IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Уличните лампи решават проблема със зареждането на електромобили в града

Ново проучване показва, че устройствата на стълбовете за осветление имат най-ниски въглеродни емисии

Искаме или не, но бъдещето на автомобилите очевидно ще е електрическо и един от проблемите на това бъдеще е зареждането на колите. Според ново проучване най-вероятното решение за шофьорите в градовете, които не могат да инсталират зарядни устройства в домовете си, е зареждането на улицата.

 

06-chelsea-ev-lamp-post-charger-0922-01-1-1140x480

 

Уличните зарядни устройства се предлагат в много конфигурации, но може би най-интригуващото, за което се съобщава, е зарядно устройство в съществуващи стълбове за лампи, съобщава Insideevs. Това звучи като добра идея поради няколко причини, а една от най-важните е липсата на необходимост от нова електрическа инфраструктура. Идеята за такова зареждане не е нова, подобни пилотни проекти работят в Лондон, Ню Йорк, Канзас Сити, Валенсия (Испания) в градове от Обединеното кралство, Прага (Чехия).

Направеното ново проучване е „Анализ на вградения въглерод в зарядни станции за електромобили в жилищни сгради на улицата“, поръчано от базирания в Обединеното кралство оператор за зареждане на лампи ChargeLight и е осъществено от Sustainability Analytics. Целта е да се определи количествено колко въглеродни емисии могат да бъдат избегнати чрез разполагане на нови стълбове за зарядни устройства, вместо наличните такива за осветление. Авторите отбелязват, че в Обединеното кралство има най-малко 300 000 стълба за лампи, подходящи за преоборудване с цел зареждане.

 

Door-scaled

 

Според изследването въглеродният отпечатък от производството и инсталирането на зарядно устройство на стълб за лампа може да бъде до 88% по-нисък от този на самостоятелна колона за зареждане. Заключението е, че зарядните устройства за лампи съдържат по-малко въглерод, защото правилно направено, добавянето на зарядно устройство към съществуваща инсталация със сигурност би трябвало да изисква по-малко материал, по-малко време и по-малко проблеми като цяло.

„Изискванията за новите стълбове за зареждане са много по-високи от използването на съществуващите за улично електричество, така че не е изненада, че изграждането на нови стълбове за зарядни станции ще доведе до повече въглеродни емисии - каза Хенри ле Флеминг, основател на Sustainability Analytics. - Всичко има отпечатък върху околната среда и тези, които внедряват станции за зареждане (EVSE - Еlectric vehicle supply equipment) често обсъждат екологичността на електричеството, което техните устройства ще използват. Рядко обаче чуваме за въглеродните отпечатъци на алтернативни видове устройства. А трябва.“

 

 

0 от 500