fallback

Ето 15-те най-скъпи автомобилни марки в света

Toyota отново е лидер в класацията на Interbrand за 2022

Консултантската фирма Interbrand отново анализира всички световни марки за 2022 г. Технологии, електронна търговия, мода, гастрономия и автомобилостроене, като последното е в доста различна ситуация в сравнение с минали години.

Първата автомобилна марка, която се появява в класацията на Interbrand, е Toyota. Стойността на японската компания нарасна с 10% спрямо 2021 г., като така тя се изкачи с една позиция и по този начин стигна до 6-ото място в общото класиране. Отново на второ място при автомобилните производители е Mercedes-Benz, където увеличението също е с 10%, като компанията от Щутгарт заема 8-а позиция в общото класиране.

На трета и четвърта позиция обаче има промяна спрямо миналата година. Tesla бележи ръст от + 32% спрямо 2021 г. и изпреварва BMW, което по този начин пада с една позиция в генералното класиране, спирайки на 14-то място. Веднага след това идва Honda, която остава стабилна след лекия спад миналата година. Hyundai и Audi също остават стабилни като позиции в общото класиране, отбелязвайки ръст съответно от +14% и +11%, следвани от Volkswagen и Ford, които растат с +10% и +12%, отбелязвайки доста ограничено увеличение на стойността.

В общия Топ 100 на марките попада и Porsche, което се изкачва до 53-та позиция благодарение на ръст от +15%. Nissan, от друга страна, пада с две места, но остава стабилен сред автомобилните марки, също както и Kia. На свой ред Ferrari преминава от 76-то на 75-то място в генералното класиране, регистрирайки ръст от +31%. Накрая на последните две позиции отново настъпва кратък обрат. Land Rover увеличава стойността си с +10% и изпреварва MINI, което също пада с три места в генералното класиране.

Начело в общото класиране на Interbrand за 2022 г. е Apple (488,214 милиарда долара). Следват Microsoft (278,288 милиарда), Amazon (274,819 милиарда), Google (251,751 милиарда), Samsung (87,689 милиарда), Toyota (59,757 милиарда), Coca-Cola (57,535 милиарда), Mercedes-Benz (58,103 милиарда), Disney (50,325 милиарда) и 10 Nike (50,289 милиарда).

fallback
  • #34
    анонимен ( преди 2 години )
    Нека да не учим точно Японците как се правят коли еле пък електрически лъдето са лидери в електрониката и електеотехниката както и батериите.Но че всички фау вета са с китайски батерии и части виж тук съм съгласен
  • #33
    анонимен ( преди 2 години )
    bz3, драги ми смехурко, е модел на BYD с емблема на Тойотка и е третият най-голям срам за тази изостанала компания след фиаското с разработената от Субару кола, на която и падат колелата и не може да се зарежда под 0 гр., и след Лескункс UXe, който убедително печели за най-лош електромобил - скъп, нелуксозен, ниска ефективност, нисък пробег, адски шумен, зарежда се бавно и почти не може да се зарежда на студено и на топло. 3 от 3 - пълен провал.
  • #32
    анонимен ( преди 2 години )
    Да продаваш 10 хил. електромобила - това е отбиване на номера, а не продажба. Това е 0,001% от продажбите на Тойотка. За сравнение, БМВ, Мерцедес, Волксваген продават по 150-250 хил. на година без да се напъват особено, защото и те се противиха до последно. По думите на самята Тойотка: нямат възможност да увеличат производството на модела над 25 хил. на година преди 2025 г. Смятай!
  • #31
    До 28 ( преди 2 години )
    Хората са казали че когато фактите говорят и боговете мълчат ама само на тебе май не може да ти се затвори устата.Ще отречеш ли че всички електромобили на toyota са спрени от движение преди половин година и toyota все още не е отстранила проблема? Факт. Неотменим факт, който не можеш да отречеш. Дали toyota не може да открие проблема или не иска да го открие вече е съвсем отделен въпрос, но е факт че се излага като кифладжия. А още не е решила и проблема със зареждането при ниски температури.
  • #30
    анонимен ( преди 2 години )
    28, колкото и да повтаряш опорките, истина няма да станат. Колко ГВт патенти на година може да произвежда Тойотка? Колко км пробег има една Тойотка с 200 кг. патенти?
  • #29
    До долния ( преди 2 години )
    Този път си прав - Тесла изключително зависи от единствената бъдеща технология в автомобилната промишленост - електромобилите и е най-добрата в този бранш. Всички я гонят, но никой не е тръгнал след водородната технология на Тойота. Нито производителите, нито клиентите.
  • #28
    До 26 ( преди 2 години )
    Ти въобще вярваш ли си на това,което пишеш, или просто злобееш. Как си представяш фирма с най-много технологични патенти в цялата авто-индустрия, с най-модерни технологии,продаваща по 10 млн. автомобила годишно, марка на 90 години да не открие някакъв дефект в колелата, та нали ако трябва ще проектират нови оси и ще решат пroблема. Карат се ел.Тойотите,а в Китай представиха и нов модел bz3.
  • #27
    До 25 ( преди 2 години )
    Живи и здрави да са. Но пазарната капитализация на Тесла,която е 3 пъти по-скъпа не е устойчива, тя е както се казва волатилна. Една година е 50 млрд$, следващата 600млрд$, следващата 1трл.$,сега е около 600млрд.$. Тесла изключително зависи само от една технология и срив в продажбите я прави уязвима. Тойота, напротив, може да продава автомобили с различни задвижвания на различни пазари по света.
  • #26
    До 24 ( преди 2 години )
    Тя продава електрически автомобил - един модел, но няма нито един по улиците, защото забрани на собствениците им да ги карат, понеже има голяма вероятност да им паднат колелата, а Тойота вече половин година не може да открие причината и да намери решение на проблема! Велика фирма и продаваща най-качествените и надеждни автомобили, нали?
  • #25
    До 22 ( преди 2 години )
    Умните хора очевидно не са си купили акции на Тойота, а на Тесла, защото Тесла струва не в проценти а в ПЪТИ повече от Тойота на борсата. Ако не се лъжа Тесла струва 4пъти повече от Тойота.
fallback
Последни