Toyota започва осезаемо да увеличава цените на автомобилите си за Европа и Северна Америка, за да възстанови спадналия марж на печалба, потвърди официално шефът по комуникациите на японския гигант. Снощи компанията обяви резултатите си за последното тримесечие, според които европейският и американският й бизнес са били на загуба за периода. Главната причина за това е повишаването на производствените разходи с около 2 милиарда долара заради поскъпналите енергия и суровини.
Все пак Toyota си остава на доста висока печалба - за тримесечието от юли до септември тя е 563 млрд. йени, или около 3.9 милиарда долара. Оперативният марж обаче се е свил от 9.9% преди година до 6.1% сега. За сравнение оперативната печалба за тримесечието на другия най-голям световен производител - Volkswagen Group - е 4.3 милиарда евро, при марж между 7% и 8.5%.
Продажбите за трите месеца са 2.15 милиона бройки, което включва не само марката Toyota, но и дъщерните Lexus, Daihatsu и Hino.
И досега Toyota винаги е увеличавала цените в съответствие с тези на суровините, но сега висшият й мениджмънт предлага доста по-агресивен подход. Вместо веднъж или два пъти годишно, ценовите корекции трябва да стават доста по-често, заяви Масахиро Ямамото, шеф на счетоводния отдел на Toyota. Според колегата му от комуникациите Джун Нагата в момента висшето ръководство "си блъска главите" докъде може да вдигне цените, без да отблъсне клиентите.
Според шефа на счетоводния отдел Масахиро Ямамото Toyota трябва да започне да увеличава цените по-често от веднъж-два пъти годишно
Японците ревизираха и обявената цел за 9.7 милиона произведени автомобила през фискалната 2022 година, която приключва идния март. Сега компанията очаква да произведе не повече от 9.2 милиона коли. Кризата с полупроводниците е почти отминала, но все още предизвиква затруднения. "От около хилядата чипа, използвани в един автомобил, все още има няколко конкретни типа, при които има недостиг", потвърди шефът по снабдяването Казунари Кумакура.
Дори и ревизираната цел от 9.2 милиона автомобила Toyota ще е рекорд за марката. Досега най-доброто постижение на гиганта бе 9.08 милиона през фискалната година, завършила на 31 март 2017.
В последния четвърт век Toyota е автомобилният производител с най-висока средна печалба, показва справка на Automedia.bg. За финансовата 2022 година, която приключи през март, компанията отчете чиста печалба от 2.87 трилиона йени, или 19.5 милиарда долара, въпреки трудностите с производството и локдауните на някои основни пазари.