IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla печели 8 пъти повече от Toyota от продаден автомобил

По продажби американците са 7,6 пъти зад японците, но стратегията им е по-рентабилна

Печалбата на Tesla от продажби на автомобили надвишава тази на Toyota с около осем пъти през юли-септември 2022 г., информира Nikkei Asia на базата на финансовите отчети на компаниите. В резултат на това американският производител на електрически автомобили изпреварва японския по тримесечни печалби за първи път от 2010 г., когато Tesla започна да търгува на борсата.

 

Screenshot 2022-11-08 105914

 

Tesla печели 9570 долара на кола, докато Toyota - едва $1200. Така по отношение на рентабилността на автомобилите американският производител се превърна в лидер на пазара. Фокусирането върху няколко модела с по-високи цени поставя американския производител на електромобили начело по отношение на нетните приходи. Що се отнася до обемите на продажбите, Toyota е продала 2,62 милиона автомобила от юли до септември, което е 7,6 пъти повече от 344 000 бройки на Tesla.

В същото време тримесечната нетна печалба на Toyota възлиза на 434,2 милиарда йени или 3,15 милиарда долара по текущия курс. Tesla спечели 3,29 милиарда долара през същия период, побеждавайки японски конкурент за първи път от 12 години.

 

7c6d00be3fe97c3098b25d8c01212072b7d73d1d

 

Маржът на превозните средства на Tesla расте активно от април-юни 2021 г. Инвеститорите реагират положително, поради което пазарната капитализация на Tesla днес е 655 трилиона долара - около три пъти повече от тази на Toyota. Освен това Tesla се превърна в един от най-печелившите производители на автомобили в света, като по отношение на нетната печалба през третото тримесечие загуби от Mercedes-Benz, но изпревари такива гиганти като BMW и Volkswagen.

Разликата е резултат от фундаментално различните стратегии, следвани от двата автомобилни производителя. Toyota предлага широка гама - от автомобили с бензинов двигател до хибриди, електрически автомобили и превозни средства с горивни клетки и то в различни размери и ценови сегменти.

 

755850399494442

 

Междувременно Tesla се фокусира единствено върху електромобилите. Модел Y и Model 3 представляват над 90% от продажбите, които почти са се удвоили за две години въпреки сравнително високите им цени. Дори по-евтиният Model 3 започва от около $40 000 в САЩ. Уверена в силната си привлекателност на марката, Tesla не се поколеба да повиши цените, за да прехвърли по-високите разходи за материали на клиентите. Компанията също така започна да предлага доходоносен софтуер за автономно шофиране като допълнителна опция преди конкурентите.

„Най-големият фактор зад ръста на печалбата на Tesla е обемът на продажбите, след това повишаването на цените и нарастването на продажбите на софтуер за автономно управление“, заяви Коджи Ендо от SBI Securities.

 

6kczeaz0gq5rj_1dru012

 

Tesla инсталира така наречените машини за леене Giga Press, за да намали стъпките, необходими за сглобяване. Като цяло използването на такава машина може да подкопае качеството, но да ускори масовото производство. А също така Tesla по принцип се продават директно онлайн, а това е метод, който предлага по-високи маржове от продажбата чрез представителства.

За Toyota третото тримесечие на фискалната година се оказа нерентабилно. Това се дължи на рязкото увеличение на разходите за материали и електроенергия, както и на загубите поради спиране на работата в Русия. За да подкрепи падащите печалби, Toyota възнамерява да повиши цените на базовите модели. САЩ първо ще усетят увеличението на цените, а след това ще достигнат и европейските пазари.

 

Screenshot 2022-11-08 103509

 

Toyota си е поставила за цел да продаде 3,5 милиона електромобила през 2030 г., но в момента bZ4X е единственият масово произвеждан модел. Високопоставен служител на Toyota каза на брифинг за печалбите, че автомобилният производител проучва други възможности за масово производство на електромобили, докато друг представител на компанията издаде чувство за неотложност, като каза: „Не можем да загубим при електромобилите“.

Електрическите превозни средства все още са изправени пред предизвикателства. „В региони, които са силно зависими от изкопаемите горива, електромобилите не са най-доброто решение за намаляване на емисиите на въглероден диоксид“, каза високопоставен представител на Toyota. Освен това инфраструктурата за зареждане остава недостатъчна и е необходим допълнителен технологичен напредък.

 

 

0 от 500
  • #3
    11 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не разбирате ли, че една от идеите е да се продават евтини тротинетки на тройна цена!? Как ще сравните производството на ДВГ автомобили с производството на един-два ел. двигателя с два-три телевизора, неудобни седалки препоръчани от Грета Тунберг и покрив!? И само не ми говорете за екология!
  • #2
    12 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Има един термин в икономиката, който се нарича спекула. От Тесла спекулират с цените и това рано или късно ще им изиграе лоша шега. Освен това количествените натрупвания водят до качествени изменения. Проблемите с качеството тепърва ще ги виждаме и тогава тези печалби могат да им излязат през носа. Също, както се случи с ФВ. И те голям го вадеха и те големи печалби правеха от всяка продадена трошка, но после голям им влезе. Същото ще стане и с Тесла, ако не предприемат промени.
  • #1
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    То и Пикасо печели на картина повече от ФВ на кола но