IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Уличните лампи решават проблема със зареждането на електромобили в града

Ново проучване показва, че устройствата на стълбовете за осветление имат най-ниски въглеродни емисии

Искаме или не, но бъдещето на автомобилите очевидно ще е електрическо и един от проблемите на това бъдеще е зареждането на колите. Според ново проучване най-вероятното решение за шофьорите в градовете, които не могат да инсталират зарядни устройства в домовете си, е зареждането на улицата.

 

06-chelsea-ev-lamp-post-charger-0922-01-1-1140x480

 

Уличните зарядни устройства се предлагат в много конфигурации, но може би най-интригуващото, за което се съобщава, е зарядно устройство в съществуващи стълбове за лампи, съобщава Insideevs. Това звучи като добра идея поради няколко причини, а една от най-важните е липсата на необходимост от нова електрическа инфраструктура. Идеята за такова зареждане не е нова, подобни пилотни проекти работят в Лондон, Ню Йорк, Канзас Сити, Валенсия (Испания) в градове от Обединеното кралство, Прага (Чехия).

Направеното ново проучване е „Анализ на вградения въглерод в зарядни станции за електромобили в жилищни сгради на улицата“, поръчано от базирания в Обединеното кралство оператор за зареждане на лампи ChargeLight и е осъществено от Sustainability Analytics. Целта е да се определи количествено колко въглеродни емисии могат да бъдат избегнати чрез разполагане на нови стълбове за зарядни устройства, вместо наличните такива за осветление. Авторите отбелязват, че в Обединеното кралство има най-малко 300 000 стълба за лампи, подходящи за преоборудване с цел зареждане.

 

Door-scaled

 

Според изследването въглеродният отпечатък от производството и инсталирането на зарядно устройство на стълб за лампа може да бъде до 88% по-нисък от този на самостоятелна колона за зареждане. Заключението е, че зарядните устройства за лампи съдържат по-малко въглерод, защото правилно направено, добавянето на зарядно устройство към съществуваща инсталация със сигурност би трябвало да изисква по-малко материал, по-малко време и по-малко проблеми като цяло.

„Изискванията за новите стълбове за зареждане са много по-високи от използването на съществуващите за улично електричество, така че не е изненада, че изграждането на нови стълбове за зарядни станции ще доведе до повече въглеродни емисии - каза Хенри ле Флеминг, основател на Sustainability Analytics. - Всичко има отпечатък върху околната среда и тези, които внедряват станции за зареждане (EVSE - Еlectric vehicle supply equipment) често обсъждат екологичността на електричеството, което техните устройства ще използват. Рядко обаче чуваме за въглеродните отпечатъци на алтернативни видове устройства. А трябва.“

 

 

0 от 500
  • #11
    8 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Ние сме малък пазар и не влизаме в почти никакви статистики. Малко по-назапад обаче малко по малко си пооправят къщичката - дишат по-чист въздух, по-малко им бръмчи, чисто, подредено. А ние тука у жунглата се борим с физичните закони само и само да си седим някъде около края на 19 век и се радваме, че у нас нещата не се получават...
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Леля ти че го плаща, леля ти...
  • #9
    12 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Е как кой ще плаща тока? Ще го плаща този който си го е пуснал. Да не мислиш че това е най-обикновен контакт на който винаги има ток? Токът се включва, когато си платиш през приложението. А кабела на зарядното ти се отключва чак когато си платиш сметката за зареждането. Има механизъм, който го блокира някой да не си включи да зарежда своя автомобил на твоето зарядно или пък да иска да ти открадне зарядното.
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Бъди търпелив. Нали не очакваш, че нещо градено с векове ще се промени за седмица? Но все от някъде трябва да се почне и да се върви в правилната посока, а лампите са първата стъпка. Така или иначе инфраструктурата и окабеляването съществува, спокойно може да се ползва за зареждане на електромобили през деня, когато пече слънце, фотоволтаиците произвеждат, а лампите така или иначе не светят и не ползват кабелите. С един глокшум три заека. А вечер електромобилите могат да захранват лампите.
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    "Ново проучване показва, че устройствата на стълбовете за осветление имат най-ниски въглеродни емисии" - Ба!!! Ти да видиш.
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А кой че го плаща тока че го плаща
  • #5
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Хахаха ( преди 1 година )
    Вие как си представяте такова нещо в България? Нали ако оставите зарядното с кабела на улицата на сутринта няма да го намерите. В тия кабели и зарядни има много бакър. Шведите ще ги дадат на вторични. Лесни пари са това. Те канавките знаците вадят за желязо та какво остава за някакви кабели. Ще ги съберат и още как. Преди години смениха старите кутии на лампите с пластмасови защото алуминиевите от соца масово им окрадоха капаците и оставиха жиците да стърчат.
  • #4
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не вярвам. Те не могат още да решат проблема с отоплението зимата да е 100% зелено и чисто, а ще ми карат коли на ток!? Не съм съгласен че инфраструктурата на осветлението е подходяща за такова нещо. Там вървят тънки кабели. Ако на всеки стълб се прикачи по една електрическа кола със зарядно 7-10 киловата ще има проблеми. Пък и в гъсто населените градове колите са много повече от стълбовете. Ще има бой за стълбове. Ще почне едно опъване на кабели по тротоарите.....това е малоумщина от всякъде.
  • #3
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Другари и другарки, в африка имат ли стълбове и лампи?
  • #2
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Още преди 4 години масово стълбовете в центъра на Лондон бяха със зарядни. Електрификацията на придвижването е неизбежна, без значение какво мисли *** и каква точно технология ще имат батериите или зарядните.