм някой фанатик на ДВГ) просто не е по джоба (особено в БГ) и нуждите на всеки. Не е универсално решение в сегашния си вид.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 20 ( преди 1 година )
    На месец. То ако е на година много ясно че голяма работа
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Добре явно са ми стари данните - когато поръчвах Кия голяма батерия беше около 100к срещу Тесла голяма батерия разликата беше около 120к.