IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Техническият пробив на Audi, който се оказа излишен

Германците успяха да добият бензин от въздуха, но цената беше прекалено висока

В много държави по света се провеждат изследвания за създаване на нови видове гориво. Специалистите на германската компания Audi, например, още през 2016 г. започнаха да получават бензин от въздуха благодарение на сложни химически технологии, но автомобилната индустрия не беше готова за подобно нещо. И това беше само една от причините, поради които този проект се оказа излишен.


Audi бензин


В специална лаборатория група учени търсят решение на проблема с увеличаващото се търсене на автомобили на Audi след 2015 г. Химиците предлагат две решение – преминаване към по-екологичен вид гориво и намаляване на цената на превозните средства. Вторият вариант се оправдава веднага, тъй като разходите за производство на автомобили са намалени заради използването на компоненти от нови материали.

Първият вариант, свързан с възможността за производство на синтетичен бензин, също се счита за обещаващ. Очертава се сериозен пробив при горивата, а предложената технология е одобрена от еколозите и в Дрезден е построен експериментален завод за производство на бензин от въздух чрез извличане на въглероден диоксид от атмосферата.

Химическият процес е следният - използвайки електролиза, учените произвеждат водород, след което той се смесва с въглероден диоксид, извлечен от въздуха. След това стартира сложна химическа реакция, която стана възможна благодарение на специално създадена течност. Химиците я наричат „синьо масло“, като без него реакцията на извличане на въглероден диоксид и преработката му в бензин би била невъзможна.


Audi бензин


В резултат на това учените получават нов вид гориво, а Audi планира да разшири завода и да промени статута му от експериментален на промишлен. Появяват се обаче и критици на идеята, които припомнят подобен проект, реализиран в Германия през 1913 г. Тогава ученият Фридрих Бергиус създава метод за получаване на гориво от кафяви въглища. Идеята не е реализирана, но по-късно е използвана от Третия райх. Построена е специална инсталация, с чиято помощ се добива ново гориво чрез хидрогениране с помощта на водород.

В Audi решават да доразвият проекта, но в крайна сметка новото гориво се оказва много скъпо, като цената му е в пъти по-висока от тази на бензина. Освен това Германия започва да намалява производството на двигатели с вътрешно горене, използващи бензин или дизелово гориво. Еколозите в страната настояват за пълен отказ от конвенционалните задвижващи агрегати още от 2030 г.

Всичко това поставя под въпроса необходимостта от производство на бензин от въздух, още повече, че Audi е един от производителите, които категорично се обявиха за преминаване към електромобили. Компанията смята още през 2026 г. да спре разработката на модели с двигатели с вътрешно горене, което прави проекът напълно безсмислен. Още повече, че в Инголщад трябва да решават много по-важни проблеми – като препрофилирането на заводите, например, което ще доведе до освобождаване на персонал.


0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 4 седмици )
    В цивилизования свят има мнго ама много любители на ретро автомобили, масълкари и прочие. И много от тях са хора с влияние и възможности. За дизела не знам, ама бензина ще нужен още мнооого време. И слава богу.
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нови материали в Ауди. Затова ли издържат вече по 50-60К километра и след това започват изненадите?
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ДрОгарете пак ще фалират ЕС :) . Липсата на достатъчно гънки до това води :)
  • #10
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Щели да си препрофилират заводите, да кажат че ще затворят половината. Така ще направят и останалите европейски производители, защото се отказват от евтините модели, където се дават най-много работни места. А за скъпите няма да има достатъчно търсене
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    ogog ( преди 1 месец )
    това се казва blule crude process, и не е на Ауди а на SunFire, и не са отсвирили а са я развили в индустриален мащаб и имат завод в НорвегияА от въглища до и днес се прави тунджа (200), в Южна Африка е така. И братска Русия и ония от ЗЗЗ (Загнилия Зъл ЗапаТ) отакък Океана си правят
  • #8
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 месец )
    До колкото знам хич не са се отказали, а и технологията се развива паралелно от Порше, които вече имат първи завод в Южна Америка!Основния проблем е достъпа до ефтина енергия, което предполага, че заводите могат да са ефективни само в топли държави с много слънчеви дни.Резултати на Порше са впечатляващи и от към ниските вредни емисии на това гориво.А основната им цел е да дадат на притежателите на класически коли възможността да ги ползват и в "електрическата" ера, без да ги осъкатяват с миксери
  • #7
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Никола Панайотов ( преди 1 месец )
    Още през втората световна война голяма част от немските автомобили са ползвали синтетичен бензин от Каменни въглища тъй че Германците ако направят и нова технология за СО2 ще си е революция в задвижването.Пък дали през2035г всички коли ще бъдат на Ток си е неясно има САЩ Япония Корея които ще внасят.ДВГ
  • #6
    14 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Интересни факти, добра статия. Коментиращите както винаги започват да тропат по клавиатурите кое било добро, кое лошо. Абе, льольовци, толкова ли ви е скучен и жалък живота? Не ви харесва нещо: "Х" в горният ъгъл, никой не иска да ви чете разочарованията, които имате от опит с 25 годишни коли.
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 1 месец )
    #1 който е писал неграмотно и като #3, явно е от увредените от системно ползване на рено!
  • #4
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    През 2016 още не се знаеше, че електромобилите толкова бързо ще завладеят света, да не говорим, че разработката е започнала години по-рано. Нищо не може да се мери с гения на Маздъ, която тепърва проектира нови 6-цилиндрови трилитрови двигатели, включително дизел! Тази несеавнима постъпка трябва да влезе в наградите Дарвин!