fallback

Ето 15-те най-скъпи автомобилни марки в света

Toyota отново е лидер в класацията на Interbrand за 2022

Консултантската фирма Interbrand отново анализира всички световни марки за 2022 г. Технологии, електронна търговия, мода, гастрономия и автомобилостроене, като последното е в доста различна ситуация в сравнение с минали години.

Първата автомобилна марка, която се появява в класацията на Interbrand, е Toyota. Стойността на японската компания нарасна с 10% спрямо 2021 г., като така тя се изкачи с една позиция и по този начин стигна до 6-ото място в общото класиране. Отново на второ място при автомобилните производители е Mercedes-Benz, където увеличението също е с 10%, като компанията от Щутгарт заема 8-а позиция в общото класиране.

На трета и четвърта позиция обаче има промяна спрямо миналата година. Tesla бележи ръст от + 32% спрямо 2021 г. и изпреварва BMW, което по този начин пада с една позиция в генералното класиране, спирайки на 14-то място. Веднага след това идва Honda, която остава стабилна след лекия спад миналата година. Hyundai и Audi също остават стабилни като позиции в общото класиране, отбелязвайки ръст съответно от +14% и +11%, следвани от Volkswagen и Ford, които растат с +10% и +12%, отбелязвайки доста ограничено увеличение на стойността.

В общия Топ 100 на марките попада и Porsche, което се изкачва до 53-та позиция благодарение на ръст от +15%. Nissan, от друга страна, пада с две места, но остава стабилен сред автомобилните марки, също както и Kia. На свой ред Ferrari преминава от 76-то на 75-то място в генералното класиране, регистрирайки ръст от +31%. Накрая на последните две позиции отново настъпва кратък обрат. Land Rover увеличава стойността си с +10% и изпреварва MINI, което също пада с три места в генералното класиране.

Начело в общото класиране на Interbrand за 2022 г. е Apple (488,214 милиарда долара). Следват Microsoft (278,288 милиарда), Amazon (274,819 милиарда), Google (251,751 милиарда), Samsung (87,689 милиарда), Toyota (59,757 милиарда), Coca-Cola (57,535 милиарда), Mercedes-Benz (58,103 милиарда), Disney (50,325 милиарда) и 10 Nike (50,289 милиарда).

fallback
  • #44
    Leberknoedl ( преди 2 години )
    Хех, под статия за най-скъпата марка, клавиатурни експерти обясняват как това не била най-скъпата марка. Типичен фарс по Дънинг-Кругер.
  • #43
    анонимен ( преди 2 години )
    Не е зле да се научиш да си признаваш поражението.
  • #42
    до: #40 ( преди 2 години )
    Не е зле да се прегледаш! Никъде не става дума за електромобили, а за нещо друго. И като няма елекромобили, защо е най-скъпата автомобилна марка да те питам?
  • #41
    Кирчо ( преди 2 години )
    Шкода и всички останали.
  • #40
    анонимен ( преди 2 години )
    Прав си - всички останали имат електромобили, Тойотка няма. Играе в своя собствена лига на загиналите.
  • #39
    анонимен ( преди 2 години )
    Toyota и всички останали!
  • #38
    анонимен ( преди 2 години )
    А тази статия доказва кои са технологичните лидери. Само преди три години тесла въобще не беше в класацията, по миналата година влезе на 40-то място, следващата се качи 14 позиции нагоре, тази година е на 12-то място сред всички компании в света и на трето място сред автомобилните производители, а догодина ще е изпреварила всички автомобилни производители в тази класация, ще продължава да продава най-много електромобили в световен мащаб и ще измести toyota corolla като най-продаван автомобил
  • #37
    анонимен ( преди 2 години )
    Какви технологии имат от toyota? Твърдотелите батерии които спомена, са разработка от преди toyota mirai и има почти същия успех - отрицателен. Хвърлени едни милиарди източени от държавата и нищо като резултат насреща. Само високопарни лозунги за сектанти и стотици безсмислени патенти. Илон мъск още през 2010 година и му каза че са поели по грешен път и каза че ще електрифицира света, като тогава всички му се смееха, но 10 години по-късно всички го следват и изоставиха идеите на toyota
  • #36
    До долния ( преди 2 години )
    Какво има да се учим от японците като са последната дупка на кавала и не могат да си намерят дори и китайски батерии за 10 000 автомобила/год. - по-малко от седмичното производство на Тесла за която всички се редят на опашка да предлагат батерии, въпреки че на практика Тесла им е най-големият конглокент, защото изгражда най-големите фабрики за производство на батерии в света. А най-големият японски производител на батерии panasonic, произвежда 80% от батериите си във фабриката на tesla за Тесла
  • #35
    анонимен ( преди 2 години )
    *** като не могат да извадят доводи, ръсят опорките. Не, 34, не са лидери в изброените от теб сфери. В нито една. Нот ивън клоус.
fallback
Последни