fallback

Ето 15-те най-скъпи автомобилни марки в света

Toyota отново е лидер в класацията на Interbrand за 2022

Консултантската фирма Interbrand отново анализира всички световни марки за 2022 г. Технологии, електронна търговия, мода, гастрономия и автомобилостроене, като последното е в доста различна ситуация в сравнение с минали години.

Първата автомобилна марка, която се появява в класацията на Interbrand, е Toyota. Стойността на японската компания нарасна с 10% спрямо 2021 г., като така тя се изкачи с една позиция и по този начин стигна до 6-ото място в общото класиране. Отново на второ място при автомобилните производители е Mercedes-Benz, където увеличението също е с 10%, като компанията от Щутгарт заема 8-а позиция в общото класиране.

На трета и четвърта позиция обаче има промяна спрямо миналата година. Tesla бележи ръст от + 32% спрямо 2021 г. и изпреварва BMW, което по този начин пада с една позиция в генералното класиране, спирайки на 14-то място. Веднага след това идва Honda, която остава стабилна след лекия спад миналата година. Hyundai и Audi също остават стабилни като позиции в общото класиране, отбелязвайки ръст съответно от +14% и +11%, следвани от Volkswagen и Ford, които растат с +10% и +12%, отбелязвайки доста ограничено увеличение на стойността.

В общия Топ 100 на марките попада и Porsche, което се изкачва до 53-та позиция благодарение на ръст от +15%. Nissan, от друга страна, пада с две места, но остава стабилен сред автомобилните марки, също както и Kia. На свой ред Ferrari преминава от 76-то на 75-то място в генералното класиране, регистрирайки ръст от +31%. Накрая на последните две позиции отново настъпва кратък обрат. Land Rover увеличава стойността си с +10% и изпреварва MINI, което също пада с три места в генералното класиране.

Начело в общото класиране на Interbrand за 2022 г. е Apple (488,214 милиарда долара). Следват Microsoft (278,288 милиарда), Amazon (274,819 милиарда), Google (251,751 милиарда), Samsung (87,689 милиарда), Toyota (59,757 милиарда), Coca-Cola (57,535 милиарда), Mercedes-Benz (58,103 милиарда), Disney (50,325 милиарда) и 10 Nike (50,289 милиарда).

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Така след хибридните технологии, в които Тойота е пионер и най-добра и най-много продава отиваме към хибридите с водородно задвижване - пионер заедно с Хонда и почти единствената в света продаваща автомобили с тази модерна технология. И стигнем до ел.автомобилите,където Тойота отново има аванс,защото вече тества твърдотелни батерии. Към това като прибавим безупречната репутация като производител на най-здравите автомобили в света става ясно защо Тойота е най-скъпа.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    То понеже Тойота няма технологии затова е най-скъпата автокомпания в света. Тоест всеки плаща за нейни акции. Хората с парите си плащат за Тойота. Сега, Тойота има най-много технологии в цялата авто-индрустрия. Като започнем от конвенционалните двигатели - тези на Тойота са най-модерни - с най-висока термична ефективност 40% за бензиновите двигатели, най-ефективни в света, това са технологии. После минем през най-ефективните и надеждни хибридни системи, първа беше Тойота и остава пионер в тези
  • #12
    Propov ( преди 2 години )
    На мен няма нужда някой да ми показва разни стъкмистики, аз си знам какво ми лежи на сърцето. Тесла, Тойота - инвеститорите да си ги следят. Аз съм потребител, осведомен потребител и за мен марката с най много пари(демек най скъпата) тия пари ги е оскубала от клиентите (марж му викат галено някак) , не ги е набрала от дърветата. Точно като Епъл. Създава се един култ към продуктите и овцете сами влизат в кошарата.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойота последното тримесечие - срив на печалбата - 40% под очакванията на анализаторите. Марж - 8,3% от 20% миналата година. В САЩ е на загуба - за първи път откакво е на този пазар. Сега иска да вдига цените, което ще срине продажбите - единственото добро нещо във финансовия им отчет. Тойота продава много, но не печели почти нищо, и няма изглед това да се промени скоро. Няма технологии, няма изгодна електрическа платформа, няма договори за батерии и полезни изкопаеми. Мъртвец.
  • #10
    Xbr4wl ( преди 2 години )
    Неми пука кой е номер 1,2,3.Возя се на Рафката и неме интересува важно да не влизам често в сервиз,а това несе случва почти никога.За друга марка пара няма,защото цените на повечето скочиха. Доволен съм от Тойота ито много.
  • #9
    До долния ( преди 2 години )
    И кои са тези фирми с 30% печалба? Toyota за последното тримесечие беше с доста под 10%. Ти какво очакваш? Да работят за благотворителност ли?
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Време е да бъдат скастрени жестоко всички с 30 нагоре процента печалби, първо ще има данъци свръхпечалба след това рязък спад в продажбите, досега колкото се напечелиха им бе предостатъчно, иначе то по тази логика и аз като отида утре на работа ще рекна искам 30% отгоре и шефа веднага ще каже 30% повече работа ли ще вършиш?
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    А относно това че тесла имало значение само заради автомобилния бизнес беше най-големият майтап. Всъщност до пет години се очаква от енергийния бизнес, като продажба на батерии за съхранение на енергия за домовете и за мрежата, както и от продажба на електрическа енергия обратно към мрежата за балансиране и доходите от зарядните за електромобили, да носят повече приходи и печалби от автомобилния бизнес. За продажбата на роботи тесла да говорим ли за потенциала?
  • #6
    До долния ( преди 2 години )
    ..., а останалите могат само да подсмърчат и да и завиждат. За последното тримесечие тесла имаше 3,3 милиарда печалба, а toyota продаде 10 пъти повече автомобили и има 3,9 милиарда печалба. Сещаш ли се защо toyota до преди средата на 2021 година обясняваше че електромобилите нямат бъдеще и няма да произвежда такива, а след това обяви 30 модела електромобили до 2025 година? Защото видя че от електромобили може да се печели и то много повече от ДВГ.
  • #5
    До долния ( преди 2 години )
    Ако знаеш колко си далече от истината за абсолютно всичко, което си казал. Тесла е най-печелившата компания в бранша със своите 35% брутен марж на печалбата, а останалите могат само да подсмърчат и да
fallback
Последни